Beste Lezers,
Sinds mei 2015 is mijn nieuwbouwhuis in het Havenkwartier te Sliedrecht opgeleverd door de firma Vormbouw uit Papendrecht. Een prachtig huis in een mooie omgeving nabij het centrum van Sliedrecht.
Helaas wordt dit "mooie" wonen verstoort door de mechanische ventilatoren op de daken van de aangrenzende nieuwbouw huurwoningen.
Zodra deze installaties van de firma Orcon worden aangezet tijdens douchen en koken en produceren daarbij een allesoverheersend geluid waardoor het tuingenot enorm wordt verstoord.
Inmiddels heb ik met 5 andere huishoudens een klacht ingediend bij de aannemer en deze heeft er een algemene klacht van gemaakt en heeft de installateur Frima H.Ek opdracht gegeven iets te gaan ondernemen.
Er is inmiddels iemand van het installatiebedrijf bij geweest en heeft geconstateerd dat het systeem te veel lawaai maakt en heeft toegezegd iets te gaan ondernemen.
Wat ik nu graag wil weten is, wat ik moet doen als blijkt dat de maatregelen tegen het geluid niet afdoende is. Wat de normen zijn en bij welke instanties ik terecht kan om ervoor te zorgen dat het goed wordt opgelost.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geluidsoverlast mechanische ventilatie
-
-
Re: Geluidsoverlast mechanische ventilatie
Zijn de huurwoningen onderdeel van hetzelfde project en ook door Vormbouw gebouwd? (is Vormbouw de aannemer van de huurwoningen?)
Is er tussen de motor en de kanalen plastic buizen gemonteerd om te voorkomen dat er een klank kast ontstaat, zowel in als buiten huis moeten dus beide zijden dus flexibel opgehangen worden in slangen van plastic dus niet alles met stalen pijpen...
Ik vermoed dat naast buren ook bewoners er niet blij mee zijn.
Vraag hun eens want bij huur woningen kunnen zij huurverlaging krijgen als iets niet goed is en U profiteerde dan gratis mee...
Ik vermoed dat naast buren ook bewoners er niet blij mee zijn.
Vraag hun eens want bij huur woningen kunnen zij huurverlaging krijgen als iets niet goed is en U profiteerde dan gratis mee...
-
Misschien eerst afwachten welke maatregelen het bedrijf neemt, dan kan je nog altijd een verdere klacht indienen.
-
Je kunt ook naar gemeentelijke overheid gaan.
Bij de bouwvergunning die aan het bouwbedrijf is gegund zullen ongetwijfeld bepalingen staan die verwijzen naar het bouwbesluit 2012 en bepalingen die verwijzen naar de normen voor het produceren van omgevingsgeluid.
Het lijkt me het best om eerst de bouwvergunning voor deze woningen op te vragen (is kostenloos) en te bestuderen.
Bij de bouwvergunning die aan het bouwbedrijf is gegund zullen ongetwijfeld bepalingen staan die verwijzen naar het bouwbesluit 2012 en bepalingen die verwijzen naar de normen voor het produceren van omgevingsgeluid.
Het lijkt me het best om eerst de bouwvergunning voor deze woningen op te vragen (is kostenloos) en te bestuderen.