prem schreef:Een creditnota is zo gemaakt als blijkt dat de BTW niet goed berekend is, en dan krijgt TS een nieuwe met een hoger bedrag. Je moet wel weten je zegt.
Hoezo zou een aannemer die dagelijks niks anders doet dan bouwprojecten niet weten hoe hij btw moet berekenen? De offerte die is gemaakt is gewoon het bedrag dat mag worden berekend tenzij er hele goede redenen zijn om meer te vragen.
Of er op de factuur 6 of 21% BTW zit is voor TS niet (meer) van belang. Hij betaalt het totaal bedrag aan de ondernemer en die draagt BTW af.
prem schreef:Een creditnota is zo gemaakt als blijkt dat de BTW niet goed berekend is, en dan krijgt TS een nieuwe met een hoger bedrag. Je moet wel weten je zegt.
Hoezo zou een aannemer die dagelijks niks anders doet dan bouwprojecten niet weten hoe hij btw moet berekenen? De offerte die is gemaakt is gewoon het bedrag dat mag worden berekend tenzij er hele goede redenen zijn om meer te vragen.
Of er op de factuur 6 of 21% BTW zit is voor TS niet (meer) van belang. Hij betaalt het totaal bedrag aan de ondernemer en die draagt BTW af.
Ja dat klopt niet helemaal, want hoe hij t nu rekent is 750 totaal voor alles inc materiaal etc. , maar hij gooit er 6% btw bovenop alsof de 750 arbeid is geweest. Ik weet niet of dat mag , maar dat is zijn probleem natuurlijk. Is het een idee om te zeggen dat de factuur terug gestuurd is door de verzekering en om een gespecificeerde is gevraagd en dat ik de verzekering heb gezegd hierover en ze gaan niet meer vergoeden dan 680 euro, dus of hij past het aan of stuurt dezelfde, maar hij kan maar 680 verwachten omdat ik dat weiger te betalen?
Ja, wat is daar mee? Het bedrag dat TS betaald is het enige dat telt voor hem. Het is de verantwoording van de ondernemer btw aangifte te doen en af te dragen volgens de daarvoor geldende regelingen. Als de ondernemer voor iets 6% btw rekent terwijl dat 21% moet zijn, is dat zijn probleem.
sheiks schreef:Dan ga ik wel dat eerste bedrag overmaken dan heb ik iig ergens recht op, maar op de factuur staat nergens 2ehands dakpannen, er staat: vervangen kapotte dakpannen en complete nokrenovatie. met een bedrag erachter 750 euro en daaronder 6% btw 45 euro, thats it met een totaal bedrag 795,- Dat klopt ook nie helemaal volgens mij. Kan ik ook een mail sturen met bezwaar over de factuur en aangeven dat ik de eerst afgesproken bedrag ga storten of zal ik dat niet melden?
Het probleem is ook dat ik een factuur naar de verzekering moet sturen en niet een offerte, dus wel een lastige situatie.
Alvast bedankt voor de moeite en de tips, ben ff ten einde raad wat ik hiermee het beste kan doen.
Stuur op en kijk wat de verzekering zegt, met zulke lui kom je er toch niet uit. Die gebruikte dakpannen zijn niet op factuur ingekocht denk ik vandaar die 6% BTW.