LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ajax chubb varel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Piet kr

ajax chubb varel

Ongelezen bericht door Piet kr »

Onlangs accu laten vervangen van alarm installatie.
Hierbij ben ik telefonisch niet gewezen op de voorrijkosten.

Na vervanging werkorder getekend voor vervanging accu en 1/2 uur arbeidsloon.

Ik ontvang een factuur van € 243,-. (dit was in 2006 nog € 153,-)
Hierin zit € 117 aan voorrijkosten.
De 12v 7 a accu is op internet te bestellen voor € 20,-.

Al bij al een duur grapje om deze accu door ajax chubb varel te laten vervangen.
Tevens hebben ze gelijk de installateurscode vervangen zodat ik de volgende keer de accu niet zelf zal kunnen vervangen.
Op mijn verzoek om de installateurscode te verstrekken krijg ik als antwoord dat dit niet mondeling of schriftelijk kan maar dat ze hiervoor wel langs willen komen om hem op de fabrieksinstelling in te stellen. Ik moet hierbij wel rekening houden met voorrijkosten en arbeidsloon.
Ik denk dat ze me niet begrepen hebben want ik vond het namelijk veel te duur en zit niet te wachten op verdere kosten.

Kan iemand mij de installateurscode van Ajax chubb varel voor een alarmsysteem galaxy 16 verstrekken?

pietje123

Re: ajax chubb varel

Ongelezen bericht door pietje123 »

Waar woont u, de code is namelijk afhankelijk van de regio!

Piet kr

ik woon in Roosendaal, Noord Brabant.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Twee nieuwe forumleden, allebei "piet' en zelfde registratiedatum.

Toeval bestaat....NIET....

Troon Reden

Ongelezen bericht door Troon Reden »

De code kun jezelf opnieuw intoetsen wel de oude code eerst deleten :)

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

U kunt eens informatie inwinnen bij een juridisch loket of iets dergelijks. Eerste advies is doorgaans gratis.

Ik denk dat zij dit zouden moeten herstellen (terugzetten naar de oude situatie) zonder dat daar kosten aan verbonden zijn. Eigenlijk hebben zij "iets" uitgevoerd waarvoor u geen opdracht heeft gegeven. U heeft enkel opdracht gegeven voor het vervangen van de accu en niet om te "rommelen" aan allerlei instellingen en codes erop te zetten.
dhc schreef:Twee nieuwe forumleden, allebei "piet' en zelfde registratiedatum.

Toeval bestaat....NIET....
Ach er zijn wel meer hondjes die fikkie heten. :wink:

Piet kr

Hoe kan ik in het installateursmenu komen indien ik niet in het bezit ben van de installateurscode?

Kan ik via mijn eigen mastercode de installateurscode wijzigen?

Indien dit mogelijk is, wat is dan de functie van een installateurscode?

PS ik heb me aangemeld met de gebruikersnaam Piet kr.

Je kan iedere naam opgeven dus iemand anders kan uiteraard ook de naam piet123 aanmaken.

het belangrijkste is dat ik graag in het bezit kom van de installateurscode of een manier hoe ik hem zelf kan aanpassen.

remmie1971

Ongelezen bericht door remmie1971 »

Hoi Piet,
Bij een bedrijf in Numansdorp zitten een aantal jongens die een paar jaar geleden Chubb Varel hebben verlaten. Zij kunnen nagenoeg alle systemen overnemen en helpen je graag. Niet gratis maar wel met eerlijk tarief en zonder kleine regeltjes. Voor de aanpassingen aan een Galaxy 16 van de installateurscode moeten ze wel langskomen.
Ze heten Profs4Security ([email protected])
Groet,
Remco

Gesloten