LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ketelonderhoud uitgevoerd zonder opdracht

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Bloempje99

Ketelonderhoud uitgevoerd zonder opdracht

Ongelezen bericht door Bloempje99 »

Hallo,

Ik heb een vraag!
Ik woon in een huis van een woningbouwvereniging. Een tijdje geleden werd ik gebeld door een installatiebedrijf. Ze vroegen of ze langs konden komen voor ketelonderhoud. Omdat ik in de veronderstelling was dat dit in opdracht was van de woningbouwvereniging, heb ik een afspraak met ze gemaakt.
Maar enkele weken later kreeg ik een factuur op mijn adres, van dit bedrijf. Het was een factuur van 120 euro. Het bleek dat ze helemaal niet in opdracht van mijn woningbouwvereniging waren gekomen. Dus ik schrok hiervan. Complicerende factor is ook nog dat ik een rekening kreeg op naam van een vorige bewoonster, dus niet op mijn eigen naam. Maar het was duidelijk dat het om het onderhoud aan mijn ketel ging.
Ik heb dit bedrijf nooit benaderd om iets aan mijn ketel te komen doen. Zij hebben mij benaderd, en bovendien kreeg ik de rekening op een andere naam. Misschien had de vorige bewoonster ooit een opdracht door dit bedrijf laten uitvoeren, dat weet ik niet.
Maar nu hebben we contact gehad, en ze staan erop dat ik de volle rekening betaal. Ik vind dit niet eerlijk en heb al een paar keer gebeld en een brief geschreven. Sta ik nu in mijn recht? Over 8 dagen moet de rekening betaald zijn anders krijg ik een incassobureau op mijn dak.
Heel graag advies!

snepke

Re: Ketelonderhoud uitgevoerd zonder opdracht

Ongelezen bericht door snepke »

Informeer eens bij de wb met wie die een contract hebben.
En vertel dit verhaal ,misschien dat de woningbouw dan een oplossing weet voor dit geval.
De rekening is toch niet aan jou gericht.

Bloempje99

Ongelezen bericht door Bloempje99 »

Ik heb al contact gehad met mijn woningbouwvereniging. Die konden/wilden er ook niet veel aan doen, ik moet het zelf oplossen. En inmiddels weten ze mijn naam wel bij dat bedrijf en sturen ze nu dus de brieven en rekeningen wel aan mij gericht. Dus ik kan het niet negeren helaas.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Nee dat klopt.
En je hebt zelf toestemming gegeven(je dacht dat het van de wb kwam)
Het beste is denk ik gewoon betalen en gelijk laten weten dat ze niet meer hoeven te komen.
Voordat ze een incassoburo inschakelen,ben je nog verder van huis.

Gesloten