LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet betalen restschuld

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
john

Wel of niet betalen restschuld

Ongelezen bericht door john »

Mijn contract loopt 11 november af. Lid van leaseverlies, echtgenote eegalease. Hoe kan ik nu het beste gaan reageren. Graag alleen serieuse reacties.

Gr. john

CB

Re: Wel of niet betalen restschuld

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 18 Aug 2003 22:04 door john

Begin november is het zover. Mijn WVD loopt af. Ik heb alle maatregelen getroffen om de strijd met Dexia aan te gaan. Ik ben lid van leaseverlies, mijn echtgenote van eegalease. Contract bestaat eigenlijk niet meer daar het reeds vernietigd is. Door al de reacties op dit forum voel ik me gesterkt om de strijd, zo noem ik het maar, aan te gaan. Ik weet wat me te wachten staat. Ik snap trouwens niet dat een bank tot zulke ordinaire praktijken in staat is. Alleen daarom zal ik zeker niet betalen tot een rechter bepaald wie in het gelijk wordt gesteld. Ik ben er klaar voor, en ik hoop dat velen dit voorbeeld volgen. Met z'n allen staan we sterk.

groeten,

John

Geplaatst op 21 Sep 2003 14:50 door john

Mijn contract is bijna afgelopen. Ik zal van Dexia "de eindafrekening" krijgen. Wij gaan niet betalen. Contract is vernietigd (eegalease). Hoe kan ik het beste reageren op de eindafrekening, en hebben jullie voor mij een voorbeeldbrief, of moet ik nu misschien al reageren voor dat het contract afloopt???

Gr. John
Het contract is vernietigd. Indien je dus een eindafrekening krijgt, dan verwijs je naar de vernietiging van het contract. Zoek op het trefwoord "concept" en je komt een hoop conceptbrieven tegen. Misschien kun je er één in aangepaste vorm gebruiken.

succes
CB

JH

Ongelezen bericht door JH »

het is toch echt een keus die je zelf moet maken john. Ook al is er dan vernietigd en dus geen contract, betaal je niet dan gaan jullie een onrustige periode tegemoet met intimidatie en dreigementen van dexia, kosten voor incasso, dagvaarding etc.
Betaal je wel, uiteraard onder protest en met behoud van rechten, uiteraard apart vermelden in een aangetekende brief, dan kost het je ook geld,maar er is rust en jullie kunnen door met het dagelijkse leven.
Succes met de beslissing.

Overigens kun je nu gegeven de actualiteit makkelijker besluiten om niet te betalen en af te wachten. Wij hadden die mogelijkheid destijds helaas niet en kozen voor de rust om door te gaan met het leven van alledag, dus zonder de aandelenellende ! Er is gelukkig nog wel meer dan dexia

ankie

Ongelezen bericht door ankie »

Ja heb ook betaald al die dreigementen die kwamen word je niet rustig van !! En STEL ik hoop het niet we verliezen op een of andere manier tja die kosten die er bij komen wat betreft incasso is ook niet misselijk 1e incasso al :cry: 1000,- meer toen maar onder protest betaald. Maar toch blijft het een keus die je zelf moet afwegen!

onnozel

Ongelezen bericht door onnozel »

Joh ga naar een advocaat de adviezen hier hebben geen waarde meer. Nu is het de tijd voor een professionele advocaat .

Dit is een forum waar iedereen elkaar na papegaait. Je moet zelf aktie ondernemen.

onnozel

ankie

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

onnozel

Ongelezen bericht door onnozel »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

ankie

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: sorry

JH

Ongelezen bericht door JH »

ankie, de reactie van onnozel was voor john bedoeld hoor omdat hij niet wist wat ie moest doen.

intimi

Ongelezen bericht door intimi »

Helaas ook ik ben nu gezwicht voor de dreigementen van Dexia. en heus het lucht echt niet op. Nadat ik de keuze had gemaakt om onder protest mijn restschuld te betalen heb ik dat ook schriftelijk meegedeeld en Dexia. Meteen een bet. opdracht naar mijn bank gestuurd. Een dag later, nadat ik dit allemaal heb geregeld, ligt er een leuke brief van GGN op de deurmat, verhoogd met extra kosten Ik heb gelijk ggn een mail gestuurd dat ik reeds een betaalopdracht naar Dexia heb gestuurd en dat ze die extra kosten maar bij bv Dexia gaan verhalen. Het toeval is dat zowel mijn brief als de brief van GGN dezelfde dagtekening hebben. Ik ga dus echt niet die extra kosten nog even betalen. Ik ben ook niet door Dexia per aangetekende brief op de hoogte gesteld dat het mijn case uit handen wordt gegeven, Nee, ze doen het gewoon, zonder nog een laatste waarschuwing. Ik heb betaald om eindelujk wat rust te krijgen. Vooral ook voor mijn gezin.

En voor de mensen die niet betalen en wel die rust kunnen bewaren. Mijn petje af en het recht zal op den duur zegevieren!

gerrit2

Ongelezen bericht door gerrit2 »

intimi,

groot gelijk. niet betalen. Ik begrijp echter niet waarom je gezwicht bent voor die bloedzuigers van een Dexia.

Dexia is al blij genoeg dat ze wederom een gedupeerde hebben leeggezogen. ik denk dan ook dat je niets meer hoort over die extra kosten.

Je hebt toch wel betaald onder protest en een incassoburo kan eigenlijk alleen maar dreigen. Onthoud dat voor de volgende keer!

Gerrit

noost

Ongelezen bericht door noost »

Ook in het bezit van diverse Legio contracten ben ik bij Dexia aan het inventariseren wat het totale bedrag aan schuld is bij aflossing in een keer. Daarvoor sturen ze kris kras de ene Pro Forma na de andere die getekend moet worden, en waarop ik nog niet gereageerd heb. Wellicht ten overvloede: heb ik nog enig recht na de uitspraak (!) wanneer ik wel aangesloten bij de Stichting via de Consumentenbond, alles in een keer betaald heb? Wat is de beste weg hierin? Nuttige reacties ontvang ik graag.[/quote]

Gesloten