LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over afkopen huurcontract Feenstra Verwarming BV

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
J-J

Klacht over afkopen huurcontract Feenstra Verwarming BV

Ongelezen bericht door J-J »

Van de vorige bewoners van mijn huis heb ik vorig jaar een huurcontract van een cv ketel overgenomen. Ik besloot het huurcontract af te kopen. Op 16 juli 2010 ontving ik een factuur voor de afkoopsom van het huurcontract. De brief kwam binnen op het nieuwe adres, waar ik op dat moment nog niet eens woonde. Via de makelaar kwam de factuur toch nog bij mij terecht. Telefonisch heb ik met een medewerker van Feenstra besproken dat ik het bedrag in september 2010 zou betalen, aangezien ik dan ook verhuisd zou zijn naar mijn nieuwe adres, waar de ketel al hing. Dit werd akkoord bevonden. Ik kreeg een week later weer een brief, waaruit inderdaad bleek dat de eerdere factuur werd ingetrokken. Telefonisch heb ik besproken dat een nieuwe factuur in september 2010 zou komen.

In september 2010 hoorde ik niets van Feenstra, de factuur bleef uit. Ik besloot in diezelfde maand op te bellen. Door een interne verhuizing bij de afdeling verhuur van Feenstra was het een chaos, werd mij verteld. Er werd mij uitgelegd dat de factuur vanzelf zou komen, maar het een en ander heeft vertraging opgelopen.

Maanden hoor ik niets van Feenstra. Vandaag belt tot mijn grote schrik een deurwaarder. Mij wordt verzocht het openstaande bedrag voor het afkopen van het huurcontract te betalen, verhoogd met deurwaarderskosten. De deurwaarderskosten zijn inmiddels opgelopen tot zo'n €450,-. De deurwaarder legt uit dat de post van Feenstra (en de deurwaarder) is verstuurd naar mijn oude adres, waarvan ik telefonisch bij Feenstra heb aangegeven vanaf september niet meer te wonen. De deurwaarder snapt dat er iets mis is gegaan en wees mij erop dat er mogelijkheid is bezwaar aan te tekenen. Dat zal ik dan ook zeker doen. Het openstaande bedrag van het afkopen van het huurcontract (€2634,-) wil ik graag zo snel mogelijk betalen. Ik hoop daarom snel een factuur te ontvangen van Feenstra Verwarming B.V.

De klacht is inmiddels ook verstuurd aan Nuon, waarvan Feenstra een dochteronderneming is, en Feenstra zelf.

Jammer dat klanten die eerst zelf initiatief nemen om de factuur op de juiste datum op het juiste adres te krijgen zo worden behandeld. Ik vraag me trouwens af hoe de deurwaarder ons telefoonnummer heeft gekregen. Van Feenstra lijkt me? Nog een gemiste kans...

Wat kan ik balen van zulk gedoe.....
Laatst gewijzigd door J-J op 17 mei 2011 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Re: Klacht over afkopen huurcontract Feenstra Verwarming BV

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Voor dat bedrag kun je 3 cv ketels hebben, en nog wel nieuwe waar garantie op zit. :shock:

J-J

Hou maar op. We wilden het huis heel graag hebben, en de verkopers wilden niet aan ons verkopen als we het huurcontract niet over zouden nemen. Zat er dus min of meer wel aan vast.

Chocomelk

J-J schreef:Hou maar op. We wilden het huis heel graag hebben, en de verkopers wilden niet aan ons verkopen als we het huurcontract niet over zouden nemen. Zat er dus min of meer wel aan vast.

Hmmm die verkopers zijn dus slim geweest.
Echt balen voor jullie zeg.

ps. kijk wel even hoe het zit met de jaarlijkse schoonmaakbeurt en de garantie etc als er wat kapot is he.

J-J

Ja, absoluut slim geweest, maar we wilden het huis echt graag hebben. Dat zullen ze wel doorgehad hebben. Ik wilde ook de onderhandelingen niet laten stuklopen op die domme ketel (en dat idiote huurcontract) dus toe maar... Inderdaad balen, maar daar had ik me al overheen gezet!

Ik heb inmiddels gewoon een contract bij de Energiewacht, al sinds we verhuisd zijn. Daar heb ik eerder prima ervaringen mee qua service / onderhoud. Het gaat dus puur om de afhandeling van die factuur. Vermoeiend, zulke dingen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

de Huurkoop met onderhoud over 12 jaar kost;
1 Ketel
2 Montage
3 Onderhoud
4 Storingen.

en afkopen is duur dus soms is uitzitten beste en goedkoopste.
Maar... ze mogen de maandelijkse kosten aanpassen aan gestegen prijzen voor onderhoud en als die komen kun je goedkoper weg dan anders.
U had het beste in de koopakte kunnen laten opnemen dat de volledige afkoopsom van Feenstra via de Notaris verrekend moet worden want die ketel afkopen is vrij prijzig en onduidelijk wat het gaat kosten.
Gezien het aantal ontevreden Nuon Feenstra klanten, ook over lang wachten op monteurs en de slechte communicatie onderling liever een echte kleine firma met betere service.

Alleen mensen zonder geld hebben geen keuze, in de kou zitten of kopen op dure afbetaling,
net als de postorder bedrijven vroeger zijn de meeste die dit nemen mensen die het eigenlijk niet kunnen betalen en zo makkelijk geld lenen voor nieuwe CV ketel is dus erg duur.

J-J

Feenstra erkent dat het fout is gelopen. Ik krijg nu, op het juiste adres, nog eens de factuur en moet de hoofdsom aan de deurwaarder overmaken. Feenstra neemt de incassokosten voor de rekening. Heel fijn!

Chocomelk

J-J schreef:Feenstra erkent dat het fout is gelopen. Ik krijg nu, op het juiste adres, nog eens de factuur en moet de hoofdsom aan de deurwaarder overmaken. Feenstra neemt de incassokosten voor de rekening. Heel fijn!
Zijn er geen deurwaarderskosten berekend ?
Hou dat even in de gaten.

Gesloten