LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] glas zetter /bouwbedrijf

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
riesk

glas zetter /bouwbedrijf

Ongelezen bericht door riesk »

Wij zijn bezig met nieuw dubbel glas. in Januari hadden wij iemand gevonden via werkspot. ook doordat je een subsidie krijgt van het rijk is het aantrekkelijk om je glas te vervangen.
Het leek een zeer betrouwbare man en de offerte die hij uitbracht was zeer aantrekkelijk. Hij zat met zijn prijs ver onder de andere die wij om een offerte gevraagd hadden. ook bij navraag verzekerde hij mij dat het echt wel allemaal kon (al het enkele glas in onze woning omzetten naar dubbelglas).
Uiteindelijk bij het plaatsen ging het mis. Hij had bijna alle ruiten verkeerd gemeten of gingen kapot in de handen van zijn werknemers en ging dus zelf de boot in. Na een boos mailtje van onze zijde wilde hij afzien van verdere levering en had hij al de buren geinformeerd dat hij afzag van hun opdracht.
Nu heeft de beste man mijn subsidie bon nog inbezit die hij of geind heeft of laten verlopenen + onze aanbetaling van X bedrag. Tevens is zijn bedrijf ineens opgedoekt en bleek bij navraag bij zijn glasleverancier dat hij niks nieuws had besteld maar, weet ik toevallig wel waar hij verblijft.
Mag ik deze man aangeven voor oplichting ? of is daar een andere benaming voor en hoe sta ik in mijn recht om een civiele procedure hiervoor op te starten om hem te laten opdraaien voor de al gemaakte kosten bij hem, het gemis van de rijks subsidie voor dubbelglas die hij in zak steekt en het uitbesteden aan derde om alles wat hij niet of verkeerd gedaan heeft te herstellen.
En zijn er nog andere mensen die met het bouwbedrijf uit Ijmuiden in zee zijn gegaan?

tennis

Re: glas zetter /bouwbedrijf

Ongelezen bericht door tennis »

Misschien via de rechtsbijstandverzekering aankaarten!

Ed Veldhuizen

Ongelezen bericht door Ed Veldhuizen »

Ik zou aangifte doen bij de politie, ik neem aan dat u het e.e.a. op papier heeft staan! Zo'n waardebon hoeft ook pas te worden overhandigd als het werk klaar is. Het uitvoerende bedrijf kan maanden na het opleveren van het uitgevoerde werk deze bon nog inwisselen. Het is verstandig om deze subsidie al van het factuurbedrag te laten afhalen.
Ik schat de kans hoog in dat u opnieuw een waardebon kan krijgen, mocht u hulp of advies nodig hebben dan hoor ik het graag.

riesk

Ongelezen bericht door riesk »

Ja ,wij hebben ook al zitten denken aan aangifte. Maar, wat kan je daarna nog doen?
De beste man is verdwenen. Bij zijn bedrijfspand zijn de ramen ingegooid door ik vermeen andere klanten.
Alleen op hyves hebben wij hem gevonden.
van een kale kip kunnen we niet plukken en bij KvK worden we ook niet wijzer.
Rechtsbij stand hebben we niet.
Misschien nog ander tips en ideen.
Zijn prive adres hebben we wel.

Gesloten