LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanbrengen badkamer en toilet
Aanbrengen badkamer en toilet
Hallo,
Wij zijn bezig met het plannen van de renovatie van ons gekochte jaren 30 huis.
Er moet een bestaand toilet worden gerenoveerd en een badkamer worden geplaatst in een kamer die nu nog gewoon kamer is.
We hebben de spullen los gekocht en op aanraden leverancier een aannemer via hun benaderd. Badkamer is 6 M2 en toilet 1 M2. Plafond en electra wordt al gedaan door andere partij. Badkamer met inloopdouche, hangtoilet en bad en wastafel. Toilet beneden met hangtoilet en wasbakje.
Wat moet er gebeuren:
-radiator weg, leidingen maken naar nieuwe handdoekradiator
-muurtje van 50 cm lengte verplaatsen 10 cm plus lokaal stucadoren
-leidingwerk aanleggen plus infrezen (water plus afvoer). Er is plek voorhanden. Aansluiten op CV combi in kelder.
-koven maken rond afvoer in keuken en toilet eronder.
-stucadoren stuk muur waar schoorsteen zat.
-vloer zwaluwstaart plus storten
-muren tegelen 15*60 tegels gesneden tegel
-vloeren tegelen 60*60 tegels gesneden tegel, inloopdouche, easydrain.
-voegen
-dorpels maken hardsteen
-deuren inkorten
-deuren aftimmeren
-monteren sanitair
-kitten
Slopen doen we zelf.
Nu komt het leuke. Ik heb maar 1 aannemer benaderd omdat we een eerlijk gevoel bij de zaak hadden. Komt ie met een prijs van 14.000 euro voor het installeren alleen. Ik ben heel kwaad geworden en de zaak opgebeld die de aannemer aanbeveelde. Je raad hetr niet, na een uur of twee de tweede aanbieding van dezelfde aannemer... 9500 euro.
De hamvraag is eigenlijk wat is een eerlijke prijs. Wij stellen heel hoge eisen aan tegelwerk e.d. Ik vind nog steeds dat dit heeeeeeel veel geld is.
Wij zijn bezig met het plannen van de renovatie van ons gekochte jaren 30 huis.
Er moet een bestaand toilet worden gerenoveerd en een badkamer worden geplaatst in een kamer die nu nog gewoon kamer is.
We hebben de spullen los gekocht en op aanraden leverancier een aannemer via hun benaderd. Badkamer is 6 M2 en toilet 1 M2. Plafond en electra wordt al gedaan door andere partij. Badkamer met inloopdouche, hangtoilet en bad en wastafel. Toilet beneden met hangtoilet en wasbakje.
Wat moet er gebeuren:
-radiator weg, leidingen maken naar nieuwe handdoekradiator
-muurtje van 50 cm lengte verplaatsen 10 cm plus lokaal stucadoren
-leidingwerk aanleggen plus infrezen (water plus afvoer). Er is plek voorhanden. Aansluiten op CV combi in kelder.
-koven maken rond afvoer in keuken en toilet eronder.
-stucadoren stuk muur waar schoorsteen zat.
-vloer zwaluwstaart plus storten
-muren tegelen 15*60 tegels gesneden tegel
-vloeren tegelen 60*60 tegels gesneden tegel, inloopdouche, easydrain.
-voegen
-dorpels maken hardsteen
-deuren inkorten
-deuren aftimmeren
-monteren sanitair
-kitten
Slopen doen we zelf.
Nu komt het leuke. Ik heb maar 1 aannemer benaderd omdat we een eerlijk gevoel bij de zaak hadden. Komt ie met een prijs van 14.000 euro voor het installeren alleen. Ik ben heel kwaad geworden en de zaak opgebeld die de aannemer aanbeveelde. Je raad hetr niet, na een uur of twee de tweede aanbieding van dezelfde aannemer... 9500 euro.
De hamvraag is eigenlijk wat is een eerlijke prijs. Wij stellen heel hoge eisen aan tegelwerk e.d. Ik vind nog steeds dat dit heeeeeeel veel geld is.
Re: Aanbrengen badkamer en toilet
Waarom vraag je niet meer offertes aan, dan kan je een vergelijking maken, welke prijs een eerlijke is.
Aan de opsomming van de werkzaamheden, is hier geen prijs te bepalen, want dit moet je op de plaats kunnen zien.
Wat natuurlijk een vraagteken oproept, dat de aannemer plotseling met de prijs om € 4500 zakt.
Aan de opsomming van de werkzaamheden, is hier geen prijs te bepalen, want dit moet je op de plaats kunnen zien.
Wat natuurlijk een vraagteken oproept, dat de aannemer plotseling met de prijs om € 4500 zakt.
tuurlijk, had ik ook moeten doen. Voor de rest van het werk ook gedadaan en hier toevallig niet. We wonen er nog niet en moeten steeds de oude mensjes van 80 ermee lastig vallen als er mensen komen kijken voor offertes.
Vandaar. Er zal toch wel enige indicatie te geven zijn op basis van de omschrijving...? Het huis is verder kaarsrecht en de muren zijn allemaal nog zeer goed.
Vandaar. Er zal toch wel enige indicatie te geven zijn op basis van de omschrijving...? Het huis is verder kaarsrecht en de muren zijn allemaal nog zeer goed.
Wat is een eerlijke prijs, geen enkele aannemer zit te wachten op een klus waar enkel de arbeid gedaan moet worden en zal de hoofdprijs rekenen. De hoogste winstmarge zit nu eenmaal op het sanitair. We kunnen niet in uw huis kijken maar gezien het bouwjaar van het huis en de werkzaamheden zul je toch rond de 8 a 9 duizend euro uitkomen.
Vraag eens een loodgieter en een tegelzetter apart om te komen wat
hun prijsopgave is mischien ben je dan wel een stuk goedkoper uit.
hun prijsopgave is mischien ben je dan wel een stuk goedkoper uit.
Ja, ik geloof direct dat als ik alles zelf coordineer dat ik dan goedkoper uit ben. Ik wil geen gezeur over verantwoordelijkheden als het af is. Dus bij 1 partij. Was benieuwd of er hier nog wat referentie prijzen bekend waren.........
-
ik ben aannemer, en dit kan goedkoper. gezien de oudheid van de woning ( dus waarschijnlijk poreusheid) moet er secuur gewerkt worden.
ik zou niet meer dan 5400,- vragen.
ik zou niet meer dan 5400,- vragen.
Je bedoelt poreusheid van de muren ? ivm tegellijm e.d.
Je prijs inschatting maakt me benieuwd, heb je een berichtje gestuurd.
gr en dank
Je prijs inschatting maakt me benieuwd, heb je een berichtje gestuurd.
gr en dank
-
Heb u berichtje gezien, zal er zo direct ook op antwoorden.
En ja poreusheid van de muren( eventueel) uiteraard moet ik het eerst zien, wil ik goed weten waarmee ik rekening moet houden. Een beetje aannemer zal dit ook zo aanpakken, eerst kijken ( en nee daar worden geen kosten op berekend) en dan pas erna een offerte maken, althans zo werk ik ruim 14 jaar en dit gaat nog altijd prima.
Veel aannemers, denken momenteel enorm aan de beurs ( ja iedereen wenst op vakantie) en het is een rot klusje daar zit u mee. Maar het kan dus wel degelijk goedkoper.
Gr Anton.
En ja poreusheid van de muren( eventueel) uiteraard moet ik het eerst zien, wil ik goed weten waarmee ik rekening moet houden. Een beetje aannemer zal dit ook zo aanpakken, eerst kijken ( en nee daar worden geen kosten op berekend) en dan pas erna een offerte maken, althans zo werk ik ruim 14 jaar en dit gaat nog altijd prima.
Veel aannemers, denken momenteel enorm aan de beurs ( ja iedereen wenst op vakantie) en het is een rot klusje daar zit u mee. Maar het kan dus wel degelijk goedkoper.
Gr Anton.