omdat mijn nefit verwarmingsketel 2 jaar net na het schoonmaken een foutmelding geeft die resulteert in koud water onder de douche, zijn nu 2 jaar op rij twee sensoren vervangen.
Omdat ik dit heel vreemd vond heb ik de firma Nefit aangeschreven.
Uit hun antwoord blijkt dat ze op vervangen onderdelen 2 jaar garantie geven, via de installateur.
Omdat mijn installateur hier niet van op de hoogte was zijn de sensoren weggegooid en niet aan Nefit geretourneerd.
Omdat ik denk dat geen enkele installateur dit aan zijn klanten zal melden, omdat berekenen immers goedkoper is dan de sensor terugsturen, zou ik dit graag in de openbaarheid willen brengen omdat dit de klanten een hoop geld kan schelen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie fabrikant
Re: garantie fabrikant
ten eerste is nefit in het verleden niet altijd even scheutig geweest met informatieOmdat mijn installateur hier niet van op de hoogte was zijn de sensoren weggegooid en niet aan Nefit geretourneerd.
ten tweede wilt u niet alle installateurs over 1 kam scherenOmdat ik denk dat geen enkele installateur dit aan zijn klanten zal melden, omdat berekenen immers goedkoper is dan de sensor terugsturen
Een tevreden klant is nog altijd belangerijker dan een sensor en ik zal ook niet ontkennen dat er installateurs zijn die dat niet doen.
maar vertel wel de hele waarheid
wanneer u dit probleem heeft moeten wel alle sensoren (3) van een bepaalde serie terug gestuurt worden en hiervan moet tenminste 1 kapot zijn wanneer dit niet het geval is krijgt u niks vergoed.
en moet u dus alle 3 sensoren betalen.
het klopt dat op bepaalde onderdelen 2 jaar garantie zit.
dit is echter alleen op de onderdelen en niet op het arbeidsloon.
Dat dit gebeurd net na een onderhoudsbeurt is puur toeval, je kunt niet alles perventief gaan vervangen dan word zo'n onderhoudsbeurt of contract onbetaalbaar
Re: garantie fabrikant
Ik weet, dat Nefit enkele jaren terug met een serie sensoren zaten, die al in de HR ketels waren gemonteerd en waarmen van wist dat deze niet een lange levensduur hadden (o.a. 4Y storing). Ze hebben de installateurs in een brief laten weten, dat bij het aantreffen van deze sensoren (dit was een sensor, die binnen een bepaald serienummer gebied vielen), kosteloos te vervangen en dit wel tijdens een onderhoudsbeurt. Het ging hierbij om de aanvoer, retour en safetysensor, maar eventueel ook boilersensors. Deze actie heeft ongeveer twee jaar geduurd en waarbij ik velen vervangen heb, stuk of niet stuk. Wel was een voorwaarde dat de ketel door een erkende installateur geplaatst moest zijn en deze sensoren, inclusief een serienummer van het toestel moesten worden opgestuurd. Voor zover ik weet bestaat de actie nu niet meer en een moet een goede sensor toch enkele jaren mee kunnen gaan. Ons bedrijf stelde de klant bij aantreffen van deze sensoren wel op de hoogte van deze Nefit- actie. En dat de betreffende sensoren weer terug na de fabriekant moesten had meerdere redenen en een ervan was, dat ze niet opnieuw in een ander toestel werden gemonteerd, dit bij een andere (niet wetende) klant.