LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillisement aannemer - reparatie rolluiken

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
linger

Faillisement aannemer - reparatie rolluiken

Ongelezen bericht door linger »

Beste,
Wij wonen nu 5 jaar in ons huidige huis. Dit was een nieuwbouwhuis. We hebben voor alle ramen rolluiken. Al 5 jaar hebben we problemen met onze rolluiken. Steeds blokkeren ze, gaan niet meer open of juist niet meer dicht. Als we weer eens problemen hebben met de rolluiken bellen we de aannemer (of gaan bij hem langs) en dan komt hij (vaak na meerdere malen contact te hebben gehad) langs of hij stuurt iemand van de rolluikenfabriek uit Duitsland.
Zo ook half september. Ze kwamen, constateerden dat de fabrikant er weer bij moest komen en beloofden dat ik hierover terug gebeld zou worden.
Wij wachten, mailen, bellen, langsgaan. Bij het langsgaan waren ze nooit aanwezig. Een maand later ging ik me toch wel zorgen maken en ging ik eens op internet kijken of mijn vermoeden klopte.
Ja hoor, de aannemer is failliet.
Maar... mijn rolluik is nog steeds kapot en een ander rolluik begint nu ook kuren te krijgen. Ik wil dus wel dat dit gerepareerd wordt.
Ik weet nu niet goed hoe ik dit nu voor elkaar moet krijgen.
Iemand tips?
Linger

Veldt01

Re: Faillisement aannemer - reparatie rolluiken

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Al een vriendelijk e-mail naar de producent gestuurd?
Ik vrees dat je enkel moet hopen op coulance of vergoeding van een deel van de kosten.
De overeenkomst heb je gesloten met de aannemer en tenzij hij de garantie elders onder heeft gebracht is deze meegegaan als vordering in de ongetwijfeld lege boedel en hoef je helemaal nergens meer op te rekenen.

Peeceetje

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Je zou Romazo eens kunnen benaderen. dat is een branchevereniging. Of als de aannemer aangesloten was bij Bouwgarant, kun je die bellen.

Wij hebben hetzelfde gehad, niet dat iemand failliet was, maar wel rolluiken laten plaatsen , welke na 4 jaar stuk waren. Helaas hebben we nieuwe moeten kopen.

Misschien heb je iets aan mijn tips.
Succes!

linger

Ongelezen bericht door linger »

Bedankt voor jullie reacties.
Helaas weet ik niet wie de fabrikant is. Zou ik misschien via de curator aan de adresgegevens van de rolluikenfabrikant kunnen komen? Weet iemand of een curator zoiets weet?
Ik zal wel kijken of ze bij bouwgarant zitten. Hoophoop.
mvg
Linger

Peeceetje

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Denk niet dat je veel verder komt met een curator. Misschien komt het er wel op neer dat je helemaal kan fluiten naar je garantie.

Misschien kun je beter gaan kijken of er een goed bedrijf in de buurt is die het kan maken voor je.
Dat kost je wel wat geld, maar dan zijn de problemen verholpen. Van een kale kip.....

Ic-tje

Ongelezen bericht door Ic-tje »

hallo linger.

Ik heb toevallig jouw probleem gelezen over de rolluiken,
Misschien kan ik je helpen,als het betreft over de buis motor van nice type to-max.
mijn email is [email protected]

Gesloten