LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frustrerende communicatie met Renoplan Kozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Pinguin12

Frustrerende communicatie met Renoplan Kozijnen

Ongelezen bericht door Pinguin12 »

Zijn er meer mensen die tegen het volgende zijn aangelopen?

Over de kwaliteit van de kozijnen kan ik na een half jaar nog niet veel zeggen. De werkmannen waren vriendelijk, dus daar ligt het niet aan. Wel aan de intens belabberde en frustrerende (non-)communicatie.

Er ging het een en ander mis bij het installeren van de kozijnen. Deels is dat in redelijkheid hersteld (bijvoorbeeld een barst in de schuifpui binnen een week), maar het laatste half jaar ben ik bezig enige vorm van communicatie op gang te brengen rondom het plaatsen van een paar cilinders.

Men reageert amper of heel laat op vele mails en vooral niet adequaat op de vragen die je stelt. Men houdt je al helemaal niet actief op de hoogte van de stand van zaken en iets van empathie over de frustratie kan je op je buik schrijven.

Er is nul flexibiliteit in het maken van een afspraak. Jij moet als klant je maar schikken in de beperkte mogelijkheden, terwijl het jouw fout niet is dat zij tot tweemaal toe zijn vergeten een deel van de opdracht uit te voeren.

Het bedrijf zit in het oosten van het land (ik woon in het westen) en dat maakt het voor hen lastig om het te laten aansluiten op een andere opdracht, ga ik maar vanuit. Eerlijk gezegd is dat mijn probleem niet. Als je klantgericht bent zórg je ervoor dat je het oplost op een tijd die de klant uitkomt (en ik heb echt van alles aangegeven qua mogelijkheden). In de fase voor het tekenen van het contract hadden zo nog aangegeven dat de afstand geen enkel probleem was, maar dat lijkt niet te kloppen.

Uiteindelijk is het laatste deel geregeld en krijg je na twee weken een aanmaning voor het resterende bedrag. Dat kan kennelijk ineens wél snel. Zonder nieuwe factuur, zonder betalingsherinnering of wat dan ook. We waren nog in discussie over de mate van compensatie van alle ellende en er wordt gewoon een aanmaning gestuurd. Onbegrijpelijk. "Jij wil toch niet betalen? Waarom heb je nog niet betaald dan?"

In het laatste telefoongesprek heb ik gevraagd om enige reflectie op dit hele proces, maar ik krijg te horen dat ze niets begrijpen van mijn "dramatische houding" en er wordt keer op keer door me heen gesproken. Nul luisteren, nul communiceren, woorden verdraaien. Simpele excuses hadden een hoop kunnen oplossen, maar men weigert dat categorisch.

De bedoeling van dit bericht is om mensen te waarschuwen voor Renoplan Kozijnen, mochten ze een goede communicatie op prijs stellen. Verder ben ik benieuwd om er meer mensen een vergelijkbare ervaring hebben.

Seinhuis

Re: Frustrerende communicatie met Renoplan Kozijnen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Stuur per mail naar hun wat de gebreken zijn, eventueel met foto's. Dan heb je bewijs.

Indien hun niet op willen lossen, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Staat die openstaande laatste termijn enigszins in verhouding tot de nog niet opgeloste gebreken? Dan zou ik voorlopig niet betalen.

Verder zou ik de klachten nog eens schriftelijk en goed omschreven/gedocumenteerd melden (liefst met een overzicht van de communicatie tot nu toe. Stel de leverancier in gebreke en geef ze een redelijke termijn (bv twee weken) de gebreken goed en afdoende te herstellen. Geef ook aan dat u pas betaalt als alles zonder gebreken volgens de offerte/opdracht is opgeleverd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Er zijn geen niet opgeloste zaken. Alles is naar wens van de klant. Leest u de op maar.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Pinguin12 schreef:
10 nov 2021 12:12
(...) Deels is dat in redelijkheid hersteld (bijvoorbeeld een barst in de schuifpui binnen een week), maar het laatste half jaar ben ik bezig enige vorm van communicatie op gang te brengen rondom het plaatsen van een paar cilinders. (...)
Hieruit dacht ik op te maken dat nog niet alles was opgelost, maar verderop staat inderdaad, enigszins verstopt:
Pinguin12 schreef:
10 nov 2021 12:12
Uiteindelijk is het laatste deel geregeld en krijg je na twee weken een aanmaning voor het resterende bedrag. Dat kan kennelijk ineens wél snel. Zonder nieuwe factuur, zonder betalingsherinnering of wat dan ook. We waren nog in discussie over de mate van compensatie van alle ellende en er wordt gewoon een aanmaning gestuurd. Onbegrijpelijk. "Jij wil toch niet betalen? Waarom heb je nog niet betaald dan?
Die zinsnede had ik gemist (excuus!). Dat verandert de zaak natuurlijk wel. Compensatie voor "alle ellende" is misschien wat overdreven. Dat alles goed en naar behoren werkt, lijkt mij het belangrijkst. Als dat de komende twintig jaar maar zo blijft.

Gesloten