Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe CV-ketel. Mijn thuissituatie is als volgt:
- tussenwoning;
- bad (redelijk groot, wordt vrijwel iedere dag gebruikt);
- douche (bad en douche worden incidenteel tegelijk gebruikt);
- baby op komst (watergebruik zal ook wel iets stijgen);
- huidige ketel: Vaillant 24-28 CW4;
- budget: ik denk aan ongeveer aan 1500,- maar kan meer worden wanneer ik overtuigd word/ben.
Ik denk aan de volgende opties (aangeraden door een medewerker van Warmteservice, Vaillant heb ik al laten vallen door slechte ervaring van mijzelf en 2x van mijn ouders):
- Remeha Avanta CW6 (26,7 kW cv vermogen)
- Nefit Topline HRC 25/CW4
- Itho Aquamax HR24 CW4
Mogelijk zijn de volgende zaken nog van belang:
- Een ketel met een cv vermogen richting de 30kW is mij ontraden, vandaar dat er geen Nefit Topline HRC 30/CW5 bij staat.
- Een Aquapower uitvoering van Nefit is een beetje aan de erg prijzige kant, ik weet niet ofdat de hogere aanschafkosten zich "terugbetalen" in besparing, maar comfort mag ook wat kosten.
- De Itho schijnt niet in te zakken met warmwater capaciteit na ongeveer 10 minuten (wat volgens CW normering schijnt te mogen en bij de rest het geval schijnt te zijn, correct me if I'm wrong), wat fijn is op het moment dat bad en douche gelijk gebruikt worden.
- Volgens diverse forums is een Quinta (oa. beter binnenwerk) van Remeha een betere keuze dan de Avanta (project-ketel). Misschien toch een Quinta? Of een nieuw type van Remeha, de Calenta?
- In dit huis blijven we waarschijnlijk niet nog 10 jaar wonen (maar je weet nooit), dus voor de levensduur hoef ik het niet te doen.
Wie kan mij enig advies geven om mijn keuze te vergemakkelijken? Of een poging doen om me te overtuigen om een andere ketel te kiezen (graag voorzien van feiten, zoals over binnenwerk, capaciteiten, warmtewisselaars en het liefst geen meningen)? Ik zie graag jullie reacties tegemoet.
Alvast bedankt,
Ivo
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HR Ketel! Welke CV-ketel pas het best bij ons?
-
Re: HR Ketel! Welke CV-ketel pas het best bij ons?
Neem niet de remeha avanta en ook geen itho!!!!!!
Nefit topline is prima maar ook prijzig.Zelf heb ik thuis een intergas kombikompact 36/30.
Dus 30kw voor mijn woning alleen cv vermogen op 50% gezet.
Deze ketel levert ongeveer 9,5 liter van 60 graden.
Als je de nefit topline neemt ben je een boel geld meer kwijt.
Nefit topline is prima maar ook prijzig.Zelf heb ik thuis een intergas kombikompact 36/30.
Dus 30kw voor mijn woning alleen cv vermogen op 50% gezet.
Deze ketel levert ongeveer 9,5 liter van 60 graden.
Als je de nefit topline neemt ben je een boel geld meer kwijt.
Naast merk is goed onderhoud ook zeer belangrijk.
Iemand die alle merken doet is vaak slechter dan een die dealer is.
Dus koop een merk waarvan de onderhoudsfirma dealer is of veel ervaring in heeft.
Ook Vaillant heeft CW5 of hoger maar online is bij Warmteservice ook veel te vinden.
Dat Uw ervaring met Vaillant minder is zou dus door fout afstellen en zo kunnen komen.
Een ketel is in fabriek afgesteld met ander gas dan U thuis kreeg dus ze moeten altijd bijgesteld worden.
Iemand die alle merken doet is vaak slechter dan een die dealer is.
Dus koop een merk waarvan de onderhoudsfirma dealer is of veel ervaring in heeft.
Ook Vaillant heeft CW5 of hoger maar online is bij Warmteservice ook veel te vinden.
Dat Uw ervaring met Vaillant minder is zou dus door fout afstellen en zo kunnen komen.
Een ketel is in fabriek afgesteld met ander gas dan U thuis kreeg dus ze moeten altijd bijgesteld worden.
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!
@stofzuigertje
Over:
Ik had enkele jaren geleden in een huurhuis een volledige nieuwe CV-installatie met zo'n zelfde Vaillant, volgens mij een type kleiner dan 24-28 CW4. In 5 jaar is er in totaal 3 keer de 3-weg klep vervangen, 2x de ventilator en 1 keer de printplaat. Bij mijn ouders is een aantal keer een onderdeel (weet niet meer wat) vervangen (overigens na 2 keer door de servicedienst van Vaillant zelf) wegens een erg lawaaiige ketel. En na het niet verdwijnen van deze klacht is de ketel vervangen door een nieuwe ketel door Vaillant (alleen installatiekosten betaald). Vandaar mijn bedenkingen bij Vaillant.
Overigens heb ik in het afgelopen jaar geen problemen gehad met de huidige Vaillant ketel, moet ik toegeven.
@stofzuigertje
Over:
het volgende:Dat Uw ervaring met Vaillant minder is zou dus door fout afstellen en zo kunnen komen.
Ik had enkele jaren geleden in een huurhuis een volledige nieuwe CV-installatie met zo'n zelfde Vaillant, volgens mij een type kleiner dan 24-28 CW4. In 5 jaar is er in totaal 3 keer de 3-weg klep vervangen, 2x de ventilator en 1 keer de printplaat. Bij mijn ouders is een aantal keer een onderdeel (weet niet meer wat) vervangen (overigens na 2 keer door de servicedienst van Vaillant zelf) wegens een erg lawaaiige ketel. En na het niet verdwijnen van deze klacht is de ketel vervangen door een nieuwe ketel door Vaillant (alleen installatiekosten betaald). Vandaar mijn bedenkingen bij Vaillant.
Overigens heb ik in het afgelopen jaar geen problemen gehad met de huidige Vaillant ketel, moet ik toegeven.
-
Het voordeel van de Intergas is dat er geen 3wegklep inzit.
De zwakke plek is op dit moment de ontsteekprint,maar volgens intergas is dit probleem opgelost.
Je kunt je onderhoud gerust bij een echt service bedrijf laten doen.
Er zijn genoeg bedrijven die van alle ketels cursus van de fabrikant krijgen.
Ik weet niet waar je woont maar ook daar zullen goede bedrijven bij zitten.
De zwakke plek is op dit moment de ontsteekprint,maar volgens intergas is dit probleem opgelost.
Je kunt je onderhoud gerust bij een echt service bedrijf laten doen.
Er zijn genoeg bedrijven die van alle ketels cursus van de fabrikant krijgen.
Ik weet niet waar je woont maar ook daar zullen goede bedrijven bij zitten.
Niet Vaillant maar een bekende toeleverancier had slechte 3 weg kleppen en door deze niet door dezelfde maar ander merk te vervangen is het opgelost!
Dus meerdere merken met zelfde probleem.
Lawaai is meestal gasdruk afstellen.
De vervanging van ketel was dus toen het probleem en nu opgelost.
Andere merken zoeken net zo lang tot ze echt boze klanten hebben.
Ventilator en printplaten komen nu uit andere fabriek dus ook daar hebben ze van geleerd niet meer goedkopere te nemen, want die waren duurder dankzij de vele garantie claims.
Dus meerdere merken met zelfde probleem.
Lawaai is meestal gasdruk afstellen.
De vervanging van ketel was dus toen het probleem en nu opgelost.
Andere merken zoeken net zo lang tot ze echt boze klanten hebben.
Ventilator en printplaten komen nu uit andere fabriek dus ook daar hebben ze van geleerd niet meer goedkopere te nemen, want die waren duurder dankzij de vele garantie claims.