LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Firma Krommedijk BV Heerenveen
Firma Krommedijk BV Heerenveen
Eind september vorig jaar hebben wij besloten om onze 14 jaar oude CV en warmwater Vaillant ketel te vervangen. Omdat dit nogal een flinke uitgave is hebben wij ons via internet georienteerd op priizen van ketels. Zo zijn wij , helaas moet ik nu zeggen, terecht gekomen bij de firma Krommedijk, De Ynfaert 7-212, 8447 GM Heerenveen , tel 0513-654748.
Aangezien het een erkend installateur is ( het is mij overigens een raadsel door wie deze firma erkend is maar niet door het VNI) en de ketel die ik heb aangeschaft van een gerenomeerd merk is, ATAG S HR 24 TI HR combi-ketel, en de heer Ruud Oosten mij verzekerde dat het voor de service geen enkel probleem is, aangezien er ook veel ketels in het Westen geplaatst en onderhouden worden, heb ik een bestelling gedaan.
Aangezien plaatsing niet door kon gaan indien er geen aanbetaling zou worden gedaan heb ik toen een en aanbetaling gedaan via girotel. Door een vergissing van mijn kant heb ik per abuis twee maal dit bedrag overgemaakt. Tot op heden en na vele verzoeken van mijn kant en toezeggingen van de heer Oosten is dit per ongeluk teveel betaalde geld nog steeds niet aan mij terugbetaald. Dat is nu dus al 5 maanden!!!
De plaatsing van de ketel zelf heeft ook veel problemen gekend.
Na twee maal tevergeefs een dag te hebben gewacht op de monteurs is de ketel geplaatst. De eerste keer, werd het niet komen opdagen van de monteur uitgelegd als overmacht. Bij navraag bleek deze monteur op maandag vaak verstek te laten gaan letterlijk: “ tja meneer u weet hoe dat gaat met die jongens tegenwoordig, gaan zondag’s uit en dan hebben ze moeite om s’morgens op te staan maar het zijn goede jongens hoor.
Bij de derde poging kwamen de monteurs om 12.30 uur en gingen zij om 15.30 uur weg. Zij hadden weliswaar de ketel aangesloten maar geen thermostaat aangesloten. Helaas had ik ook lekkage nadien als gevolg van ondeugdelijke installatie ( kosten reparatie 171 euro). Na twee maanden de ketel handmatig( twee trappen op en af) aan en uit gezet te hebben heb ik besloten maar een andere firma een thermostaat te laten plaatsen( 145 euro) zodat ik althans voorlopig niet meer steeds die trappen op en af hoefde te lopen. Deze vertelde mij dat de ketel niet goed was aangesloten. Aangezien ik een S-HR 24 TI had besteld wilde ik graag een zgn intelligente thermostaat maar deze bleek niet aangesloten te kunnen worden. Omdat de firma Krommedijk een 200 euro goedkopere ketel had geplaatst. U begrijpt ik voel mij door deze firma opgelicht en aan het lijntje gehouden met steeds maar toezeggingen; “Ik ga het goed maken met u meneer Wijnands”, “Morgen maak ik het geld telefonisch aan u over”, “ Hebt u het nog niet binnen ik ga er direct achteraan”.
Aangezien het een erkend installateur is ( het is mij overigens een raadsel door wie deze firma erkend is maar niet door het VNI) en de ketel die ik heb aangeschaft van een gerenomeerd merk is, ATAG S HR 24 TI HR combi-ketel, en de heer Ruud Oosten mij verzekerde dat het voor de service geen enkel probleem is, aangezien er ook veel ketels in het Westen geplaatst en onderhouden worden, heb ik een bestelling gedaan.
Aangezien plaatsing niet door kon gaan indien er geen aanbetaling zou worden gedaan heb ik toen een en aanbetaling gedaan via girotel. Door een vergissing van mijn kant heb ik per abuis twee maal dit bedrag overgemaakt. Tot op heden en na vele verzoeken van mijn kant en toezeggingen van de heer Oosten is dit per ongeluk teveel betaalde geld nog steeds niet aan mij terugbetaald. Dat is nu dus al 5 maanden!!!
De plaatsing van de ketel zelf heeft ook veel problemen gekend.
Na twee maal tevergeefs een dag te hebben gewacht op de monteurs is de ketel geplaatst. De eerste keer, werd het niet komen opdagen van de monteur uitgelegd als overmacht. Bij navraag bleek deze monteur op maandag vaak verstek te laten gaan letterlijk: “ tja meneer u weet hoe dat gaat met die jongens tegenwoordig, gaan zondag’s uit en dan hebben ze moeite om s’morgens op te staan maar het zijn goede jongens hoor.
Bij de derde poging kwamen de monteurs om 12.30 uur en gingen zij om 15.30 uur weg. Zij hadden weliswaar de ketel aangesloten maar geen thermostaat aangesloten. Helaas had ik ook lekkage nadien als gevolg van ondeugdelijke installatie ( kosten reparatie 171 euro). Na twee maanden de ketel handmatig( twee trappen op en af) aan en uit gezet te hebben heb ik besloten maar een andere firma een thermostaat te laten plaatsen( 145 euro) zodat ik althans voorlopig niet meer steeds die trappen op en af hoefde te lopen. Deze vertelde mij dat de ketel niet goed was aangesloten. Aangezien ik een S-HR 24 TI had besteld wilde ik graag een zgn intelligente thermostaat maar deze bleek niet aangesloten te kunnen worden. Omdat de firma Krommedijk een 200 euro goedkopere ketel had geplaatst. U begrijpt ik voel mij door deze firma opgelicht en aan het lijntje gehouden met steeds maar toezeggingen; “Ik ga het goed maken met u meneer Wijnands”, “Morgen maak ik het geld telefonisch aan u over”, “ Hebt u het nog niet binnen ik ga er direct achteraan”.
Re: Firma Krommedijk BV Heerenveen
Als je op hun site kijkt en ziet dat ze ronduit durven te praten over slechte service van een fabrikant, dan zegt dat in mijn ogen in ieder geval genoeg. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lijkt ook nu weer niet te werken. Zover k kan zien zijn ze inderdaad geen lid van Uneto-Vni, dus geen geschillencomissie e.d. Of ze een erkenning hebben kunt u bij gastec navragen, verder wens ik u succes met uw strijd, dit soort makkers maken onze markt danig kapot.
Re: Firma Krommedijk BV Heerenveen
We hebben meerdere problemen met de fa. Krommedijk. Teveel om hier op te noemen. Het komt er op neer dat we nog geld van ze krijgen.
Bovendien zijn ze niet (meer) erkent, zodat we ook de enegiepremie misgelopen hebben.
Ook bij ons werden herhaaldelijk toezeggingen gedaan, waarop we vervolgens niets meer hoorden.
Ik hoop dat anderen ook hier hun klachten verzamelen, zodat we een vuist kunnen maken.
Bovendien zijn ze niet (meer) erkent, zodat we ook de enegiepremie misgelopen hebben.
Ook bij ons werden herhaaldelijk toezeggingen gedaan, waarop we vervolgens niets meer hoorden.
Ik hoop dat anderen ook hier hun klachten verzamelen, zodat we een vuist kunnen maken.
Re: Firma Krommedijk BV Heerenveen
Gezien het het verhaal van Frank Wijnands wil ik U het volgende niet onthouden: Via de Fa. Krommedijk een HR ketel laten plaatsen en tevens een onderhoudscontract afgesloten voor een periode van 10 jaar. Betaling ging via Comfort Lease dwz ,we betalen een vast bedrag per maand aan Comfort Card voor een periode van 10 jaar.Hierbij bleek dat de kosten van het onderhoudscontract zijnde ruim 700 euro opgeteld werden bij de ketelprijs en daarover de verschuldigde rente over 10 jaar gedeeld door 120 maanden gaf dan de maandlast.
De hr.Oosten verzekerde mij dat het onderhoud stip op tijd zou gebeuren en op mijn verzoek of hij toch maar wat zwart op wit wilde zetten heb ik na diverse telefoontjes en faxen een door hem getekende offerte teruggekregen met een zeer summiere opsomming van de voorwaarden. Nu ik inmiddels een jaar later de website van deze firma wilde bezoeken bleek dat de site uit de lucht was en ook telefoon en fax was afgesloten. Wel was er nog een doorverwijzing naar een andere website te vinden tw. WWW.cvkorrect.com.
Nadere bestudering leerde me dat dezelfde Hr.Oosten hierachter zat, maar nu vanuit Breda. Telefonisch wordt er voortdurend gezegd dat de Hr.Oosten er niet is en hij terug zal bellen maar er belt niemand terug. Ook op mijn verstuurde fax wordt niet gereageerd.
De NAW gegevens van dit bedrijf zijn : CV Korrekt, Prinsenhil 29, 4825 AX Breda, Tel.076-5232934 ( Tevens storing/klachten nr.), Fax 076-5216920.
Al met al heb ik nog steeds niemand die ik kan aanspreken voor uitvoering van onderhoud aan deze ketel of het oplossen van storingen.
Van Comfort Card heeft de Hr.Oosten de centen voor 10 jaar onderhoud binnen en de consument blijft zitten met de gebakken peren.
Is er iemand die mij raad kan geven wat ik hieraan kan doen? Bij voorbaat dank.(evt.reakties naar [email protected])
De hr.Oosten verzekerde mij dat het onderhoud stip op tijd zou gebeuren en op mijn verzoek of hij toch maar wat zwart op wit wilde zetten heb ik na diverse telefoontjes en faxen een door hem getekende offerte teruggekregen met een zeer summiere opsomming van de voorwaarden. Nu ik inmiddels een jaar later de website van deze firma wilde bezoeken bleek dat de site uit de lucht was en ook telefoon en fax was afgesloten. Wel was er nog een doorverwijzing naar een andere website te vinden tw. WWW.cvkorrect.com.
Nadere bestudering leerde me dat dezelfde Hr.Oosten hierachter zat, maar nu vanuit Breda. Telefonisch wordt er voortdurend gezegd dat de Hr.Oosten er niet is en hij terug zal bellen maar er belt niemand terug. Ook op mijn verstuurde fax wordt niet gereageerd.
De NAW gegevens van dit bedrijf zijn : CV Korrekt, Prinsenhil 29, 4825 AX Breda, Tel.076-5232934 ( Tevens storing/klachten nr.), Fax 076-5216920.
Al met al heb ik nog steeds niemand die ik kan aanspreken voor uitvoering van onderhoud aan deze ketel of het oplossen van storingen.
Van Comfort Card heeft de Hr.Oosten de centen voor 10 jaar onderhoud binnen en de consument blijft zitten met de gebakken peren.
Is er iemand die mij raad kan geven wat ik hieraan kan doen? Bij voorbaat dank.(evt.reakties naar [email protected])
Re: Firma Krommedijk BV Heerenveen
Hellaas het geval wijnands verdient geen schoonheidsprijs maar dat wordt komende week op gelost, hierover hebben wij al fatsoenlijk contact gehad. Wat betreft de Familie Witte kan ik mij niet herinneren, wij waren erkend en zijn nog steeds erkend. Ook kan zij mij persoonlijk berichten via www.cvkorrect.com wat er bij haar aan de hand is en gaan wij dat ook oplossen. Zij heeft nooit contact met mij opgenomen. Wat betreft Comfort Card, inderdaad is de service ook mee geleasd maar wordt door ons volledig verzorgd en verder voort gezet, echter de curator van Krommedijk geeft zijn medewerking niet en beschikken wij over geen enkel adres van krommedijk meer zodat wij dit niet zelf op kunnen lossen. Voor een ieder die een onderhoudscontract had al dan niet via comfort card. Voor de zelfde voorwaarden en condities worden de contracten kosteloos voortgezet door korrect Verwarming Service en Onderhoud neem daarvoor contact op via de website van www.cvkorrect.com ook die van Comfort Card, deze gaat ons alle naam en adres bestanden aanleveren om de klanten zelf op de hoogte te kunnen stellen.
Re: Firma Krommedijk BV Heerenveen
Sinds mijn vorige bericht zijn er inmiddels wat contacten geweest met CVkorrekt te Breda en was me beloofd dat deze firma het onderhoudscontract van Krommedijk zou voortzetten. Daartoe had CVkorrekt wat informatie nodig ,want bij het ter ziele gaan van de Fa Krommedijk waren deze gegevens niet meer beschikbaar en zodra deze gegevens in hun bezit waren zou CVkorrekt dit contract uitvoeren.
Het telefonisch contact met de serviceleider(Hr.M.Ellen) van CVkorrekt was nmm goed en ik had geen reden om aan hun woorden te twijfelen.
De formulieren die gevraagd werden heb ik opgestuurd en omdat dit inmiddels alweer een paar weken geleden was, heb ik een mailtje gestuurd aan het mij bekende E-mail adres van Hr.Ruud Oosten en verzocht om dit door te geven aan de Hr.Ellen.
Hedenavond kreeg ik van Ruud Oosten het volgende mailtje :
Geachte heer ......
Na een tijdlang te hebben geprobeerd om de zaak weer op te pakken, moet ik u hellaas mededelen u niet verder van dienst te kunnen zijn. Dit o.a. door de weigering van een slappe conservatieve curator, die zijn werk niet doet in het belang van de crediteuren maar zijn eigen belang en bank rekening, en het feit dat wij niet tot een goede afspraak konden komen voor verdere samenwerking met Comfort Card te Houten, hebben wij besloten geen service in wat voor vorm dan ook te verrichten voor de gedupeerde klanten zoals u, wel kan ik u mede delen dat comfort card een korting aan u gaat geven d.m.v. een korting op het rente percentage, zodat u in ieder geval vrij bent om zelf een nieuw contract af te sluiten bij een firma naar u keuze. Wij zullen echter geheel stoppen met het verlenen van service d.m.v. contracten voor de langere termijn.
Hoogachtend,
Ruud Oosten
P.s. uiteraard doe ik deze stap met de nodige spijt, ik heb mij altijd hard gemaakt voor de klanten, en heb altijd een goede service willen verlenen na verkoop, en uiteraard wens ik u ook het beste toe voor het komende jaar en de toekomst.
Dus alle beloften en mooie woorden ten spijt, ik sta met lege handen.
Als er iemand is die nog een oplossing heeft of een idee heeft of er nog wat aan te doen is, graag een mailtje naar [email protected] en ik zal U zeer erkentelijk zijn.
Het telefonisch contact met de serviceleider(Hr.M.Ellen) van CVkorrekt was nmm goed en ik had geen reden om aan hun woorden te twijfelen.
De formulieren die gevraagd werden heb ik opgestuurd en omdat dit inmiddels alweer een paar weken geleden was, heb ik een mailtje gestuurd aan het mij bekende E-mail adres van Hr.Ruud Oosten en verzocht om dit door te geven aan de Hr.Ellen.
Hedenavond kreeg ik van Ruud Oosten het volgende mailtje :
Geachte heer ......
Na een tijdlang te hebben geprobeerd om de zaak weer op te pakken, moet ik u hellaas mededelen u niet verder van dienst te kunnen zijn. Dit o.a. door de weigering van een slappe conservatieve curator, die zijn werk niet doet in het belang van de crediteuren maar zijn eigen belang en bank rekening, en het feit dat wij niet tot een goede afspraak konden komen voor verdere samenwerking met Comfort Card te Houten, hebben wij besloten geen service in wat voor vorm dan ook te verrichten voor de gedupeerde klanten zoals u, wel kan ik u mede delen dat comfort card een korting aan u gaat geven d.m.v. een korting op het rente percentage, zodat u in ieder geval vrij bent om zelf een nieuw contract af te sluiten bij een firma naar u keuze. Wij zullen echter geheel stoppen met het verlenen van service d.m.v. contracten voor de langere termijn.
Hoogachtend,
Ruud Oosten
P.s. uiteraard doe ik deze stap met de nodige spijt, ik heb mij altijd hard gemaakt voor de klanten, en heb altijd een goede service willen verlenen na verkoop, en uiteraard wens ik u ook het beste toe voor het komende jaar en de toekomst.
Dus alle beloften en mooie woorden ten spijt, ik sta met lege handen.
Als er iemand is die nog een oplossing heeft of een idee heeft of er nog wat aan te doen is, graag een mailtje naar [email protected] en ik zal U zeer erkentelijk zijn.
Re: Firma Krommedijk BV Heerenveen
Ruud Oosten al een paar keer met zijn bedrijf op de fles gegaan (elke keer opnieuw begonnen)zoek uit wie de curator is of doe aangifte bij de politie..
Re: Firma Krommedijk BV Heerenveen
Ruud Oosten laat zijn bedrijven bewust failliet gaan om vervolgens onder een andere naam in een andere plaats weer op precies dezelfde werkwijze verder te gaan.