LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De prijs van Aanbouw
De prijs van Aanbouw
Een aantal vraagkes, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik verwacht geen exacte getallen, maar een indicatie zou fijn zijn.
Voor een uitbouw van een huis (fundament, twee muren metselen, raam, deur, verwarming omleggen en aanleggen - ongeveer 2,5 x 3 meter)... in welke orde van bedrag moet je dan rekenen?
En zou het goedkoper zijn om een bestaande garage om te laten bouwen tot een bewoonbare ruimte?
Ik vond deze website http://www.woonwebsite.nl/aanbiedingpag ... =KMaanbouw
waar men een vaste prijs van 26000 euro voor aanbouw garandeert.
Is dit flauwekul of krijg je hiermee een slecht product. Of misschien is die prijs juist veel te duur.
Wie kan wat meer informatie geven?
Voor een uitbouw van een huis (fundament, twee muren metselen, raam, deur, verwarming omleggen en aanleggen - ongeveer 2,5 x 3 meter)... in welke orde van bedrag moet je dan rekenen?
En zou het goedkoper zijn om een bestaande garage om te laten bouwen tot een bewoonbare ruimte?
Ik vond deze website http://www.woonwebsite.nl/aanbiedingpag ... =KMaanbouw
waar men een vaste prijs van 26000 euro voor aanbouw garandeert.
Is dit flauwekul of krijg je hiermee een slecht product. Of misschien is die prijs juist veel te duur.
Wie kan wat meer informatie geven?
Re: De prijs van Aanbouw
Laat eens een offerte maken bij een aannemer uit je eigen omgeving,
je moet wel wat te vergelijken hebben(3 lijkt me normaal).
Kamer langer maken ? vergeet dan geen lichtkoepel,het wordt al snel
te donker..Succes
je moet wel wat te vergelijken hebben(3 lijkt me normaal).
Kamer langer maken ? vergeet dan geen lichtkoepel,het wordt al snel
te donker..Succes
ga naar bouwgarant.nl (deels initiatief van VROM en Bouwned) voor erkende aannemers ipv 'het mannetje' dat bij slecht werk van garantie geen weet heeft. Misschien wat duurder, maar wel meer zekerheid!
het is inderdaad beter offertes aan te vragen. de meeste aannemers doen dit voor niets. Een vaste richtprijs is moeilijk elk huis/aanbouw is anders. Ik ga zelf aanbouwen. de prijs ad € 26000,- is wel behoorlijk hoog.
Als een Aannemer geld wil voor een offerte zou ik direct hem vriendelijk bedanken voor zijn niet bewezen diensten en de deur wijzen.
kijk ook goed naar de algemene voorwaarden als het gaat om 'garantie' e.d. Prijs is natuurlijk ook belangrijk, maar niet zaligmakend. Zorg dat goedkoop geen duurkoop wordt, en werk bij voorkeur alleen met aannemers die bij Bouwned zijn aangesloten.
Laat een aantal offertes maken hebben wij ook gedaan, we hebben nu een serre achter. Ga naar de zaak en kijk welk produkt zij gebruiken.
Laat u helemaal voorlichten stap voor stap, want er moet zoveel gebeuren, en ga eens kijken bij mensen in de omgeving die ook via dat bedrijf hebben uitgebouwd. Deden wij ook en je hoort meteen waar je op moet letten en of t je wel aanspreekt.
Nu de onze staat lopen er geregeld mensen achterlangs (is een voetpad) om onze serre een beetje te bekijken, ze vragen er ook wel eens wat over. Wij zijn eigenlijk een beetje de reclame voor dat bedrijf.
Wij waren ook zo'n bedrag kwijt maar de serre is echt perfect!!
Als je uitbouwt met plafond (dus geen glas) kan het wel goedkoper hoor. Maar praat er met zoveel mogelijk mensen over in je omgeving en er zijn dan altijd wel mensen die weer iets of iemand goed weten.
Succes
Laat u helemaal voorlichten stap voor stap, want er moet zoveel gebeuren, en ga eens kijken bij mensen in de omgeving die ook via dat bedrijf hebben uitgebouwd. Deden wij ook en je hoort meteen waar je op moet letten en of t je wel aanspreekt.
Nu de onze staat lopen er geregeld mensen achterlangs (is een voetpad) om onze serre een beetje te bekijken, ze vragen er ook wel eens wat over. Wij zijn eigenlijk een beetje de reclame voor dat bedrijf.
Wij waren ook zo'n bedrag kwijt maar de serre is echt perfect!!
Als je uitbouwt met plafond (dus geen glas) kan het wel goedkoper hoor. Maar praat er met zoveel mogelijk mensen over in je omgeving en er zijn dan altijd wel mensen die weer iets of iemand goed weten.
Succes
Goedendag,
Ik heb gekeken naar u vraag, en gekeken op de website die u aangaf.
Een all in prijs is leuk, maar als je een prijs calculeerd heb je gegevens nodig zoals.
Type fundering ( e.v.t.) heiwerkzaamheden.
Type vloer en isolatie.
Type verwarming.
Opbouw hout alu. of kunststof.
Dak alu. opbouw met geisoleerde kunststofbeplating of iso-glas.
Kijk elke bewerking heeft een prijs, dus een standaard prijs komt meestal nooit uit, je moet als bedrijf je clientele goed adviseren, en hun wensen uit laten komen, dat is bouwen, laat een goede tekening maken of kom eens bij ons om u verder te laten informeren.
Ik heb gekeken naar u vraag, en gekeken op de website die u aangaf.
Een all in prijs is leuk, maar als je een prijs calculeerd heb je gegevens nodig zoals.
Type fundering ( e.v.t.) heiwerkzaamheden.
Type vloer en isolatie.
Type verwarming.
Opbouw hout alu. of kunststof.
Dak alu. opbouw met geisoleerde kunststofbeplating of iso-glas.
Kijk elke bewerking heeft een prijs, dus een standaard prijs komt meestal nooit uit, je moet als bedrijf je clientele goed adviseren, en hun wensen uit laten komen, dat is bouwen, laat een goede tekening maken of kom eens bij ons om u verder te laten informeren.
Bakker spamt er aardig op los.
Hij heeft overigens wel gelijk, prijs is afhankelijk van persoonlijk wensen.
- Bij aanbouw zal er een betonnen vloer gestort moeten worden
- Muren met spouw
- Ramen (met raamlijst + raam)
- Ev. deur (sponningen + raam)
- Dak (plat dak is natuurlijk goedkoper)
- Een lichtkoepel is absoluut aan te raden
- Binnenin zal er bijv. gestuct moeten worden
- Verwarming aangelegd worden
- Electriciteit
- Verlichting
- Doortrekken waterleiding (indien nodig), maar vaak wel verplaatsing buitenkraantje
- Betegelen vloer
- Verven
Het verbouwen van een bestaande garage is vaak goedkoper, aangezien een groot deel van bovenstaande al aanwezig is. Als de garage enkelmuurs is (meestal dus), moet u denken aan isolering, en afwerking).
Hij heeft overigens wel gelijk, prijs is afhankelijk van persoonlijk wensen.
- Bij aanbouw zal er een betonnen vloer gestort moeten worden
- Muren met spouw
- Ramen (met raamlijst + raam)
- Ev. deur (sponningen + raam)
- Dak (plat dak is natuurlijk goedkoper)
- Een lichtkoepel is absoluut aan te raden
- Binnenin zal er bijv. gestuct moeten worden
- Verwarming aangelegd worden
- Electriciteit
- Verlichting
- Doortrekken waterleiding (indien nodig), maar vaak wel verplaatsing buitenkraantje
- Betegelen vloer
- Verven
Het verbouwen van een bestaande garage is vaak goedkoper, aangezien een groot deel van bovenstaande al aanwezig is. Als de garage enkelmuurs is (meestal dus), moet u denken aan isolering, en afwerking).
Zorg dat u het werk laat doen door een erkende aannemer bij Bouwned met bouwgarantie. Ook is het geen slecht idee om na afloop een bouwtechnische keuring te laten doen (voor de afrekening natuurlijk), dan kunnen ev. gebreken nog samen met de aannemer besproken worden en vervolgens hersteld worden.
Laat het werk door 1 aannemer doen en mocht het nodig zijn dat volgens die aannemer iemand anders een deel van de klus moet doen, laat je aannemer dit dan regelen en als verantwoordelijke persoon te boek staan. Ga niet zelf een contract afsluiten, want gaat er iets mis, dan zullen zij elkaar de zwarte piet toeschuiven. Een aannemer, een verantwoordelijke.
bij VROM kunt u folders aanvragen mbt de diverse aanbouwen en richtlijnen daarvoor.