LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Kees-Jan

Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door Kees-Jan »

Beste iedereen,

Gisteren he ik weer een brief van Dexia ontvangen. Opnieuw dreigen ze met invorderingsmaatregelen als ik niet binnen 14 dagen een halve ton (nog in guldens) overmaak.

Wat bedoelen ze nou toch daarmee? Ze kunnen zonder een uitspraak van de rechter niet zomaar je huis leeghalen?

Ze dreigen/dwingen je weer om te betalen. Iemand nog meer zo'n brief gekregen?

tester

Re: Weer dreigt Dexia met invorderingsmaatregelen

Ongelezen bericht door tester »

ZE proberen nog te pakken wat er te pakken is.
ik betaal al 14 maanden niet en ik ben ook helemaal niet bang voor rechtbank laat ze maar komen.

tester

Mocht ik verliezen dan kan ik mezelf in iedergeval recht in de ogen kijken dat ik niet klakkeloos geld aan die boeven geef.

tester

Met hun telefoontjes rond 19.00 uur meneer op de spaarrekening leverd niet veel op ze hadden wel iets nieuws.

wohin

Ongelezen bericht door wohin »

Maar tester, hoe heb jij op die zgn, 'invorderingsbrieven' gereageerd ?

Niet? Of met een eengetekende brief ?

uup

Ongelezen bericht door uup »

Ze kunnen ook buite jouw om een solvabiliteitsonderzoek doen.
Gewoon even kijken waar en hoe je woont

H.J

Ongelezen bericht door H.J »

beste kees-jan,

eerste bluffen honden bijten niet en als dit zo erg neem contact met Piet van Payback ,

success

d.esser

Ongelezen bericht door d.esser »

Beste Kees-Jan,

Precies zo'n zelfde brief gekregen. Niks van aangetrokken. Precies wat Tester zegt;laat ze maar komen. Maar betalen doe ik nooit moet jij ook niet doen wat er is nog geen rechterlijke uitspraak.

Dennis Esser uit Zeist.

ferry

Ongelezen bericht door ferry »

Dus wat ik begrijp is dat je er gewoon niet op moet reageren?
En heeft iedereen deze brief gekregen aangetekend en met handtekening retour of niet???

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Of je reageert moet je zelf uitmaken. Dat kan alleen jijzelf beslissen. Ik betaal zelf ook niet, ook al heb ik al een dreigbrief of 4 ontvangen. Wat mij betreft dagvaarden ze mij maar, ik heb al een aardig dossier opgebouwd welke ik vrij aardig kan onderbouwen

tester

Toen ik die aangetekende brief van dexia kreeg heb ik weer een briefje naar dexia toegestuurd dat ik eerst de rechtszaken af wil wachten.
Van dexia geen reactie gekregen toen een halfjaar later een acceptgiro van ggn restschuld plus 15% kosten plus rentekosten binnen 5 dagen.
Maar weer een brief naar ggn met het verzoek om het dossier terug te geven aan dexia aangezien het onder de rechter is .
Daar is ggn het niet mee eens en nu zullen ze een rechtszaak tegen mij beginnen.
Liever vandaag dan morgen dan weten we waar we aan toe zijn.

TRouwens in het verleden heb ik dexia nog een betaligingsvoorstel gedaan(onderprotest) en een klein bedrag overgemaakt op hun rekening en een voorstel om het 78 termijnen renteloos en kosten onderprotest aftebetalen dexia wil niet dus nu betalen we niks al 14 maanden .
En als ik zo die berichten lees ben ik blij dat ik niks meer betaald heb.

tester

up

Ragrin1

Ongelezen bericht door Ragrin1 »

Hoi, ook ik werd gisteren verblijdt via de postbode met zo'n aangetekend schrijven van de bank List & Bedrog.
Zij zijn zo bikkelhard dat ze ondanks mijn brieven van protest en vernietiging e.d. doorgaan onder het mom van: "Ten overvloede wijzen wij u erop dat u contractueel verplicht bent het genoemde bedrag aan ons te voldoen". En dit dan binnen 14 dagen anders gaan ze zonder verdere ingebrekestelling, wat dit dan ook maar moge zijn, over tot het nemen van INVORDERINGSMAATREGELEN. Wat het ook maar betekent,
in elk geval gaat het voor een van de partijen nog veel meer geld kosten, en de lachende derde is het incassobureau. Die moeten gouden tijden meemaken volgens mij. We houden vol tot er echt iemand die bevoegd is een zinvolle uitspraak gedaan heeft omtrent dit smerige zaakje, Ragrin :twisted:

EE

Ongelezen bericht door EE »

beste Tester \ kees-Jan en meerdere Invorderings gedupeerde

De zelfde standaardbrief hebben wij ook gehad van Dexia.

Wij betalen ook al een jaar onze restschuld niet , zullen dat niet gaan doen. Wij laten het maar op een rechtzaak aankomen. Ik heb dus ook een betalingsvoorstel gedaan (6 aangetekende brieven verstuurd) maar ze reageren niet op mijn brieven , dus dan heb ik zat bewijsmateriaal bij de rechter daluk. En dat zogenaamde aanbod van die boeven als je dat aangaat denk ik dat je niet helemaal goed bezig bent.

Mensen laat je niet bang maken met dat gebluf van Dexia\Legio , Niet betalen met zen allen zullen we zien wat er gebeurd.
Groetjes en succes allemaal.

MVG

Klaas

Ongelezen bericht door Klaas »

Ze dreigen/dwingen je weer om te betalen. Iemand nog meer zo'n brief gekregen?
nee echt helemaal niemand hier. nog nooit van gehoord. je bent echt de enige. ook onder zoeken zul je dit niet vinden. slim hoor om zo'n bericht te posten.

wat een bullsh*t :roll: :roll: :roll:

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

ik heb deze week ook weer een herinnering gehad.
Ik heb al aangetekend geschreven dat ik niet betaal.
Moet ik dat nu weer doen?
Kost me maar geld steeds en ik betaal toch niet.

Sonja.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ik persoonlijk vind het toch wel heel vreemd dat je jezelf steeds moet herhalen bij Dexia, het lijkt mij toch meer dan duidelijk NEE = NEE.
En dat kun tot het eind der tijden blijven herhalen, aangetekend of per postduif, NEE = NEE. Het zijn maar 3 letters, dat moét toch te begrijpen zijn, zelfs voor een buitenlander.

Ton

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi Sonja,

Gaat het al beter ? Fysio bedoel ik! Dit even terzijde, waarom dure aangetekende brieven sturen, als je toch niet betaalt :!: Ik krijg ook aanmaningen en weet ik niet wat.

Ik reageer er niet meer op. Hou die centjes voor al die aangetekende stukken, maar lekker in de knip.

Groetjes,

Albert.

Sonja

er stond ook geen bevestiging van mijn verzonden aangetekende brief.
Maar ik vind het welletjes zo.
Laat maar gaan hoor.

Sonja.

Sonja

Hoi Albert,

Zullen we samen een advocaat doen straks na uitspraak van de rechter?
Maar zover zal het niet komen he.

Mijn arm is pijntlijk vooral als hij nog stijf is.

In de loop van de dag wordt het warmer en itsje beter.
Maar tussen mij borst en schouder, die spier is hardnekkig.

Met jou ook alles goed?
We houden vol he.

sonja.

Gesloten