Als ik van een dakkapel leverancier een garantiecertificaat ontvang vervangt deze dan de aankoopbon of heb ik altijd de aankoopbon nodig naast het garantiecertificaat om mijn garantie voor de toekomst te behouden?
Met andere woorden hoe sterk sta ik bij problemen als ik alleen een garantiecertificaat heb en geen betaalbewijs/bon?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantiecertificaat vervangt bon?
Re: Garantiecertificaat vervangt bon?
Nee, een garantiecertificaat vervangt niet de bon. En nee, je hebt je (wettelijk gezien) niet altijd de bon nodig, voldoende is dat je jouw stellingen kunt aantonen. Als je aan de hand van het garantiecertificaat kunt aantonen wanneer je het product hebt gekocht ben je er m.i. wel.
Vroeger krijg je een garantiekaart, waar de verkoper met datum en stempel dit heeft afgetekend.
Hedendaags voldoet een aankoopbon ook voor de garantie, want vele leveranciers doen er geen garantiekaart/bon meer bij .
Hedendaags voldoet een aankoopbon ook voor de garantie, want vele leveranciers doen er geen garantiekaart/bon meer bij .
Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik ga dus beide goed bewaren zowel de bon als het garantiecertificaat dat ik ga krijgen.