Een jaar geleden heb ik netjes volgens de regels schriftelijk mijn contract met Zeker en Mobiel beeindigd.
Tot mijn verbazing werd er nu ,na een jaar,weer 123 euro van mijn rekening afgeschreven.
"Ach" dacht ik een administratief foutje , ik bel even en dan komt dat wel goed.
Nou nee dus,ook hier werd mij mede gedeeld dat ik de opzegging aangetekend had moeten versturen.
Na wat onderzoek op het internet is mij duidelijk geworden dat dit een bewuste tactiek is van dit bedrijf.
Het bedrag heb ik inmiddels terug geboekt en dat zal ik blijven doen.
Nergens staat in hun "eigen" opzeggingsbrief vermeld dat je verplicht bent de opzegging aangetekend te versturen.
Het wordt tijd dat er landelijk aandacht wordt besteed aan de wanpraktijken van dit bedrijf.
Hoewel ze de denken de wet aan hun kant te hebben lijkt het mij zeer verstandig voor het bedrijf om toch mijn opzegging per 24-08-2008 te accepteren.
Ik weet niet of hier dit mag maar graag zou ik via een email adres berichten willen ontvangen ,van (ex)klanten met de zelfde ervaring.
email:[email protected] .
Ik ben benieuwd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeker en Mobiel opzeggingbrief genegeerd
Re: Zeker en Mobiel opzeggingbrief genegeerd
Het eisen van aangetekend is niet netjes dat klopt, maar u bent ook dermate in gebreke gebleven.
Het is niet ff een briefje sturen en ik ben er vanaf, heeft u een brief teruggehad daar de bevestiging instond nee dus misschien is er geen brief aangekomen het zou kunnen.
In uw geval zou ik het aangetekend opgezegd hebben met het verzoek van bevestiging opzegging.
Dan had u een verhaal gehad nu niet, iedereen kan zeggen ik heb opgezegd in dat geval.
Dit wil niet zeggen dat ik u niet geloof maar u had dit echt kunnen besparen.
Het is niet ff een briefje sturen en ik ben er vanaf, heeft u een brief teruggehad daar de bevestiging instond nee dus misschien is er geen brief aangekomen het zou kunnen.
In uw geval zou ik het aangetekend opgezegd hebben met het verzoek van bevestiging opzegging.
Dan had u een verhaal gehad nu niet, iedereen kan zeggen ik heb opgezegd in dat geval.
Dit wil niet zeggen dat ik u niet geloof maar u had dit echt kunnen besparen.
Re: Zeker en Mobiel opzeggingbrief genegeerd
Hoi Bokito74
Bedankt voor je reactie.
De laatste pagina van het contract is tevens de opzegbrief van het bedrijf zelf.
Deze moest je uitknippen en opsturen, dus het was niet ff een briefje.
Dit heb ik 10 maanden voor de einddatum van het contract gedaan.
Er staat niet beschreven dat het aangetekend moet gebeuren.
Na wat speuren op internet blijkt dat dit vaker voorkomt bij dit bedrijf.
Vandaar dat ik ook mijn twijfels heb bij de administratieve gang van zaken.
Iedereen kan zeggen dat hij een opzegbrief verstuurd heeft, maar ook kan iedereen zeggen dat hij hem niet ontvangen heeft.
En inderdaad ik heb toen geen retourbericht ontvangen , en dat is nu precies het probleem.
Ik verstuur al 40 jaar regelmatig post en dit is toevallig de eerte keer dat een brief (waarbij het draait om geld)verdwijnt.
Lees de strategie van het bedrijf met zijn contractwervers er maar eens op na.
Lees de tactiek die ze ook bij mij hebben toegepast en waardoor ik er ben ingestonken.
Lees de berichten van oudwerknemers.
Je had de huilende monteur in mijn tuin moeten zien graven ,angstig aan de telefoon met een van hun managers,omdat het niet snel genoeg ging.
Dit laatste was toen de reden om op 25-10-2008 het contract te beeindigen.
Ik heb mijzelf met opzeggen netjes aan hun algemene voorwaarden gehouden en laat de zaak desnoods voorkomen.
Bij het afsluiten ben ik belazerd en nu bij het beeindigen weer? Nee ik dacht het niet.
Wordt vervolgd
Bedankt voor je reactie.
De laatste pagina van het contract is tevens de opzegbrief van het bedrijf zelf.
Deze moest je uitknippen en opsturen, dus het was niet ff een briefje.
Dit heb ik 10 maanden voor de einddatum van het contract gedaan.
Er staat niet beschreven dat het aangetekend moet gebeuren.
Na wat speuren op internet blijkt dat dit vaker voorkomt bij dit bedrijf.
Vandaar dat ik ook mijn twijfels heb bij de administratieve gang van zaken.
Iedereen kan zeggen dat hij een opzegbrief verstuurd heeft, maar ook kan iedereen zeggen dat hij hem niet ontvangen heeft.
En inderdaad ik heb toen geen retourbericht ontvangen , en dat is nu precies het probleem.
Ik verstuur al 40 jaar regelmatig post en dit is toevallig de eerte keer dat een brief (waarbij het draait om geld)verdwijnt.
Lees de strategie van het bedrijf met zijn contractwervers er maar eens op na.
Lees de tactiek die ze ook bij mij hebben toegepast en waardoor ik er ben ingestonken.
Lees de berichten van oudwerknemers.
Je had de huilende monteur in mijn tuin moeten zien graven ,angstig aan de telefoon met een van hun managers,omdat het niet snel genoeg ging.
Dit laatste was toen de reden om op 25-10-2008 het contract te beeindigen.
Ik heb mijzelf met opzeggen netjes aan hun algemene voorwaarden gehouden en laat de zaak desnoods voorkomen.
Bij het afsluiten ben ik belazerd en nu bij het beeindigen weer? Nee ik dacht het niet.
Wordt vervolgd