Beste lezers,
Hieronder een greep uit onze ervaringen met Koopmans BV nadat wij in december 2012 een nieuwbouwwoning hebben gekocht. Ik zou zeggen, lees de gebeurtenissen en wees gewaarschuwd! .
Parkeerplaats zonder toestemming omgeruild
Donderdag 20 december was de sleuteloverdracht van onze woning. Vlak voordat wij op weg gingen naar de notaris werden wij gebeld door de verkoopbegeleider van het nieuwbouwproject, de heer P. Hij deelde ons mee dat onze parkeerplek was omgeruild met die van een mindervalide jongen uit het complex. Natuurlijk hebben wij begrip voor het feit dat deze jongen een plek een dichtbij de ingang van het complex wilt hebben maar dat dit zonder toestemming of enig overleg is gebeurd vinden wij, naast het feit dat dit juridisch gezien
natuurlijk niet zomaar kan, brutaal, stijlloos en onacceptabel. Het had de heer P. ook gesierd als hij ons hierover eerder op de hoogte had gesteld, hij heeft namelijk telefonisch toegegeven dat hij hier al eerder van op de hoogte was. Niemand heeft ook maar één poging gedaan om contact met ons te zoeken over de parkeerplaats. Nu hebben wij zelf samen met de mindervalide jongen afspraken gemaakt, maar dat neemt niet weg dat wij nog steeds niet te spreken zijn over deze actie.
Wanden niet hersteld in oude staat
Nadat wij de sleutels (niet alle maar dat komt later nog aan bod) in ontvangst hebben genomen, zijn wij naar ons appartement gereden om daar te gaan proosten op onze nieuwe woning. Eenmaal aangekomen in ons appartement ontdekten wij tot onze onaangename verassing dat de wanden niet waren hersteld in de oude staat zoals de heer P. ons had beloofd. Er staken nog schroeven uit
de muur, er zaten allerlei zwarte vegen op de muur en een grote vierkante vlek op een van de woonkamermuren. Diverse telefoontjes en mailtjes later is dit dan eindelijk geregeld.
Karton in berging
Ook geheel tegen de afspraak en belofte van de heer P. in lag er in de berging (kleine kamertje in het appartement) nog allerlei karton waaronder de kartonnen namaakkeuken. Omdat de heer P. geen gehoor gaf aan ons verstuurde smsje met het verzoek de troep op te ruimen hebben wij telefonisch contact met hem gezocht waarna hij simpelweg antwoordde met: 'Dat kunnen jullie toch ook zelf even beneden in de container doen. Deze reactie vonden en vinden wij ronduit belachelijk. Als het zoals hij het deed klinken een kleine moeite is, waarom deed hij dit dan zelf niet? Uiteindelijk heeft één van ons toch maar de troep naar beneden gebracht met als gevolg dat mijn vriend terug kwam met
bebloede handen omdat er blijkbaar schroeven/spijkers tussen het karton zat. Na dit gemeld te hebben, voelde de heer P. of wie dan ook van Koopmans BV gek genoeg niet de behoefte om maar ook enige excuses aan te bieden.
Ontbrekende sleutels
Inmiddels waren wij 3 weken na oplevering van de woning verder en beschikten wij nog steeds niet
over al onze sleutels. Ook hierover hebben wij meerdere malen contact met Koopmans gezocht. De heer P. kon ons 'geruststellen' met het feit dat alleen de schoonmaker en de makelaar bij onze sleutels
kunnen, dit stelde ons allerminst gerust. Wij kennen de schoonmaker niet, we kennen de makelaars ook niet persoonlijk, wie geeft ons de garantie dat onze sleutels daar veilig lagen? Toen we aan de heer P. meedeelden dat we zelf wel de sleutels gingen ophalen bij de makelaar, lagen de sleutels opeens niet bij de makelaar maar ergens anders. Een vreemd en niet sluitend verhaal. Wij waren al
verhuisd, al onze eigendommen en kostbaarheden lagen al in de woning. Wat als er werd ingebroken en ons huis werd leeggeroofd en er waren geen sporen van inbraak? Dat zouden wij moeilijk kunnen verkopen bij onze verzekering! Ook hier had Koopmans wederom geen boodschap aan aangezien niemand haast maakte om onze sleutels af te geven.
Sleutels andere woningen
In onze brievenbus hebben wij twee setjes sleutels van 2 andere appartementen uit het complex aangetroffen. Het moment dat we hier achter kwamen hebben we direct contact opgenomen met Koopmans. Bizar genoeg heeft ook dit geen prioriteit bij deze firma aangezien niemand
blijkbaar de behoefte voelde om deze op te halen en ze af te geven bij de rechtmatige eigenaar.
Op enig moment heeft de heer P. op ons verzoek zijn werkzaamheden overgedragen aan de heer S. aangezien wij het vertrouwen in de heer P. compleet kwijt waren. De heer S. maakte een goede start door op korte termijn schilders te sturen die onze muren naar onze tevredenheid hebben hersteld. Echter moesten onze sloten vervangen worden aangezien wij nog steeds niet in het bezit waren van alle sleutels. Koopmans heeft toen een afspraak gemaakt voor het vervangen de sloten dus mijn vriend bleef hiervoor thuis. Tot onze grote ergenis bleek na het vervangen van de cilinders dat de meegeleverde sleutels niet pasten! Nu vandaag, inmiddels een paar weken verder is er vandaag opnieuw iemand van Koopmans langsgeweest met nieuwe sloten, en wat blijkt nu, ze zijn 3 sleutels vergeten, waardoor we nog steeds niet over al onze sleutels beschikken, stelletje amateurs .
Deze opeenstapeling van fouten, en het niet krijgen van behoorlijke excuses vanuit Koopmans BV, heeft mij doen besluiten om dit verhaal met jullie te delen. Namens mij, een ijskoude douche voor Koopmans BV!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IJskoude douche voor Koopmans TBI Bouw BV
Re: IJskoude douche voor Koopmans TBI Bouw BV
Nah ik vind dat je zwaar overdrijft. Zijn gewoon kleine foutjes, niks bijzonders. Alleen dat van die parkeerplaats vind ik niet netjes maar voor de rest, relax, en ga door met leven
Re: IJskoude douche voor Koopmans TBI Bouw BV
Staat de locatie van de parkeerplek aangegeven in de notariële akte en/of kadastrale gegevens ? zo nee dan valt er niets aan te doen. Als dit wel het geval is, kunnen ze het niet zomaar omruilen en kan je dit ook gewoon weer ongedaan maken.D&K1986 schreef:
Parkeerplaats zonder toestemming omgeruild
dit moet je toch eens uitleggen, het was toch een nieuwbouw huis? hoe werd de muur dan opgeleverd? behangklaar of helemaal afgewerkt?D&K1986 schreef:Wanden niet hersteld in oude staat
poeh poehD&K1986 schreef:Karton in berging
Dit is het enige echt kwalijke punt. In dit geval had je moeten eisen( liefst schriftelijk) dat ze binnen een redelijke termijn (met zoiets als dit dus binnen een paar dagen) de ontbrekende sleutels zouden afleveren en dat je anders alle sloten zou laten vervangen op hun kosten.D&K1986 schreef:Ontbrekende sleutels
voor dit soort dingen hou je bij het opleveren van een woning 5% van de koopsom op een geblokkeerde rekening bij de notaris
Re: IJskoude douche voor Koopmans TBI Bouw BV
Het is de modelwoning. We hebben voor 10.000 euro een afbouwpakket gekocht waarbij de wanden volledig zouden worden geverfd. Doordat wij de modelwoning hadden gekocht en veel is bezichtigd, zat deze onder de vieze handafdrukken en andere ondefinieerbare vlekken.
Kartonverhaal is niet schokkend maar wel een irritatiepunt als je een hele berg afval van een ander moet opruimen en daar ook nog eens je handen aan open haalt.
Parkeerplaats staat in de notariele akte ja.
Wij hadden inderdaad die 5% achter moeten houden maar waren door alle mooie beloftes in alle vertrouwen dat alles netjes en naar behoren zou worden opgelost, onze fout.
Alles bij elkaar is het gewoon een principe kwestie, na zo'n opeenstapeling van kleine en grote fouten verwacht je als klant gewoon een gemeend excuus, een bloemetje of whatever. Niks van dat is gebeurd terwijl wij al maanden aan het mailen, bellen en smssen zijn met deze firma. We gaan ook zeker verder en zij relaxed en genieten van onze nieuwe woning maar dat neemt niet weg dat we dit verhaal willen delen, als bedrijf zijnde moet je je klanten gewoon te allen tijde serieus behandelen vind ik.
Kartonverhaal is niet schokkend maar wel een irritatiepunt als je een hele berg afval van een ander moet opruimen en daar ook nog eens je handen aan open haalt.
Parkeerplaats staat in de notariele akte ja.
Wij hadden inderdaad die 5% achter moeten houden maar waren door alle mooie beloftes in alle vertrouwen dat alles netjes en naar behoren zou worden opgelost, onze fout.
Alles bij elkaar is het gewoon een principe kwestie, na zo'n opeenstapeling van kleine en grote fouten verwacht je als klant gewoon een gemeend excuus, een bloemetje of whatever. Niks van dat is gebeurd terwijl wij al maanden aan het mailen, bellen en smssen zijn met deze firma. We gaan ook zeker verder en zij relaxed en genieten van onze nieuwe woning maar dat neemt niet weg dat we dit verhaal willen delen, als bedrijf zijnde moet je je klanten gewoon te allen tijde serieus behandelen vind ik.
Re: IJskoude douche voor Koopmans TBI Bouw BV
Je gaat de dag van de overdracht (voor je naar de notaris gaat) het huis voor de laatste maal rond om te kijken of het (nog) is zoals gekocht.
Ook worden dan de meterstanden genoteerd.
Toen heeft u al kunnen constateren dat er dingen niet gedaan waren en dit had u dan bij de notaris vast kunnen laten leggen.
Zo ook met de missende sleutels.
Ook worden dan de meterstanden genoteerd.
Toen heeft u al kunnen constateren dat er dingen niet gedaan waren en dit had u dan bij de notaris vast kunnen laten leggen.
Zo ook met de missende sleutels.
Re: IJskoude douche voor Koopmans TBI Bouw BV
Dat hebben wij ook gedaan, en bij de notaris kregen wij ook op papier mee dat alles waar we nog niet tevreden mee waren, hersteld zou worden.
Re: IJskoude douche voor Koopmans TBI Bouw BV
En alles wat ons later opviel dat moet de firma ook oplossen het is een nieuwbouwproject met een verkoopbegeleider die ook na de aankoop van de woning een enkele tijd onvolkomenheden moet oplossen.