Hallo,
Ik heb een dakkapel laten plaatsen en de aannemer heeft volgens mij een stomme fout gemaakt. Hij heeft zgn. mandragende of dampopen folie van het dak niet volgens voorschrift aangebracht.
Het zat origineel overlappend, maar voor het plaatsen van de dakkapel moest die folie weg. Er is toen nieuwe folie aangebracht, maar dat ging aansluitend ipv overlappend.
Ik heb het installatie voorschrift van de fabrikant (RockWool) opgezocht, en daar staat dat het overlappend moet tegen inwateren. Ik heb ook nog wat andere merken erbij gezocht, en overal staat hetzelfde: 10 tot 15cm overlappend.
Dit is bij hem gemeld met een foto erbij, maar we kregen het antwoord dat het prima zit. En mochten ik toch lekkage krijgen dan is zijn garantie van toepassing.
Ik ben het er niet mee eens, maar hij heeft natuurlijk geen zin in een halve dag werk om de dakpannen er weer af te halen, folie eraf te halen en het dan goed te doen. Maar ja, dat is mijn probleem eigenlijk niet, dan moet hij het maar in 1 keer goed doen.
Heeft iemand tips wat te doen? Kan ik hem eraan houden om volgens voorschrift te werken of moet ik dit accepteren?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aannemer weigert volgens voorschrift te werken
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Aannemer weigert volgens voorschrift te werken
Ik denk dat je als eerste je eigen standpunt sterker moet maken.
Schrijf een brief aan Rockwool, en vraag hun hoe de folie aangebracht moet worden en wat de gevolgen zijn als dit niet overlappend wordt gedaan.
Als de fabricant duidelijk aangeeft dat er hierbij risico's op lekkage ontstaan, kun je de aannemer aanpakken.
Dit kan je het beste doen met een aangetekende brief waarin je hem bijvoorbeeld 30 dagen geeft om het geheel te herstellen, conform voorschrift van de fabricant.
Als dit niet blijkt te helpen zul je de overeenkomst buitengerechtelijk moeten ontbinden en schadevergoeding eisen. Waarschijnelijk heb je tegen die tijd wel hulp van je rechtsbijstand nodig.
Schrijf een brief aan Rockwool, en vraag hun hoe de folie aangebracht moet worden en wat de gevolgen zijn als dit niet overlappend wordt gedaan.
Als de fabricant duidelijk aangeeft dat er hierbij risico's op lekkage ontstaan, kun je de aannemer aanpakken.
Dit kan je het beste doen met een aangetekende brief waarin je hem bijvoorbeeld 30 dagen geeft om het geheel te herstellen, conform voorschrift van de fabricant.
Als dit niet blijkt te helpen zul je de overeenkomst buitengerechtelijk moeten ontbinden en schadevergoeding eisen. Waarschijnelijk heb je tegen die tijd wel hulp van je rechtsbijstand nodig.
Re: Aannemer weigert volgens voorschrift te werken
Marcellus
Wat heel erg belangrijk is bij dit probleem, is, dat je de hele zaak schriftelijk moet afwikkelen zodat je een dossier opbouwt met bewijsstukken.
Maxiem.
Wat heel erg belangrijk is bij dit probleem, is, dat je de hele zaak schriftelijk moet afwikkelen zodat je een dossier opbouwt met bewijsstukken.
Maxiem.
Re: Aannemer weigert volgens voorschrift te werken
Bedankt voor het advies, ik ga contact opnemen met Rockwool.
Een dossier heb ik, alle e-mails en foto's worden netjes bewaard. Er is heel veel mis gegaan, vandaar dat dossier.
Deze dakfolie is er ook pas gekomen omdat ik ging melden dat het niet goed zat. Tijdens de werkzaamheden vroeg ik er naar, maar werd afgewimpeld als niet-deskundig. Ik kreeg de vraag terug hoe ik het wilde hebben... Tja, dat weet ik dan ook niet, ik verwacht dat de aannemer dit weet, maar het zat er toch niet voor niets?
Pas nadat ik liet blijken dat ik had gelezen en begrepen waar de folie toe diende en kon beargumnteren wat de gevolgen waren, kwam er beweging. En nu het alsnog is aangebracht, zit het niet volgens voorschrift.
Wat heb ik een spijt dat ik deze aannemer gekozen heb. En ik dacht nog wel dat ik m'n huiswerk had gedaan, deze aannemer heeft een mooie website, gevuld met trotse foto's van verbouwingen, positieve reviews en is ook aangesloten bij BouwGarant. Kan niet mis gaan dacht ik. Helaas.
Gelukkig heb ik nog niet alles betaald.
Een dossier heb ik, alle e-mails en foto's worden netjes bewaard. Er is heel veel mis gegaan, vandaar dat dossier.
Deze dakfolie is er ook pas gekomen omdat ik ging melden dat het niet goed zat. Tijdens de werkzaamheden vroeg ik er naar, maar werd afgewimpeld als niet-deskundig. Ik kreeg de vraag terug hoe ik het wilde hebben... Tja, dat weet ik dan ook niet, ik verwacht dat de aannemer dit weet, maar het zat er toch niet voor niets?
Pas nadat ik liet blijken dat ik had gelezen en begrepen waar de folie toe diende en kon beargumnteren wat de gevolgen waren, kwam er beweging. En nu het alsnog is aangebracht, zit het niet volgens voorschrift.
Wat heb ik een spijt dat ik deze aannemer gekozen heb. En ik dacht nog wel dat ik m'n huiswerk had gedaan, deze aannemer heeft een mooie website, gevuld met trotse foto's van verbouwingen, positieve reviews en is ook aangesloten bij BouwGarant. Kan niet mis gaan dacht ik. Helaas.
Gelukkig heb ik nog niet alles betaald.