LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dakraam dramatisch geplaatst
Dakraam dramatisch geplaatst
Via Marktplaats had ik een klusser gevonden voor het plaatsen van een Velux dakraam. Binnen een week zat het dakraam er in. Maar wat blijkt nu, deze lekt aan alle kanten. Hij had het lood aan de onderzijde aan de zijkanten ingeknipt en over de dakpan heen gelegd (deed ie altijd zij hij). Toen ik aangaf dat het water daar naar binnen liep, bood hij aan om het dicht te kitten. Vanzelfsprekend ging ik daar niet mee akkoord en eiste een nieuw gootstuk. Na wat speurwerk over het plaatsen van een dakraam, begon ik toch ongerust te worden. Vakman erbij gehaald en waar ik al bang voor was geworden is helaas waarheid. Prutswerk, echt niets klopt. Dakraam ligt te diep, te hoog, gootstukken sluiten niet aan, kortom, het hele raam moet er uit. Je snapt wel dat ik geen vertrouwen meer heb in de klusser en wil hem niet meer bij mijn raam. Gelukkig heb ik hem nog niet betaald. Maar wat nu? Ik betaal hem vanzelfsprekend het raam, maar heb echter geen zin om ook maar 1 cent aan zijn prutswerk uit te geven. Overal lees ik ook dat ik hem de kans moet geven om zijn fouten te herstellen.
Nu mijn vraag: hoe sterk sta ik als ik hem zijn werkuren niet betaal en zijn fouten wil laten herstellen door een echte vakman?
Nu mijn vraag: hoe sterk sta ik als ik hem zijn werkuren niet betaal en zijn fouten wil laten herstellen door een echte vakman?
Re: Dakraam dramatisch geplaatst
ik neem aan dat je een contract hebt met deze prutser?
ik ben er niet zo van overtuigd dat je zomaar kan besluiten om hem niet te betalen voor zijn arbeid.
dan ben je namelijk zelf ook in gebreke, waardoor je misschien wel je verhaal mogelijkheden verspeelt.
in principe zou het zo moeten zijn dat jij je betaling verplichting nakomt, en hij zijn deel van het contract.
als daarin is opgenomen dat je pas achteraf betaald dan is het geen probleem.
je zal hem in elk geval de kans moeten geven om de boel te herstellen. doet hij dat niet, dan kan je op zijn kosten een andere aannemer in de arm nemen om het te herstellen.
ik ben er niet zo van overtuigd dat je zomaar kan besluiten om hem niet te betalen voor zijn arbeid.
dan ben je namelijk zelf ook in gebreke, waardoor je misschien wel je verhaal mogelijkheden verspeelt.
in principe zou het zo moeten zijn dat jij je betaling verplichting nakomt, en hij zijn deel van het contract.
als daarin is opgenomen dat je pas achteraf betaald dan is het geen probleem.
je zal hem in elk geval de kans moeten geven om de boel te herstellen. doet hij dat niet, dan kan je op zijn kosten een andere aannemer in de arm nemen om het te herstellen.
Gelukkig geen contract, alleen prijsafspraak via mail. Niets ondertekend en ook nog niets betaald. Ik heb totaal geen vertrouwen meer in deze man en zie het niet zitten om zijn eigen gepruts door hem zelf te laten herstellen. Hij weet duidelijk niet waar hij mee bezig is en was zelfs boos dat hij de gaten niet dicht mocht kitten en daarom voor niks had gereden.
-
Ik heb ook een x behangers gehad , klusbedrijf( je) , ook via MP---- prutswerk geleverd!
Was duur behang ook nog ! Kreeg de rekening........heb overgemaakt een derde vh bedrag en erbij vermeld-- minus de kosten vh behang verprutst door uw handelen- heb er nooit meer iets van gehoord!
( Maar het was een mondelinge afspraak , toen , er stond niks op papier , geen mail, niks ).
Was duur behang ook nog ! Kreeg de rekening........heb overgemaakt een derde vh bedrag en erbij vermeld-- minus de kosten vh behang verprutst door uw handelen- heb er nooit meer iets van gehoord!
( Maar het was een mondelinge afspraak , toen , er stond niks op papier , geen mail, niks ).
Dat is voldoende. U heeft een overeenkomst en daar zullen beide partijen zich aan moeten houden. Handelde deze persoon vanuit zichzelf als privé persoon of vanuit een bedrijf? U zult deze persoon op zijn minst de kans moeten geven zijn fouten te herstellen. Dat u hem daar de kans niet voor geeft, ontslaat u niet van uw betalingsverplichting.AHP schreef:Gelukkig geen contract, alleen prijsafspraak via mail.
-
Ik had ook beide heren uitgenodigd en hen het eindresultaat laten zien , zij beaamden dat dit niet goed was , maar zij wilden / konden er niets meer aan veranderen....
hen toen ook tevens gezegd dat ik de kosten vh behang eraf zou trekken , waarop ze boos werden , waarna ik ze uitliet....
hen toen ook tevens gezegd dat ik de kosten vh behang eraf zou trekken , waarop ze boos werden , waarna ik ze uitliet....
ik heb ook via mp een stratenmaker gehad, slecht werk en te duur. hij wou om 12 uur al aan het bier,terwijl hij nog aan het werk was.
voortaan bel ik wel een echt bedrijf, dan iemand via mp
voortaan bel ik wel een echt bedrijf, dan iemand via mp
Het is toch te zot voor woorden dat je iemand die het totaal verprutst heeft, ook nog de kans moet geven het te komen herstellen? Ik heb behoorlijke schade aan mijn dak omdat het gat voor het dakraam 10 cm te hoog zit. Daarbij is hij wel geweest, n.a.v. mijn bericht dat ik lekkage had, maar wilde de gaten en de door hem zelf ingeknipte gootstukken "dichtkitten". Daar ga ik dus absoluut niet mee akkoord.
Ben ik niet met u eens. Maar goed, ieder mag daar een eigen mening in hebben. Wat gewoon juridisch lastig kan worden is het volgende:AHP schreef:Het is toch te zot voor woorden dat je iemand die het totaal verprutst heeft, ook nog de kans moet geven het te komen herstellen?
Tuurlijk bent u vrij om het werk door een derde te laten herstellen. Alleen zal enige vorm van aansprakelijkheid niet meer verhaald kunnen worden op de prutser. Daarnaast kan de prutser gewoon zijn afgesproken bedrag opeisen, inclusief zijn uren. En als die moeilijk wil doen kan die daar zelfs de reiskosten voor zijn 2e bezoek nog gaan declareren. De rechter zal zeer waarschijnlijk oordelen dat de prutser welwillend was om de schade te herstellen maar dat u hem daar de kans niet voor heeft gegeven.AHP schreef: Nu mijn vraag: hoe sterk sta ik als ik hem zijn werkuren niet betaal en zijn fouten wil laten herstellen door een echte vakman?
Dan rijst weer de vraag...waarom het niet direct door de vakman laten doen.
@TS:
Je geeft aan dat je er een vakman bij hebt gehaald. Als deze vakman en schriftelijke verklaring wil afgeven omtrent de staat dan heb je daar later wat aan.
Ik denk wel dat de aannemer/prutser een laatste kans moet geven om het dakraam goed te maken. En dan niet kitten. Dit moet je doen via een brief en hierin zetten dat de aannemer na een redelijke termijn (7 dagen) in gebreke is. Dan kun je er een echte vakman bij halen.
Terecht dat je de aannemer (nog) niet betaald hebt. Dit doe je pas als alles in orde is.
Je geeft aan dat je er een vakman bij hebt gehaald. Als deze vakman en schriftelijke verklaring wil afgeven omtrent de staat dan heb je daar later wat aan.
Ik denk wel dat de aannemer/prutser een laatste kans moet geven om het dakraam goed te maken. En dan niet kitten. Dit moet je doen via een brief en hierin zetten dat de aannemer na een redelijke termijn (7 dagen) in gebreke is. Dan kun je er een echte vakman bij halen.
Terecht dat je de aannemer (nog) niet betaald hebt. Dit doe je pas als alles in orde is.
Kun je dan vervolgens de rekening van de vakman neerleggen bij de aannemer/prutser?alfatrion schreef:Ik denk wel dat de aannemer/prutser een laatste kans moet geven om het dakraam goed te maken. En dan niet kitten. Dit moet je doen via een brief en hierin zetten dat de aannemer na een redelijke termijn (7 dagen) in gebreke is. Dan kun je er een echte vakman bij halen.
Dan wel met betaling van de originele rekening van de aannemer/prutser?
AHP schreef:Via Marktplaats had ik een klusser gevonden voor het plaatsen van een Velux dakraam. Binnen een week zat het dakraam er in. Maar wat blijkt nu, deze lekt aan alle kanten. Hij had het lood aan de onderzijde aan de zijkanten ingeknipt en over de dakpan heen gelegd (deed ie altijd zij hij). Toen ik aangaf dat het water daar naar binnen liep, bood hij aan om het dicht te kitten. Vanzelfsprekend ging ik daar niet mee akkoord en eiste een nieuw gootstuk. Na wat speurwerk over het plaatsen van een dakraam, begon ik toch ongerust te worden. Vakman erbij gehaald en waar ik al bang voor was geworden is helaas waarheid. Prutswerk, echt niets klopt. Dakraam ligt te diep, te hoog, gootstukken sluiten niet aan, kortom, het hele raam moet er uit. Je snapt wel dat ik geen vertrouwen meer heb in de klusser en wil hem niet meer bij mijn raam. Gelukkig heb ik hem nog niet betaald. Maar wat nu? Ik betaal hem vanzelfsprekend het raam, maar heb echter geen zin om ook maar 1 cent aan zijn prutswerk uit te geven. Overal lees ik ook dat ik hem de kans moet geven om zijn fouten te herstellen.
daar gaat het meteen fout, een echte vakman vindt men niet op een marktplaats.
Je hebt een hoop oplichters zitten daar hoor..
tenzij het ging om alleen maar voordelig een klusje te laten doen, een "mannetje" om klusjes te doen vind je daar wel, maar dan krijg je helaas kans op dit soort dingen.
Voor de geïnteresseerden nog even hoe het verder ging: aanvankelijk ontkende hij het dakraam niet goed te hebben geplaatst. Mijn genoemde punten (te diep, te hoog, niet goed sluitende gootstukken) waren volgens hem niet waar. Aangezien er dus een verschil van mening was, heb ik gezegd een officieel rapport door een Velux technicus te laten opmaken. Indien uit het rapport toch naar voren komt dat het dakraam niet goed geplaatst is, zou ik de kosten van het rapport alsmede de herstellingskosten op hem verhalen.
Hierop gaf hij aan dat ik alleen het dak aan hem kon betalen en dat het daarmee klaar zou zijn.
Hierop gaf hij aan dat ik alleen het dak aan hem kon betalen en dat het daarmee klaar zou zijn.
voor je ermee akkoord gaat, zou ik toch nog even kijken of de herstel kosten niet toevallig hoger liggen als de oorspronkelijke factuur (minus de prijs van het dakraam)AHP schreef:Voor de geïnteresseerden nog even hoe het verder ging: aanvankelijk ontkende hij het dakraam niet goed te hebben geplaatst. Mijn genoemde punten (te diep, te hoog, niet goed sluitende gootstukken) waren volgens hem niet waar. Aangezien er dus een verschil van mening was, heb ik gezegd een officieel rapport door een Velux technicus te laten opmaken. Indien uit het rapport toch naar voren komt dat het dakraam niet goed geplaatst is, zou ik de kosten van het rapport alsmede de herstellingskosten op hem verhalen.
-
- Contacteer:
jerwarm schreef:AHP schreef:Via Marktplaats had ik een klusser gevonden voor het plaatsen van een Velux dakraam. Binnen een week zat het dakraam er in. Maar wat blijkt nu, deze lekt aan alle kanten. Hij had het lood aan de onderzijde aan de zijkanten ingeknipt en over de dakpan heen gelegd (deed ie altijd zij hij). Toen ik aangaf dat het water daar naar binnen liep, bood hij aan om het dicht te kitten. Vanzelfsprekend ging ik daar niet mee akkoord en eiste een nieuw gootstuk. Na wat speurwerk over het plaatsen van een dakraam, begon ik toch ongerust te worden. Vakman erbij gehaald en waar ik al bang voor was geworden is helaas waarheid. Prutswerk, echt niets klopt. Dakraam ligt te diep, te hoog, gootstukken sluiten niet aan, kortom, het hele raam moet er uit. Je snapt wel dat ik geen vertrouwen meer heb in de klusser en wil hem niet meer bij mijn raam. Gelukkig heb ik hem nog niet betaald. Maar wat nu? Ik betaal hem vanzelfsprekend het raam, maar heb echter geen zin om ook maar 1 cent aan zijn prutswerk uit te geven. Overal lees ik ook dat ik hem de kans moet geven om zijn fouten te herstellen.
daar gaat het meteen fout, een echte vakman vindt men niet op een marktplaats.
tenzij het ging om alleen maar voordelig een klusje te laten doen, een "mannetje" om klusjes te doen vind je daar wel, maar dan krijg je helaas kans op dit soort dingen.
Onzin !! Heb diverse vakmannen op marktplaats gevonden. MP is allang niet meer alleen om 2de handjes te verkopen. Tis ondertussen ook een advertentie site geworden.
Eens, je hebt een hoop oplichters maar de vakmannen welke ik vond waren reeds lang actief op MP, goede tot zeer goede referenties.
Dus om te stellen dat op MP geen echte vakmannen te vinden zijn is onzin.
ik vind van niet, een echte betrouwbare vakman vind men niet makkelijk op Marktplaats er zitten zat oplichters waarvan de slachtoffers vaak op fora als deze hun hart komen luchten.
Die komt wel van goede mond op mond reclame en goede advertising in de krant/tijdschrift en op tv.
Klusjesmannen vind je er zat maar wel met garantie vaak tot de deur, dat is een beetje mijn ervaring uit de kennissenkring. Ik ben zelf een vakman en mijn werkgever denkt er niet aan om op MP te gaan staan.
waarom? tja ik weet het niet, misschien komt het niet geloofwaardig over ofzo.
het zal vast een reden hebben en niet omdat het geld kost, immers alle advertising kost geld.
maargoed, het is maar een mening en geen vaststaand feit dat het altijd zo is.
Die komt wel van goede mond op mond reclame en goede advertising in de krant/tijdschrift en op tv.
Klusjesmannen vind je er zat maar wel met garantie vaak tot de deur, dat is een beetje mijn ervaring uit de kennissenkring. Ik ben zelf een vakman en mijn werkgever denkt er niet aan om op MP te gaan staan.
het zal vast een reden hebben en niet omdat het geld kost, immers alle advertising kost geld.
Ik zou het niet direct oplichters noemen. Eerder mensen die proberen wat geld te verdienen omdat ze denken dat ze handig zijn.jerwarm schreef: daar gaat het meteen fout, een echte vakman vindt men niet op een marktplaats.
-
- Contacteer:
jerwarm schreef:ik vind van niet, een echte betrouwbare vakman vind men niet makkelijk op Marktplaats er zitten zat oplichters waarvan de slachtoffers vaak op fora als deze hun hart komen luchten.
Toch dan typisch dat ik meerdere vakmannen gevonden hebt op MP. Gewoon de kleine zzper welke ook op MP adverteert, maar ook middelgrote bedrijven adverteren op MP. Keuze genoeg dus op MP op vakmannen gebied.
Inderdaad het laatste ben ik met je eens. Is jouw mening....mijn ervaring is zeer positief.
Tsja, dat jouw werkgever niet op MP wilt adverteren is zijn keus. Anderen doen niet mee met werkspot, weer anderen adverteren helemaal niet.
Ieder zijn keus, ik was in ieder geval blij dat ik de vakmannen vondt op MP
Wat je het beste kan doen is nagaan of de klusser een certificaat montage van Velux of Fakro heeft zo weet je zeker dat hij verstand heeft met de producten waar hij mee werkt.