LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV KETEL: NEFIT OF ITHO ???

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
harry36

CV KETEL: NEFIT OF ITHO ???

Ongelezen bericht door harry36 »

Beste lezers, om mijn bestaande cv ketel te vervangen, heeft de instalateur mij 2 aanbiedingen gedaan.

-ITHO 42-46 HRT

-NEFIT HRC30 CW5 H/V

Het betreft beide combi-ketel, We hebben eenn winkel met bovenwoning (ongeveer 12 radiatoren in gebruik)

De ITHO is zeer compact. Een echte aanrader volgens de inst.

Het merk heb ik echter nog nooit van gehoord.

Wie kan mij meer vertellen ??

royco

Re: CV KETEL: NEFIT OF ITHO ???

Ongelezen bericht door royco »

nefit, nefit, en nog eens NEFIT!!

Snertjong

Ongelezen bericht door Snertjong »

Neem de Nefit !! .

Gifkikker

Ongelezen bericht door Gifkikker »

Nefit: Heb sinds 1 maand een Nefit HRC24/CW4. Vrij grote kast (was daardoor lastig in te bouwen). Valt wat tegen qua geluidproductie, had stiller verwacht! Pomp is soms en branderventilator is meestal goed hoorbaar. Kan wel eens irritant zijn. Produceert wel snel warm tapwater en heeft de radiatoren ook snel warm. Lekker! Was niet echt goedkoop. Door de grote kast zijn de onderdelen allemaal vrij makkelijk bereikbaar. Handig bij storingen.

Itho: hebben die CV-ketels? Ik ken dat merk alleen van de ventilatoren, maar goed. U schrijft "zeer compact". Kan nadeel zijn bij storingen, onderhoud, e.d. Is compactheid noodzaak? (kleine ruimte om te plaatsen?) Zo nee, is prijsverschil aantrekkelijk genoeg om de stap te wagen? Hoeveel Itho's heeft de installateur al geplaatst? Ook bij mensen/bedrijven die u kent? Mag u daar eens informeren naar de ervaringen? Hoeveel/hoelang garantie geeft installateur ? Durft hij dat zwart op wit te zetten?

Moeilijke keuze, maar als prijsverschil groot genoeg is (>25%) is Itho de moeite van overwegen waard.

Trouwens, Nefit is onlangs overgenomen door Bosch...

royco

gifkikker: Nefit overgenomen door Bosch? Ik geloof dat je je beter moet laten informeren voordat je zulke uitspraken doet! Radson is wel Bosch geworden. Dit is al ca. 3 jaar geleden en is ook niet overgenomen. Alleen de naam is veranderd. Jouw Nefit; heb je deze dan als "open" toestel aangesloten?

Ik zou TOCH evengeod voor de Nefit gaan. Als de prijs te duur is, kun je net zo goed voor een AGPO gaan. Nefit is gewoon GOED. Niet zeuren; GOED. Je koopt geen BMW en gaat dan zeuren over het brandstofverbruik. De nefit zal 200 euro duurder zijn. Deel dit eens door 15 jaar levensduur......

KoosD

Ongelezen bericht door KoosD »

ik heb nu een jaar zo'ncompacte itho draaien.

Perfect ding. supersnel warm water en ook de verwarming van het huis is erg goed.
Hij is wel klein maar is vanaf de voorkant volledig te servicen, dus onderhoud en evt.reparatie is geen groter probleem als bij een grote kast.

Gifkikker

Ongelezen bericht door Gifkikker »

@royco: Het is een gesloten toestel en is ook zo aangesloten. Dat van Radson riep ik ook meteen toen ik het hoorde van Nefit en Bosch. Wat is waar? We zullen het wel horen...

Harry36 vroeg om advies. Wij kunnen niet in zijn portemonnee kijken en kunnen dus alleen maar onze eigen ervaringen vertellen. Hij zal zelf de keuze moeten maken tussen duur (met vermoedelijk een goede levensduur, goede nalevering onderdelen en goede service) of goedkoper (met mogelijk kortere levensduur). Ook stond er pas een test in de Consumentengids die hem wellicht kan helpen. Veel wijsheid toegewenst Harry36!

Hebben anderen hier trouwens al iets gehoord over een actie van Bosch over de Bosch/Junckers Cerastar? Brief gehad ofzo?

gaztom

Ongelezen bericht door gaztom »

Ik heb een nefit van 9 jaar oud en heb veel reparaties gehad, eigenlijk elk jaar tusssen de 100 en 150 euro.

Dus zo geweldig is een Nifit nou ook weer niet.....

royco

dit ligt aan je onderhoudsmonteur

berna

Ongelezen bericht door berna »

Bosch heeft Buderus "gekocht" en Nefit is / was een onderdeel van Buderus. Dus zó zit het in elkaar.

royco

Buderus is duits

harry36

Ongelezen bericht door harry36 »

Bedankt voor de reacties tot nu toe,

Ik heb nog geen beslissing genomen, ik ben wel op advies van "gifkikker" bij een groot kantoorpand geweest waar een ITHO is geistalleerd. Daar waren ze zeer vol lof.

Het prijsverschil tussen de betreffende de NEFIT en de ITHO is bijna niets, dus de prijs speelt geen rol bij mijn beslissing.

Het groote opstakel in mijn keuze is het feit dat NEFIT een ingebouwde boiler heeft van 25 liter, en deze op temperatuur houd.

Bij ITHO zit geen boiler ingebouwd, deze gaat pas verwarmen zodra je om warm water vraagt. Dus zuiniger volgens mij.

De informatie die ik van een andere installateur kreeg:

"een ITHO is net zo goed als een NEFIT, zo niet nog beter....

Ik heb zou de gok wel willen nemen om een ITHO te nemen.

De vraag is natuurlijk hoe zal mijn ervaring met de ITHO ketel over 10 jaar ???

berna

Ongelezen bericht door berna »

Ik zou gaan voor de "bekende betrouwdbaarheid" en ongekende service, dat moet je bij ITHO nog maar afwachten. Trouwens dat warmwater op voorraad heeft alleen maar voordelen, en kost nagenoeg niets aan stilstandverlies.

royco

zie ook eerdere topics....

julius048

Ongelezen bericht door julius048 »

Wees nou verstandig en kies voor de Remeha Quinta de meest betrouwbare cv ketel van dit moment. www.remeha.nl

Gesloten