Graag zou ik advies hebben over verder te nemen stappen. Wat is het geval?
De GEAS heeft medio 2016 bij mijn moeder (93) een nieuwe CV-ketel (koop) geinstalleerd. Afgelopen najaar trad er lekkage op bij het rookkanaal. De monteur die in januari geweest is, gaf toen al aan dat de keten destijds niet goed aangesloten is geweest.
Vervolgens stuurt de GEAS wel een rekening van ca. €650 an mijn moeder voor de nieuwe aansluiting op het rookgaskanaal.
Hiertegen heb ik schriftelijk bezwaar gemaakt en dit (aangetekend) verstuurd naar de GEAS. Ik mag er immers toch van uitgaan dat de ketel in 2016 deugdelijk is geïnstalleerd en dat ik na 2.5 jaar niet voor onaangename kosten kom te staan door een ondeugdelijke installatie? Op het bezwaarschrijft is door de GEAS niet gereageerd.
Gisteren vond ik echter wel een herinnering van de factuur met het verzoek om die binnen 10 dagen te betalen.
Ik heb nu via de website opnieuw aan mijn bezwaarschrift gerefereerd.
Wat kan ik nog meer doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten
-
GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten
Laatst gewijzigd door Radar op 12 apr 2019 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten
Melden bij de uneto vni geschillencommissie.
-
U heeft door herstel dat nodig was bewijs.
Ze hadden nieuwe moeten monteren, en goed aansluiten.
De factuur uit 2016 en het noodzakelijke herstel zijn voldoende als ze een rechtszaak willen beginnen.
tip, stuur ze even een Email naar dit Topic en laat ze even reageren.
Soms zien ze hun fout dan ook in, en word de rekening geseponeerd.
Ze hadden nieuwe moeten monteren, en goed aansluiten.
De factuur uit 2016 en het noodzakelijke herstel zijn voldoende als ze een rechtszaak willen beginnen.
tip, stuur ze even een Email naar dit Topic en laat ze even reageren.
Soms zien ze hun fout dan ook in, en word de rekening geseponeerd.
Heeft u dit zwart op wit?BertramBergink schreef: ↑07 apr 2019 12:45De monteur die in januari geweest is, gaf toen al aan dat de keten destijds niet goed aangesloten is geweest.
En dan nog - hoe onderbouwd en zeker is die stelling?berndv schreef: ↑08 apr 2019 11:56Heeft u dit zwart op wit?BertramBergink schreef: ↑07 apr 2019 12:45De monteur die in januari geweest is, gaf toen al aan dat de keten destijds niet goed aangesloten is geweest.
Als men een nieuwe HR cv ketel plaatst is het veelal gebruikelijk dat de rookgasafvoer pijp boven de cv ketel ook wordt mee vervangen omdat deze er net zolang op zit als dat de cv ketel geplaatst is. Bij sommigen is het zelfs voorschrift. En dan ook gelijk maar de pvc luchtaanvoer vernieuwen.
woont uw moeder in een appartementen gebouw?
Zo ja zou het zomaar wel eens kunnen zijn dat dit onder de VvE valt, informeer in dat geval hiernaar...
Zo ja zou het zomaar wel eens kunnen zijn dat dit onder de VvE valt, informeer in dat geval hiernaar...