LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klacht factuur dakdekkersbedrijf
klacht factuur dakdekkersbedrijf
Heb een offerte opgevraagd bij verschillende dakdekkers en de prijzen lagen heel erg uit elkaar, van 600 tot 1800 voor hetzelfde werk?
Nu heb ik daar een keus uit gemaakt en een van de bedrijven is langs gekomen en de uiteindelijke offerte verschilt ruim 100 euro van wat ik eerst heb gekregen. Er is geen extra werk verricht wat ook is toegegeven, maar omdat de verzekering gaat betalen moet ik me maar niet druk maken werd mij verteld.
Daarnaast zijn de pannen die vervangen zijn niet eens nieuwe , maar oude dakpannen. Ook al zou de verzekering dit betalen heb ik bezwaar gemaakt bij de dakdekker en die zegt doodleuk ik verander de factuur niet en als je niet betaald kom ik mijn spullen weghalen?
Weet iemand wat mijn rechten zijn en wat ik het beste kan doen? En mag hij zn pannen weghalen eigenlijk?
Nu heb ik daar een keus uit gemaakt en een van de bedrijven is langs gekomen en de uiteindelijke offerte verschilt ruim 100 euro van wat ik eerst heb gekregen. Er is geen extra werk verricht wat ook is toegegeven, maar omdat de verzekering gaat betalen moet ik me maar niet druk maken werd mij verteld.
Daarnaast zijn de pannen die vervangen zijn niet eens nieuwe , maar oude dakpannen. Ook al zou de verzekering dit betalen heb ik bezwaar gemaakt bij de dakdekker en die zegt doodleuk ik verander de factuur niet en als je niet betaald kom ik mijn spullen weghalen?
Weet iemand wat mijn rechten zijn en wat ik het beste kan doen? En mag hij zn pannen weghalen eigenlijk?
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Als er geen aantoonbare reden is waarom er meer is gefactureerd dan geoffreerd dan mag dat niet zomaar. Je hebt immers akkoord gegeven voor het offerte bedrag, niet voor het hogere bedrag.
Als jij goede gronden hebt om aan te nemen dat de man de boel belazerd omdat "de verzekering toch wel betaald" kun jij weigeren het extra bedrag te betalen. Aangezien het jouw dakpannen zijn geworden op het moment dat jij ze betaald hebt heeft de man geen enkel recht ze zomaar weer te verwijderen. Dat zou diefstal zijn. Sterker nog, als hij zich op jouw erf begeeft zonder jouw toestemming is dat huisvrede breuk.
Als jij goede gronden hebt om aan te nemen dat de man de boel belazerd omdat "de verzekering toch wel betaald" kun jij weigeren het extra bedrag te betalen. Aangezien het jouw dakpannen zijn geworden op het moment dat jij ze betaald hebt heeft de man geen enkel recht ze zomaar weer te verwijderen. Dat zou diefstal zijn. Sterker nog, als hij zich op jouw erf begeeft zonder jouw toestemming is dat huisvrede breuk.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Bedankt voor je reactie, het punt is alleen dat ik nog niet betaald heb. Dit is afgelopen woensdag geplaatst en heb factuur gekregen in enveloppe voordat ze waren begonnen. De eerste factuur had ik via de mail gekregen, maar heb vandaag een heel lang gesprek via de whatsapp gevoerd hierover. dus die conversatie heb ik wel. En ze hebben met een hoogwerker gewerkt dus als ze voor de deur op de parkeerplaats staan kunnen ze er gewoon op. Het is alleen wel dat ik door de telefoon heb gezegd mocht er meerwerk zijn kan je de bedrag aanpassen . Maar er is geen meerwerk dat heeft ie ook gezegd in het gesprek. En voel me ook genaaid dat ie geen eens nieuwe dakpannen heeft gebruikt. Voor stuk of 20 pannen zegt ie 350 euro aan materiaal te hebben gekocht, wat niet waar kan zijn . heb dat ook op google opgezocht. Moet ik nou wel iets betalen of helemaal niets totdat dit opgehelderd is?
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Mijn advies zou zijn om het bedrag dat is afgesproken te betalen (staat er in de offerte levering dakpannen dat het tweede hands pannen zijn?). Voor het overige moet hij met een goede verklaring komen hoe hij daar aan komt en waarom hij dit niet heeft meegenomen in de offerte.
Ik adviseer je ook om de communicatie zakelijk en vooral via papier te doen. Ik betwijfel of whats app conversaties wettig overtuigend bewijs zijn.
Over het verwijderen van de dakpannen. Als hij dit doet, terwijl je betaald hebt, ook al zou hij dat doen vanaf een hoogwerker die op openbare weg staat, pleegt hij diefstal en huisvrede breuk. Hij moet met zijn poten van jouw spullen af blijven. Zo simpel is het.
Ik adviseer je ook om de communicatie zakelijk en vooral via papier te doen. Ik betwijfel of whats app conversaties wettig overtuigend bewijs zijn.
Over het verwijderen van de dakpannen. Als hij dit doet, terwijl je betaald hebt, ook al zou hij dat doen vanaf een hoogwerker die op openbare weg staat, pleegt hij diefstal en huisvrede breuk. Hij moet met zijn poten van jouw spullen af blijven. Zo simpel is het.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Dan ga ik wel dat eerste bedrag overmaken dan heb ik iig ergens recht op, maar op de factuur staat nergens 2ehands dakpannen, er staat: vervangen kapotte dakpannen en complete nokrenovatie. met een bedrag erachter 750 euro en daaronder 6% btw 45 euro, thats it met een totaal bedrag 795,- Dat klopt ook nie helemaal volgens mij. Kan ik ook een mail sturen met bezwaar over de factuur en aangeven dat ik de eerst afgesproken bedrag ga storten of zal ik dat niet melden?
Het probleem is ook dat ik een factuur naar de verzekering moet sturen en niet een offerte, dus wel een lastige situatie.
Alvast bedankt voor de moeite en de tips, ben ff ten einde raad wat ik hiermee het beste kan doen.
Het probleem is ook dat ik een factuur naar de verzekering moet sturen en niet een offerte, dus wel een lastige situatie.
Alvast bedankt voor de moeite en de tips, ben ff ten einde raad wat ik hiermee het beste kan doen.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Ten einde raad voor 100 euro verschil?sheiks schreef:Dan ga ik wel dat eerste bedrag overmaken dan heb ik iig ergens recht op, maar op de factuur staat nergens 2ehands dakpannen, er staat: vervangen kapotte dakpannen en complete nokrenovatie. met een bedrag erachter 750 euro en daaronder 6% btw 45 euro, thats it met een totaal bedrag 795,- Dat klopt ook nie helemaal volgens mij. Kan ik ook een mail sturen met bezwaar over de factuur en aangeven dat ik de eerst afgesproken bedrag ga storten of zal ik dat niet melden?
Het probleem is ook dat ik een factuur naar de verzekering moet sturen en niet een offerte, dus wel een lastige situatie.
Alvast bedankt voor de moeite en de tips, ben ff ten einde raad wat ik hiermee het beste kan doen.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Nee Prem , niet voor 100 euro verschil, maar door het feit dat ik niet weet wat mijn rechten zijn en of dit mag of niet? straks haalt ie ze weg en zit ik met een gat ik het dak , met dit weer. Dit word ook door de verzekering vergoed, maar is dat dan eerlijk om niets te zeggen en de verzekeraar maar te laten betalen? Vind persoonlijk van niet , daarom ben ik op de forum om meer duidelijkheid te krijgen. Dus heb je een tip of weet jij meer over zo een onderwerp is je advies welkom.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Ik snap het dilemma. Het is dus feitelijk de keus tussen niks zeggen en feitelijk de verzekeringsfraude plegen, en je poot stijf houden en het risico lopen dat je de dakpannen van je huis gehaald worden.
Dat er gebruikte pannen gebruikt worden is geen rare gewoonte bij bestaande woningen, aangezien ze ook moeten passen bij de rest van de pannen. Weet niet hoe oud je woning is, maar de mijne is bijna 100 jaar oud, nieuwe vervangende pannen zijn er niet en gebruikte pannen zijn duurder dan een gemiddelde nieuwe dakpan.
Moet u het bedrag voorschieten? Of betaald de verzekering rechtstreeks. In het eerste geval zou ik stiekem mijn mond dicht houden naar de verzekering, in het laatste geval zou ik de verzekering zowel de factuur als de offerte sturen, en het verhaal uitleggen, dan is het tussen die partijen.
Dat er gebruikte pannen gebruikt worden is geen rare gewoonte bij bestaande woningen, aangezien ze ook moeten passen bij de rest van de pannen. Weet niet hoe oud je woning is, maar de mijne is bijna 100 jaar oud, nieuwe vervangende pannen zijn er niet en gebruikte pannen zijn duurder dan een gemiddelde nieuwe dakpan.
Waarom niet? 6% van 750 is zo uit mijn hoofd op dit tijdstip toch echt 45 euro. Of bedoel je dat je niet zeker weet of dit onder de 6% of onder de 21% valt? Dat weet ik zo uit mijn hoofd niet. Weet dat daar voorwaarden voor zijn bij de belastingdienst en dat bepaalde werkzaamheden aan je huis onder het lage tarief vallen.sheiks schreef:met een bedrag erachter 750 euro en daaronder 6% btw 45 euro, thats it met een totaal bedrag 795,- Dat klopt ook nie helemaal volgens mij.
Die mail kan u natuurlijk sturen, maar gezien hun eerdere reacties zal deze dakdekker zijn factuur daar niet om gaan veranderen.sheiks schreef:Kan ik ook een mail sturen met bezwaar over de factuur en aangeven dat ik de eerst afgesproken bedrag ga storten of zal ik dat niet melden?
Moet u het bedrag voorschieten? Of betaald de verzekering rechtstreeks. In het eerste geval zou ik stiekem mijn mond dicht houden naar de verzekering, in het laatste geval zou ik de verzekering zowel de factuur als de offerte sturen, en het verhaal uitleggen, dan is het tussen die partijen.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Is 6% , niks mis mee.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ief_vallen
In België hebben we dit zelfs permanent en dan ook nog op de materialen slechts 6%, het huis moet dan wel ouder zijn vijf jaar.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ief_vallen
In België hebben we dit zelfs permanent en dan ook nog op de materialen slechts 6%, het huis moet dan wel ouder zijn vijf jaar.
Laatst gewijzigd door prem op 30 aug 2014 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Wat je moet doen is het afgesproken bedrag direct overboeken. Mijn inschatting is dat hij geen moeite gaat doen voor 100 euro verschil.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
De 6% BTW is niet jouw probleem. Het is immers de ondernemer die BTW moet afdragen.sheiks schreef:Dan ga ik wel dat eerste bedrag overmaken dan heb ik iig ergens recht op, maar op de factuur staat nergens 2ehands dakpannen, er staat: vervangen kapotte dakpannen en complete nokrenovatie. met een bedrag erachter 750 euro en daaronder 6% btw 45 euro, thats it met een totaal bedrag 795,- Dat klopt ook nie helemaal volgens mij. Kan ik ook een mail sturen met bezwaar over de factuur en aangeven dat ik de eerst afgesproken bedrag ga storten of zal ik dat niet melden?
Het probleem is ook dat ik een factuur naar de verzekering moet sturen en niet een offerte, dus wel een lastige situatie.
Alvast bedankt voor de moeite en de tips, ben ff ten einde raad wat ik hiermee het beste kan doen.
Ik adviseer je nogmaals, stuur geen mails, stuur een nette officiele brief, liefst aangetekend. Daarin zet je dat je geen enkele reden ziet om meer te betalen dan is afgesproken in de offerte en dat je dat bedrag zult betalen of inmiddels hebt betaald. Zet er ook in dat als hij op wat voor manier dan ook de pannen verwijderd of gaat verwijderen je juridische stappen zult ondernemen wegens diefstal en huisvredebreuk en hem aansprakelijk stelt voor alle schade.
Informeer ook even je verzekeraar. Vertel hen eerlijk dat je minder betaald dan de factuur zo kunnen ze later nooit zeggen dat je hebt gefraudeerd. Dan mag de verzekering uitmaken hoe ze daar mee om gaan.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Ik zou ook gewoon de verzekeraar bellen en de situatie uitleggen. Jij hebt immers niets te verbergen.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Dank jullie wel Zal de verzekering bellen maandag en hun dit verhaal ook uitleggen, dan is dat iig bekend bij hun. En de brief die ga ik vandaag nog opstellen , dan ben ik al een heel eind denk ik. Als ik jullie reacties lees is het niet logich dat ie voor 100 euro zoveel moeite gaat doen.
Wat de btw betreft , hij heeft eigenlijk 750 arbeidskosten waarvan 6% btw erbij komt. Maar de materiaal kosten zijn 750 inc. btw(21%) en arbeidsloon word met 6% belast toch?
Bij zijn offerte heeft ie t wel gespecificeerd vandaar dat ik het bij de factuur wel raar vond.
Wat de btw betreft , hij heeft eigenlijk 750 arbeidskosten waarvan 6% btw erbij komt. Maar de materiaal kosten zijn 750 inc. btw(21%) en arbeidsloon word met 6% belast toch?
Bij zijn offerte heeft ie t wel gespecificeerd vandaar dat ik het bij de factuur wel raar vond.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
dat zou ik inderdaad ook doen.kweenie schreef:Ik zou ook gewoon de verzekeraar bellen en de situatie uitleggen. Jij hebt immers niets te verbergen.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Ja het materiaal is 21% en de arbeid 6%.sheiks schreef:Dank jullie wel Zal de verzekering bellen maandag en hun dit verhaal ook uitleggen, dan is dat iig bekend bij hun. En de brief die ga ik vandaag nog opstellen , dan ben ik al een heel eind denk ik. Als ik jullie reacties lees is het niet logich dat ie voor 100 euro zoveel moeite gaat doen.
Wat de btw betreft , hij heeft eigenlijk 750 arbeidskosten waarvan 6% btw erbij komt. Maar de materiaal kosten zijn 750 inc. btw(21%) en arbeidsloon word met 6% belast toch?
Bij zijn offerte heeft ie t wel gespecificeerd vandaar dat ik het bij de factuur wel raar vond.
Heeft her verschil daar niet iets mee te maken?
Kun je offerte en factuur hier op het forum zetten?
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Een creditnota is zo gemaakt als blijkt dat de BTW niet goed berekend is, en dan krijgt TS een nieuwe met een hoger bedrag. Je moet wel weten je zegt.olaf79 schreef:De 6% BTW is niet jouw probleem. Het is immers de ondernemer die BTW moet afdragen.sheiks schreef:Dan ga ik wel dat eerste bedrag overmaken dan heb ik iig ergens recht op, maar op de factuur staat nergens 2ehands dakpannen, er staat: vervangen kapotte dakpannen en complete nokrenovatie. met een bedrag erachter 750 euro en daaronder 6% btw 45 euro, thats it met een totaal bedrag 795,- Dat klopt ook nie helemaal volgens mij. Kan ik ook een mail sturen met bezwaar over de factuur en aangeven dat ik de eerst afgesproken bedrag ga storten of zal ik dat niet melden?
Het probleem is ook dat ik een factuur naar de verzekering moet sturen en niet een offerte, dus wel een lastige situatie.
Alvast bedankt voor de moeite en de tips, ben ff ten einde raad wat ik hiermee het beste kan doen.
n.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
ik kan ze niet plaatsen, het bestand is te groot , weet iemand hoe ik t kan verkleinen ofzo?
Maar om een idee te geven:
Op uw verzoek vrijblijvende offerte :
Renovatie nok €276,50
21%BTW € 73,50
Kapotte Dakpannen vervangen €79,-
21%BTW €21,-
Arbeidskosten €216,20
6%BTW €13,80
Totaal: € 680,-
Dit is de offerte die ik heb gehad.
Maar om een idee te geven:
Op uw verzoek vrijblijvende offerte :
Renovatie nok €276,50
21%BTW € 73,50
Kapotte Dakpannen vervangen €79,-
21%BTW €21,-
Arbeidskosten €216,20
6%BTW €13,80
Totaal: € 680,-
Dit is de offerte die ik heb gehad.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Dit is de factuur:
Complete nokrenovatie en
vervangen kapotte dakpannen €750,-
6% BTW €45,-
Totaal te betalen €795,-
En op de offerte stond dat ze 10jaar garantie geven op het geleverde werk, maar dat zie ik niet terug op de factuur.
Complete nokrenovatie en
vervangen kapotte dakpannen €750,-
6% BTW €45,-
Totaal te betalen €795,-
En op de offerte stond dat ze 10jaar garantie geven op het geleverde werk, maar dat zie ik niet terug op de factuur.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Hele vage offerte, materiaal a 21% hoort apart te staan en arbeidskosten a 6 % ook.
Het probleem is natuurlijk dat de offerte qua arbeidsuren slechts een indicatie is, tenzij de som een aannemingssom is.
Het probleem is natuurlijk dat de offerte qua arbeidsuren slechts een indicatie is, tenzij de som een aannemingssom is.
Laatst gewijzigd door prem op 30 aug 2014 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: klacht factuur dakdekkersbedrijf
Daar klopt dus ook niks van, materialen zijn 21%, vraag om een specifieke factuur! hier doet de verzekering ook niks mee.sheiks schreef:Dit is de factuur:
Complete nokrenovatie en
vervangen kapotte dakpannen €750,-
6% BTW €45,-
Totaal te betalen €795,-
En op de offerte stond dat ze 10jaar garantie geven op het geleverde werk, maar dat zie ik niet terug op de factuur.
Ik heb zo'n bruin vermoeden dat die tweedehands dakpannen niet op factuur zijn gekocht