LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] eigen wijk glazenwassers??
eigen wijk glazenwassers??
ik vroeg mij af of glazenwassers het alleenrecht hadden op een wijk....
het kwam zo; een brutale verkoper van een glazenwasbedrijf belde aan (terwijl ik duidelijk een sticker heb dat verkopers niet welkom zijn aan onze deur -zucht-) en na een verhitte discussie dat ik van mening ben dat hij echt wel een verkoper is van een dienst en hij van mening was dat hij niet verkocht....
stond mijn mond op een gegeven moment open van verbazing, hij beweerde dat glazenwassers ieder een eigen wijk heeft en dat je gebruik moet maken van de monopoly-positie van één bedrijf???
maar ook dat je ze niet via de telefoongids kan vinden?? want ze verlenen een dienst?? que?
hoe zit dit in elkaar? want ik ben totaal niet bekend met glazenwassers en hoe het in elkaar zit. je hebt als consument toch recht om te kunnen kiezen uit meerdere aanbieders??? net zoals je kan kiezen uit meerdere aanbieders van telefoon/internet/enz. ?
het kwam zo; een brutale verkoper van een glazenwasbedrijf belde aan (terwijl ik duidelijk een sticker heb dat verkopers niet welkom zijn aan onze deur -zucht-) en na een verhitte discussie dat ik van mening ben dat hij echt wel een verkoper is van een dienst en hij van mening was dat hij niet verkocht....
stond mijn mond op een gegeven moment open van verbazing, hij beweerde dat glazenwassers ieder een eigen wijk heeft en dat je gebruik moet maken van de monopoly-positie van één bedrijf???
maar ook dat je ze niet via de telefoongids kan vinden?? want ze verlenen een dienst?? que?
hoe zit dit in elkaar? want ik ben totaal niet bekend met glazenwassers en hoe het in elkaar zit. je hebt als consument toch recht om te kunnen kiezen uit meerdere aanbieders??? net zoals je kan kiezen uit meerdere aanbieders van telefoon/internet/enz. ?
Re: eigen wijk glazenwassers??
Bij Radar of Kassa is ooit een uitzending geweest over dit soort praktijken van glazenwassers. De verkeerde glazenwassers intimideren goed willende glazenwassers ( zelfs bedreigen en vernielen auto). Ga in iedergeval nooit in zee met zulke lui. In Nederland is een vrije markt zonder afspraken.
Jaren geleden was onze buurman zijn eigen bovenramen aan het wassen, toen kwam de "plaatselijke" glazenwasser en heeft onze buurman bedreigt dat dit toch echt zijn wijk was en dat hij hem anders zou helpen om van de ladder te komen. Hij wou bijna niet geloven dat hij hier woonde.
Groet
Jaren geleden was onze buurman zijn eigen bovenramen aan het wassen, toen kwam de "plaatselijke" glazenwasser en heeft onze buurman bedreigt dat dit toch echt zijn wijk was en dat hij hem anders zou helpen om van de ladder te komen. Hij wou bijna niet geloven dat hij hier woonde.
Groet
Het heeft mij circa drie jaar gekost om een glazenwasser te vinden door deze rare "regel". Ik werk fulltime en ook buurtbewoners konden mij nooit een naam/telefoonnummer geven van de "heersende" partij. Glazenwassers die ik zelf benaderde, namen mijn opdracht niet aan omdat het niet hun wijk was. Tenzij ik een stuk of tien andere klanten in zou brengen. Bij toeval een keer de glazenwasser gezien op mijn vrije dag en toen mijzelf aan kunnen melden.
Vreemd wereldje...
Vreemd wereldje...
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn buurman wast altijd ook onze ramen als hij met zijn eigen ramen aan de gang gaat. Kost me niks!
ja hier is ook 1 glazenwasser bezig..
gelukkig kwamen we hem tegen toen we net verhuisd waren en ik net met mn partner naar de verloskundige was geweest daardoor hebben we ons kunnen aanmelden.. daarvoor kwamen we hem niet tegen...
zou overigens het zelfde zijn met gasten die je riolering doorspuiten? want had zo'n bedrijfje aan de deur (ook een colportagesticker) die beweerde het zelfde als wat bij de glazenwassers aan de hand is...
ik wil het bedrijf eerst op internet doorlichten
gelukkig kwamen we hem tegen toen we net verhuisd waren en ik net met mn partner naar de verloskundige was geweest daardoor hebben we ons kunnen aanmelden.. daarvoor kwamen we hem niet tegen...
zou overigens het zelfde zijn met gasten die je riolering doorspuiten? want had zo'n bedrijfje aan de deur (ook een colportagesticker) die beweerde het zelfde als wat bij de glazenwassers aan de hand is...
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
de eerste de beste glazenwasser die dat gaat proberen zal ik hoogstpersoonlijk van z'n ladder af helpen !!! Ik bepaal wie er bij mij komt wassen en niet welk obscuur bedrijfje dan ook !seconds-out schreef:Ja ok, en dan?bianca82 schreef:
Staat er ook bij in welke wijken ze werken?
Want als het hun wijk niet is, komen ze waarschijnlijk niet eens.
Is wel handig om te weten, want als je een andere glazenwasser laat komen, kan dat wel problemen opleveren.
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is alleen niet zijn wijk... en dat gaat ie merken ook dan..seconds-out schreef:Dat zou de glazenwasser ook zeggen...angel1978 schreef:
de eerste de beste glazenwasser die dat gaat proberen zal ik hoogstpersoonlijk van z'n ladder af helpen !!! Ik bepaal wie er bij mij komt wassen en niet welk obscuur bedrijfje dan ook !
Als hij een "vreemde" glazenwasser in zijn wijk zou zien...
Het is dan snel met de hele buurt afgesproken dat dat 'bedrijf' geen order meer krijgt.. kom nou..
1 ik had het over een ander soort bedrijfje (riooldoorspoelen) die blijkbaar het zelfde doen..
en wat angel zegt ik bepaal aan wie ik het geld geef niet zo'n bedrijf (en of anders doe ik het zelf)
2 ik wil gewoon weten of ik geen oplichters aan mn deur heb... net als die schoorsteenvegers die af en toe aan de deur komen
en wat angel zegt ik bepaal aan wie ik het geld geef niet zo'n bedrijf (en of anders doe ik het zelf)
2 ik wil gewoon weten of ik geen oplichters aan mn deur heb... net als die schoorsteenvegers die af en toe aan de deur komen
als ie aan de deur komt kan hij het al helemaal vergeten.bianca82 schreef:1 ik had het over een ander soort bedrijfje (riooldoorspoelen) die blijkbaar het zelfde doen..
Als ik een bedrijf(je) nodig heb benader ik die zelf wel.. geen geleur aan de deur !
-
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
wellicht de containers schoonmaken ?seconds-out schreef:Dat geloof ik niet.bianca82 schreef:1 ik had het over een ander soort bedrijfje (riooldoorspoelen) die blijkbaar het zelfde doen..
Je riool doorspoelen gebeurt zo zelden, ik geloof niet dat de zogenaamde concurentie daar ooit weet van krijgt.
nee containers schoonmaken wordt gelukkig door de gemeente gedaan..
maar er was vandeweek echt een vent aan de deur die dit beweerde.. ik heb de boot afgehouden want ik wil met de tijd zelf bepalen hoe en wat...
maar er was vandeweek echt een vent aan de deur die dit beweerde.. ik heb de boot afgehouden want ik wil met de tijd zelf bepalen hoe en wat...
Interessant!bianca82 schreef:nee containers schoonmaken wordt gelukkig door de gemeente gedaan..
Dan zijn jullie in een heel goede positie, want wij moeten deze zelf schoonmaken, als deze geleegd is.
Vraagje:
Is dit een optie, waar jullie gebruik van kunnen maken, of standaard?
Zijn er bij jullie kosten aan verbonden?
Wat een luxe.bianca82 schreef:nee containers schoonmaken wordt gelukkig door de gemeente gedaan..
Hier wel een bedrijf aan de deur gehad die zich voordeed als van de gemeente.. Na doorvragen bleek deze toch echt gewoon van een bedrijf(je) te zijn. Die man kon dus weer vertrekken.
zover ik het goed begrepen heb zijn de kosten standaard verrekend in de jaarlijkse rekening die we van de gemeente krijgen.secondadvies schreef:Interessant!bianca82 schreef:nee containers schoonmaken wordt gelukkig door de gemeente gedaan..
Dan zijn jullie in een heel goede positie, want wij moeten deze zelf schoonmaken, als deze geleegd is.
Vraagje:
Is dit een optie, waar jullie gebruik van kunnen maken, of standaard?
Zijn er bij jullie kosten aan verbonden?
paar keer per jaar krijgen we een kaartje aan de vuilnisbak met de herinnering dat de week erna de groenbak wordt schoongespoten en als we het willen dan de bak bij de weg moeten zetten..
persoonlijk vind ik dit ideaal maar toch ga ik binnenkort toch met bio containerzakken beginnen aangezien het per kwartaal is en in de tussentijd ook gewoon schimmel in mn groenbak groeit
terugkomend op het onderwerp...
ik begrijp dus dat ik die monopoly-positie van die glazenwassers moet slikken.... lekker dan.
dus 'mafia-praktijken' moeten we gewoon accepteren?
jammer, ik dacht dat we in een vrij land woonde...
ik begrijp dus dat ik die monopoly-positie van die glazenwassers moet slikken.... lekker dan.
dus 'mafia-praktijken' moeten we gewoon accepteren?
jammer, ik dacht dat we in een vrij land woonde...
-