LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dakkapel heeft overstek tekort rolluik steekt eronder uit

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Mirthe75

dakkapel heeft overstek tekort rolluik steekt eronder uit

Ongelezen bericht door Mirthe75 »

Ik heb door een aannemer een dakkapel laten plaatsen, dit ging goed.
Maar het rolluik wat ervoor geplaatst zou worden was er op het moment van plaatsing dakkapel niet en kwam later.
Het rolluik is ervoor geplaatst en steekt onder de overstek uit. Ik vind dit niet mooi.
Ik heb helaas geen tekening van te voren laten maken.
Maar ging er "redelijkerwijs" van uit dat die onder de overstek zou blijven. Niet dus.
Ligt volgens aannemer aan het kozijn, ik vind dat het kozijn bekent was en hun maatvoeringen weten. en er dus rekening mee hadden kunnen houden.
Nu hebben ze inmiddels andere werkzaamheden die ze ook zouden doen (en ik niet goed vond) afgemaakt. Die bedragen heb ik betaald alleen het rolluik is nog niet betaald.
Ik heb in een mail gezegd wel te willen betalen, maar dat ik het eerst goed wil hebben.
Nu vinden ze dat ik de helft mee moet betalen om de overstek te vergroten.
En heb een heb een intimiderende mail gehad, dat hun het deel van de afspraak zijn nagekomen en ik eerst het geld moet overmaken want daar hebben ze recht op en er een oplossing voor is maar dat kost geld.
Wat zijn mijn rechten. Ik heb geen normale betalingsherinnering gehad.

Brainless

Re: dakkapel heeft overstek tekort rolluik steekt eronder uit

Ongelezen bericht door Brainless »

Dat u het niet mooi vindt is eigenlijk geen reden om niet te willen betalen.
Er zijn meerdere rolluiken die onder het overstek uitkomt.
Voor het gebruik maakt dit niets uit.

Zolang u niet op papier heeft staan dat het rolluik onder het overstek moet vallen kunt u helaas niets doen. Hoe groot is de overstek op de tekening? Klopt dit met wat u geleverd heeft gekregen?

Edwinb67

Ongelezen bericht door Edwinb67 »

Goedemorgen Mirthe,

Er zijn rolluiken te verkrijgen in de markt met een erg kleine oproldiameter het XS-rolluik, wellicht past deze onder de overstek. Deze oplossing lijkt me goedkoper dan de dakkapel aan te passen.
Kijk maar eens op onderstaande link:
http://www.tibelly.nl/movie2.html

Succes.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Mirthe75 schreef:Ik heb door een aannemer een dakkapel laten plaatsen, dit ging goed.
Maar het rolluik wat ervoor geplaatst zou worden was er op het moment van plaatsing dakkapel niet en kwam later.
Het rolluik is ervoor geplaatst en steekt onder de overstek uit. Ik vind dit niet mooi.
Ik heb helaas geen tekening van te voren laten maken.
Maar ging er "redelijkerwijs" van uit dat die onder de overstek zou blijven. Niet dus.
Ligt volgens aannemer aan het kozijn, ik vind dat het kozijn bekent was en hun maatvoeringen weten. en er dus rekening mee hadden kunnen houden.
Nu hebben ze inmiddels andere werkzaamheden die ze ook zouden doen (en ik niet goed vond) afgemaakt. Die bedragen heb ik betaald alleen het rolluik is nog niet betaald.
Ik heb in een mail gezegd wel te willen betalen, maar dat ik het eerst goed wil hebben.
Nu vinden ze dat ik de helft mee moet betalen om de overstek te vergroten.
En heb een heb een intimiderende mail gehad, dat hun het deel van de afspraak zijn nagekomen en ik eerst het geld moet overmaken want daar hebben ze recht op en er een oplossing voor is maar dat kost geld.
Wat zijn mijn rechten. Ik heb geen normale betalingsherinnering gehad.
Wie heeft het rolluik besteld? Ben jij dat geweest, en zou de plaatsing door de aannemer gebeuren, tegelijk met de plaatsing van de dakkapel, of zat deze bij de dakkapel in, en heb je zeg een voorbeeld van hem gezien, waar er geen oversteek was? Overigens heb ik even snel gekeken, en ik zie hier vanaf mijn werkplek (bij het spoor) 3 rolluiken bij particulieren, 2 steken uit, en eentje is gelijk met het kozijn. Blijkbaar is dat dus niet echt "standaard" of "gewoon".

In mijn ogen is het 50/50 voorstel eerlijk, zeker gezien het feit dat jij als opdrachtgever niet hebt aangedrongen op een tekening + bestek, en de aanname hebt gedaan dat het wel zou passen. Dat wel/niet passen is zoals je zegt enkel esthetisch, en dat is natuurlijk persoonlijke smaak, maar zeg niet een constructiefout die de aannemer 1-op-1 is aan te rekenen.

Gesloten