LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan iemand helpen?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
jennifer18380

Kan iemand helpen?

Ongelezen bericht door jennifer18380 »

Graag zou ik advies willen hebben voor het volgende probleem. Mijn ouders hebben 17 jaar geleden een huis gebouwd en hebben toen een schoorsteen aan laten leggen voor als ze ooit een openhaard zouden willen. Nu is het moment dus aangebroken en de mannen beginnen vol goede moed. Wat bleek heeft de toenmalige aannemer een pvc (!!!) buis in het rookkanaal verwerkt. Nu is deze buis er niet uit te halen en moesten we dus een volledig nieuw rookkanaal laten boren met als gevolg dat deze door 2 slaapkamers loopt. Op de bouwtekening staat ook duidelijk dat er een rookkanaal moet zitten, maar ja met pvc buis gaat dat niet echt. Kunnen we de extra kosten van 1500 euro verhalen op de aannemer? Het is buiten 10 jaar, maar ja we hebben de schoorsteen toen laten bouwen voor als we ooit.. dus eerder konden we het niet zien.
Graag uw hulp.

Jonjo

Re: Kan iemand helpen?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Je ouders hadden zich eerder moeten laten informeren en controleren dat de bouw toendertijd conform de afspraken{ lees tekeningen} waren gedaan. Nu verhaal halen lijkt me zeer lastig en duur. De gemeente waarin zich deze bouw heeft voltrokken heeft een afdeling BOUW en WONING toezicht. Hebben deze mensen gefaald bij het toezicht? DAAR is misschien nog iets te halen.

jennifer18380

Ik had gehoopt dat we er eerder achter waren gekomen, maar het is toen aangelegd voor als ze ooit een openhaard wilde en dat was niet eerder dan vorige week. Nu hebben ze de pannen van het dak gehaald en de muur open gemaakt en toen zagen ze pas dat er een pvc buis in zat.

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Jennifer, nog een toevoeging, ik mag toch hopen dat OP DE TEKENING van het huis vermeldt is dat er een aansluiting cq afvoerkanaal staat ingetekend voor een open haard?

jennifer18380

Ja op de tekening staat duidelijk rookkanaal.

Gesloten