Mijn gasdrukregelaar bij de gasmeter is dit jaar 3 maal stuk gegaan en 2 maal vervangen. De laatste 20 dagen 2 maal.
de gasdruk liep op tot 100 resp 55 mbar.
De ketel valt dan in storing,
Na vervanging gaat het een week goed. daarna weer problemen.
Je merkt het als je na een dag storing (en geen gasverbruik, o.a.door het warme weer ) het gas aansteekt bij het gascomfort.Ook nu weer, 12 dagen na vervanging vliegt de vlam onder de pan uit.
Wat kan hier aan de hand zijn? Iets in het gasnet van intergas?
Wie heeft een advies. Hoe gevaarlijk is dit?
gogo
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gasdruk
Re: gasdruk
Ik zou je ketel ook eens na laten kijken, een gasdruk van 100 mbar kan je gasblok vernielen.
Re: gasdruk
Chat, Bedankt voor je reactie.
Het gasblok is al vervangen, evenals ionisatiepin en eerder de driewegklep nadat de ketel op hol was geslagen.
Ik had al een nieuwe ketel besteld toen bleek dat er een probleem was met gasdruk bij de meter.
Zolang dat problem bestaat is vervanging van ketel zinloos, en misschien ook wel onnodig. (zegt de installateur)
Ik lees wel op internet dat het probleem ook kan zitten in de buitenleiding (o.a. vocht ?) waardoor de gasdrukregelaar beschadigd wordt.
Kent iemand zo'n geval?
Ondertussen zitten we sinds april met steeds uitvallende ketel (storingsnr 3) en weten we sinds juli dat er een probleem is (was) met de te hoge gasdruk. het lijkt erop dat we toe zijn aan de 4e gasdrukregelaar in ruim een maand.
groeten gogo
Het gasblok is al vervangen, evenals ionisatiepin en eerder de driewegklep nadat de ketel op hol was geslagen.
Ik had al een nieuwe ketel besteld toen bleek dat er een probleem was met gasdruk bij de meter.
Zolang dat problem bestaat is vervanging van ketel zinloos, en misschien ook wel onnodig. (zegt de installateur)
Ik lees wel op internet dat het probleem ook kan zitten in de buitenleiding (o.a. vocht ?) waardoor de gasdrukregelaar beschadigd wordt.
Kent iemand zo'n geval?
Ondertussen zitten we sinds april met steeds uitvallende ketel (storingsnr 3) en weten we sinds juli dat er een probleem is (was) met de te hoge gasdruk. het lijkt erop dat we toe zijn aan de 4e gasdrukregelaar in ruim een maand.
groeten gogo