Wij hadden een loodgieter laten komen om de cv ketel te laten maken. Hij lekte.
Loodgieter ABC uit Callantsoog zij dat het om een pakking ging en dat de kosten rond de € 100,- zou zijn.
Toen hij de reparatie had verricht en weer naar huis ging was er meer stuk dan voor de reparatie.
Weer langs laten komen omdat hij het niet goed had gemaakt. Toen wij de rekening kregen werden alle kosten op ons verhaald door de loodgieter, in plaats van 100 eure werd de rekening 348 euro.
Ik had eerst gebeld en de voicemail ingesproken met de vraag of hij terug wilde bellen. Geen gehoord, vervolgens heb ik een brief gestuurd met het verzoek om een uitleg dat de rekening 248% hoger was uitgevallen. En dat hij niets heeft laten zien wat er mogelijk nog meer stuk was.
Ik schreef dat ik de rekening niet accepteerde en ik met loogieter ABC een gesprek over de rekening wilde hebben.
Ik heb wel de eerste reparatie betaald.
Hierop heeft loogieter ABC niet op gereageerd, en stuurt vervolgens een herinnering van het nog openstaande bedrag.
Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen?
Gr. Helga
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De rekening is 248% hoger uitgevallen dan de prijsopgave.
Re: De rekening is 248% hoger uitgevallen dan de prijsopgave.
gewoon niet betalen... en een aangetekende brief nogmaals sturen dat je over de rekening wilt praten. hij moet altijd van te voren over leggen als ie dingen gaat laten vervangen en dit heeft hij in dit geval niet gedaan...
Ik zou per gewone brief jouw standpunt uiteenzetten, dus dat er overeen is gekomen dat hij voor ongeveer honderd euro werkzaamheden mocht verrichten.
juist niet met een gewone brief gewoon aangetekend sturen sta je veel en veel sterker mocht t voor de rechter komen. anders krijg je weer verhalen dat de brieven nooit aangekomen zijn
Het kost veel geld en levert je niets op. Een brief aangetekende is goed als je iets moet bewijzen en je weinig tijd hebt.
Hier is voldoende tijd om drie brieven te sturen en daarin kun je dan om een reactie vragen. Bovendien ligt de bewijslast bij de tegenpartij. Zij claimen dat er een overeenkomst is op grond waarvan ze dit bedrag kunnen vorderen, maar TS betwist dat.
In de tussentijd zou het wel verstandig zijn om alvast de honderd euro te betalen.
Hier is voldoende tijd om drie brieven te sturen en daarin kun je dan om een reactie vragen. Bovendien ligt de bewijslast bij de tegenpartij. Zij claimen dat er een overeenkomst is op grond waarvan ze dit bedrag kunnen vorderen, maar TS betwist dat.
In de tussentijd zou het wel verstandig zijn om alvast de honderd euro te betalen.
rechtsbijstandsverzekering