Sinds oktober 2009 heb ik mijn auto aangemeld bij de automotive makelaars. Tegen betaling gaan zij de auto op verscheidene websites aanbieden en mogelijk geintresseerden kunnen dan bellen met een 0900 nummer (0,75 cpmin).
Zodra zij dit doen krijgen zij te horen dat het om een vaste prijs gaat en niet onderhandeld kan worden. Als de medewerkers ook maar het gevoel krijgen dat de persoon niet geintresseerd is dan wordt deze niet doorgezet naar de verkoper van de auto.
Het is nu Mei 2010 en twee weken geleden slechts een telefoontje mogen ontvangen. En dat is ook toevallig van iemand die ook zijn auto aangeboden heeft via automotive makelaars en die bekend is met hun werkwijze.
Heb intussen contact gehad met automotive makelaars en mijn zorgen geuit over de manier van werken. Heb gezegd dat ik op zeer korte termijn ga emigreren en iedereen graag doorgestuurd wil hebben zodat ik enigzins nog kan onderhandelen over de prijs.
Uiteindelijk gaat het om de verkoop van een auto, en dat is netals bij een huis toch hetzelfde geval waarbij de prijs niet vast staat? Het is toch aan de verkoper of hij in gaat in het bod van de koper?
Klap op de vuurpijl is dat ik mijn vrouw heb laten bellen en zij vertelde dat zij eerst de auto wilde zien alvorens te praten over de prijs. De medewerkers van automotive makelaars bleven echter bij hun standpunt over de vraagprijs dat hier niet over gehandeld kan worden.
Dit gezegd te hebben wil ik nog 1 ding meedelen en dat is dat ik afgelopen zaterdag mijn auto op speurders.nl had aangeboden en binnen 5 minuten een mogelijke koper had.
Dit zegt toch iets over de werkwijze van Automotive makelaars. Heb Trosradar hierover geinformeerd en hopelijk kunnen zij hier aandacht aan besteden.
Ik hoop dat hierbij de rest van Nederland is gewaarschuwd en laat aub weten als je dezelfde ervaring hebt.
Ben zelf inmiddels 8 maanden verder en naast het feit dat ik meer dan 100 euro betaald heb voor plaatsing van mijn auto, is mijn auto in waarde gedaald.
Met vriendelijke groet,
S M
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Automotive makelaars (Eindhoven)
Re: Automotive makelaars (Eindhoven)
Zelf aanbieden is meestal goedkoper en sneller.
Marktplaats en Speurders, maar ook Autoscout 24 zijn mogelijk ...
Dus zoek een site en plaats zelf want zij hebben dankzij dit dure 0900 voor mij geen waarde dus ik zou ook als ik de auto zou willen niet gelijk bellen...
Marktplaats en Speurders, maar ook Autoscout 24 zijn mogelijk ...
Dus zoek een site en plaats zelf want zij hebben dankzij dit dure 0900 voor mij geen waarde dus ik zou ook als ik de auto zou willen niet gelijk bellen...
Re: Automotive makelaars (Eindhoven)
Ik heb mijn auto ook sinds ergens oktober 2010 te koop staan via automotive makelaars.
In het begin kreeg ik regelmatig een mail met de gang van zaken.
Sinds januari krijg ik niks meer te horen.
Heb ruim 170 euro betaald voor een service die je helemaal niet krijgt.
Vind het jammer dat dit soort bedrijven kunnen bestaan hier in NL.
Heb spijt dat ik überhaupt erin mee ben gegaan
In het begin kreeg ik regelmatig een mail met de gang van zaken.
Sinds januari krijg ik niks meer te horen.
Heb ruim 170 euro betaald voor een service die je helemaal niet krijgt.
Vind het jammer dat dit soort bedrijven kunnen bestaan hier in NL.
Heb spijt dat ik überhaupt erin mee ben gegaan