We hebben de verbouwing van onze keuken en hal laten uitvoeren door een aannemer. Na diverse problemen met deze aannemer, voornamelijk dat hij voortdurend zijn planning niet haalde, is het werk dan eindelijk klaar.
Nu zijn er na ongeveer 2 weken al ernstige problemen te zien aan de gelegde vloertegels in de keuken en de hal (op een houten ondervloer). Voegen zijn gebarsten, springen los en tegels veren op en neer. Dit wordt met de dag erger. Het spreekt voor zich dat wij ziedend zijn over deze wanprestatie.
Gelukkig hebben we een groot gedeelte van de rekening nog niet betaald.
Hoe kan ik de aannemer het beste aanpakken?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aannemer levert slecht tegelwerk. Wat nu?
-
Re: Aannemer levert slecht tegelwerk. Wat nu?
Heel vervelend en zo uw relaas lezend is de aannemer in gebreke. Echter, heeft u de aannemer al aangeschreven. Is hij op de hoogte van de klacht en heeft hij de kans gehad te reageren. Deze klacht is heel wat anders dan te laat opleveren. Met een te late oplevering staat of valt, als het goed is, niet de kwaliteit.
Mocht u er niet uitkomen betreffende het tegelwerk neem gerust contact met me op.
[email protected]
Mocht u er niet uitkomen betreffende het tegelwerk neem gerust contact met me op.
[email protected]
Afgezien van het feit dat je de aannemer schriftelijk in gebreke moet stellen wordt ik wel getriggered door het feit dat de voegen kapotspringen.
Tegelen op een houten ondervloer is niet de meest gelukkige combinatie en gaat relatief vaak fout. Is hier vooraf een deskundige bij geweest (zoniet alsnog doen) want de vloer zou zich weleens helemaal niet voor tegels kunnen lenen (teveel beweging)
Tegelen op een houten ondervloer is niet de meest gelukkige combinatie en gaat relatief vaak fout. Is hier vooraf een deskundige bij geweest (zoniet alsnog doen) want de vloer zou zich weleens helemaal niet voor tegels kunnen lenen (teveel beweging)
-
Veldt01,
U heeft een punt zoals u aangeeft dat tegelen op houten vloeren, indien niet juist toegepast, om problemen vraagt. Echter dat dient een aannemer te weten en zijn cliënt hierop te wijzen. Zodat hij extra maatregelen kan treffen.
Een opdrachtgever echter hoeft per definitie hier geen verstand van te hebben en is als zijnde een leek.
U heeft een punt zoals u aangeeft dat tegelen op houten vloeren, indien niet juist toegepast, om problemen vraagt. Echter dat dient een aannemer te weten en zijn cliënt hierop te wijzen. Zodat hij extra maatregelen kan treffen.
Een opdrachtgever echter hoeft per definitie hier geen verstand van te hebben en is als zijnde een leek.