LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afzet-loodgieters opererend met verschillende bedrijsnamen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Monique1977x

Afzet-loodgieters opererend met verschillende bedrijsnamen

Ongelezen bericht door Monique1977x »

Pas op voor deze afzet-loodgieters!

Wij betaalden 526,63 Euro voor een uurtje ontstoppen.
Natuurlijk hadden we vooraf de rekening moeten opvragen, eigen stomme schuld, maar we hadden ook niet kunnen vermoeden dat er een half-uurtarief gevraagd zou worden van 89 Euro ex BTW. en dan komen er nog allerlei andere kosten bij. Verhaal halen achteraf bleek kansloos, dus wil ik graag anderen waarschuwen voor deze afzetters.

Wij wonen in Den Bosch en de loodgieters kwamen via http://www.loodgieter-denbosch.nl uit Den Haag.
Na enig speurwerk heb ik ontdekt dat de volgende sites/bedrijven allemaal bij hetzelfde club horen:
* loodgieter-denbosch.nl
* loodgieter-breda.nl
* loodgietersbedrijfaenr.nl (zie eerdere klachten genoemd in het forum van Radar)
* acmloodgieters.nl
* arl-loodgieters.nl
* http://www.24loodgieterreperatie.nl
* http://www.24uur-loodgieterdenhaag.nl
* http://www.loodgieterbedrijf-rotterdam.nl

Er zijn er vast nog meer!
Het telefoonnummer is elke keer anders, maar het is echt dezelfde club. Ze opereren vanuit Amstelstraat 46 in Den Haag.
Misschien leuk voor Radar om ze eens op te zoeken. Op internet regent het namelijk klachten over deze bedrijfjes (dit bedrijf).
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jan 2017 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële links verwijderd door Moderator

beagel

Re: Afzet-loodgieters opererend met verschillende bedrijsnamen

Ongelezen bericht door beagel »

Je verhaal is herkenbaar. ik heb via een centrale(welke weet ik niet meer) een loodgieter gevraagd voor een verstopte afvoer in de keuken.
prijsinformatie heb ik niet gekregen en helaas(stom) ook niet naar gevraagd.
toen arriveerde ARL loodgieters, hij vroeg of ik geïnformeerd was over de prijs en melde mij een half uur tarief van €89 en voorrijkosten €37.50 ex BTW.
Daar schrok ik nogal van maar ik was zoiezo de voorrijkosten al kwijt en ik hoopte dat het in een half uur opgelost kon worden.
Helaas bleef hij na een half uur in herhaling vallen (chiffon erop eraf etc. en het heette water onnodig lang laten lopen) terwijl ik het idee had dat de verstopping inmiddels weg was.
toen kwam hij met de mededeling dat het rubber niet al te best meer was van de chiffon(ik zag er niets aan en lekte ook niet) en is bijna 10 min. op zoek geweest in zijn auto naar een nieuw rubber, maar natuurlijk had hij dat niet bij zich(een standaard rubber voor een chiffon??) daarna nog een keer de chiffon eraf erop etc. en heeft na vijftig minuten de boel weer aangedraaid en is in zijn auto de werkbon gaan schijven tot het uur bijna om was.
U zult wel schrikken van de rekening zei hij nog. €261 en wat was ik boos. hij zei dat ik hem ook weg had kunnen sturen waarop ik opmerkte dat de voorrijkosten toch wel betaald moesten worden, daarop gaf hij geen reactie.
Inmiddels heb ik al twee keer een mail gestuurd met hierop geen reactie natuurlijk. het gevaar is dat je niet weet wie ze gaan sturen als je een loodgieter via een zogenaamd "callcenter" laat komen.
Ik hoop langs deze weg potentiële klanten te waarschuwen voor dit bedrijf en hier niet mee in zee te gaan.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Dat het niet handig is om vooraf de prijzen te vragen is duidelijk, maar goed, als bij aankomst gemeld wordt dat de tarieven 89 euro per half uur bedragen en voor amper een uur werk vervolgens 261 euro wordt gerekend, is natuurlijk buiten alle proporties. Sowieso als die 89 euro ook nog eens exclusief BTW is, aangezien ze naar consumenten de prijzen inclusief BTW dienen te presenteren.

89+89+37,50=215,50. Als ik hier de BTW bij op tel, kom ik uit op 260,75

Op zich is het bedrag dus wel te verklaren, maar is het gewoon gigantisch hoog. Of het bij u goedkoper had gekund kan ik niet beoordelen. Of het gerechtvaardigd was om dat 2e half uur te schrijven weet ik niet. De enige fout in uw verhaal die ik er zo uit kan halen is het niet vooraf communiceren in prijzen inclusief BTW.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het zijn natuurlijk gigantische bedragen voor werk van niets, een chiffon schoonmaken kan iedereen, ik doe het hier om de paar maanden, met een huis vol meiden met lang haar..........
Met het bedrag ga je gewoon akkoord, dus dat is het probleem niet, zonder BTW is echter niet toegestaan.
Dus over het BTW bedrag wordt je inderdaad afgezet, voor de rest is het een commerciele overeenkomst, welke natuurlijk bizar prijzig is.
Wil je het BTW bedrag niet extra betalen, dan betaal je niet en bel je desnoods de politie a-la-minute als de loodgieter lastig wordt.........

Roosje5534

Ongelezen bericht door Roosje5534 »

Ik kan dit bericht bevestigen. Ik moest via het loodgieter-reparatieteam 475 euro betalen voor net een uurtje werk. Omdat ze met z'n tweeen waren werd er een dubbel uurtarief gerekend van 158 euro ex btw. De voorrijkosten bedroegen 65 euro.

Goed, doordat het op de vrijdagavond was mag ik veronderstellen dat er een duurder tarief geldt, maar zo duur voor een simpele lekkagebehandeling????

Komt bij dat er integenstelling tot wat er op de website wordt gecommuniceerd, bij het voorafgaande telefonisch contact (met een meldkamer) in het geheel niet is gesproken over tarieven/ prijsopgave. Daar begon men pas over toen ze eenmaal binnen waren. Omdat ik mij niet kon voorstellen dat ze erg lang bezig zouden zijn, dacht ik dat de kosten nog wel mee zouden vallen.

Resume: restwater cv systeem afzuigen en een bestaande waterleiding verbinding opnieuw solderen: 475 euro!!!!!

Sebastian de Bruijn

Ongelezen bericht door Sebastian de Bruijn »

Met verbazing lees ik de reacties hier boven, het lijkt mij dan ook niet meer dan normaal dat je van te voren informeert naar de eventuele kosten.
Je kan in mijn ogen niet eerst de problemen laten oplossen ( de verstopping ) en daarna gaan lopen zeuren over de prijs.

Ik heb dan zelf ook de proef op de som genomen en drie van bovenstaande bedrijven gebeld, bij alle drie kreeg ik keurig aangeven wat de voorrij kosten zijn en de prijs per half uur voor het personeel.

Ik persoonlijk vind het dan ook niet normaal dat jullie het hebben over " Afzet - loodgieters " .
Mijn advies is dan ook de volgende keer heel duidelijk vragen wat de kosten zijn.

Gr Sebastian de Bruijn

Snoodaard

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Sebastian de Bruijn schreef:Met verbazing lees ik de reacties hier boven, het lijkt mij dan ook niet meer dan normaal dat je van te voren informeert naar de eventuele kosten.
Je kan in mijn ogen niet eerst de problemen laten oplossen ( de verstopping ) en daarna gaan lopen zeuren over de prijs.

Ik heb dan zelf ook de proef op de som genomen en drie van bovenstaande bedrijven gebeld, bij alle drie kreeg ik keurig aangeven wat de voorrij kosten zijn en de prijs per half uur voor het personeel.

Ik persoonlijk vind het dan ook niet normaal dat jullie het hebben over " Afzet - loodgieters " .
Mijn advies is dan ook de volgende keer heel duidelijk vragen wat de kosten zijn.

Gr Sebastian de Bruijn
Haha, klinkt eerder als iemand die op z'n eigen bedrijf zat te google'en....

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Haha, klinkt eerder als iemand die op z'n eigen bedrijf zat te google'en....
Niet vergeten speciaal aangemeld om dat te melden :lol: :lol:

Sebastian de Bruijn

Ongelezen bericht door Sebastian de Bruijn »

Ik begrijp niets van deze onzinnige reacties

Nee het is niet mijn bedrijf en heb er ook niets mee te maken , ik vind alleen als je een klacht hebt dat je eerst eens bij jezelf te rade moet gaan.
Verder ga ik aan deze reacties geen tijd meer voldoen en mijn advies is ga voortaan lekker je eigen verstopping oplossen.

Gr Sebastian

Snoodaard

Ongelezen bericht door Snoodaard »

Sebastian de Bruijn schreef:Ik begrijp niets van deze onzinnige reacties

Nee het is niet mijn bedrijf en heb er ook niets mee te maken , ik vind alleen als je een klacht hebt dat je eerst eens bij jezelf te rade moet gaan.
Verder ga ik aan deze reacties geen tijd meer voldoen en mijn advies is ga voortaan lekker je eigen verstopping oplossen.

Gr Sebastian
Daar had ik jou sowieso niet bij nodig...

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Sebastian de Bruijn schreef:Ik persoonlijk vind het dan ook niet normaal dat jullie het hebben over " Afzet - loodgieters " . Gr Sebastian de Bruijn
Euro 475,- rekenen voor een klusje van één (1) waarbij de materiaalkosten ongeveer Euro 0,25 zijn, dat is dus geen afzetten. Kom nou ! Dat is gewoon heel erg afzetten en gebruik maken van de situatie.

teunieoudenes

Ongelezen bericht door teunieoudenes »

[Ongefundeerde passage verwijderd door moderatie] Via een telefooncentrale kwam ik bij ARL/24 uur loodgieters. Omdat mijn eigen loodgieter ook bij een centrale aangesloten is vroeg ik naar hen. Bij aankomst vroeg ik of hij voor wie hij werkte en hij vertelde mij dat hij bij 24 uur loodgieters werkt iets wat dus absoluut NIET waar is. Ook wij kregen een rekening van ruim 400 euro. Een klein pijpje moest ik 45 euro voor betalen terwijl het nog geen euro waart is. Opgelicht zou er goed aan doen dit bedrijf eens te bezoeken. Tijdens de reparatie heeft de zg loodgieter liters water in mijn keukenkastje laten lopen met als gevolg de stoppen uit de vaatwasser geslagen zijn en mijn keukenkastje verwoest is. Kosten 300 euro. Om de tijd te rekken heeft hij een half uur in zijn bus staan bellen en is ruim een half uur op zoek geweest naar een afvoerbuis die ik niet nodig had. Voor de half uur bellen mag ik 89 euro betalen en klagen heeft geen zin. Deze man moet gestopt worden!
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mei 2017 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd door moderatie

Gesloten