I.V.M. een bedreiging en oplichting naar ons toe wil ik het volgende melden over deze 59 jarige Aad O uit Valkenburg (ZH).
Op 10 oktober 2011 is dhr. Aad O. begonnen om onze badkamer en wc te verbouwen. Wij hebben mondeling een bedrag afgesproken en hoe lang het werk zal gaan duren. Wij zorgde voor de materialen en hij kreeg zijn arbeidsloon.
Op 1-11-2011 heeft hij aan ons gemeld dat hij op 2-11-2011 een andere klus heeft en voorlopig was hij druk om alles af te maken op korte termijn. Hij heeft ons in de troep achter gelaten zonder de klus af te hebben gemaakt, foto’s bewijzen dit ook. Aangezien wij het geen stijl vinden dat wij moeten wachten en de garantie dat hij terug komt om de klus af te maken, hebben wij een bedrag van € 228 achter gehouden, hij had dan al reeds op 28-10-2011 € 500 per bank ontvangen en op 1-11-2011 € 700 cash ontvangen. (domweg zonder kwitantie te ontvangen te hebben)
Op 2-11-2011 hebben wij hem gebeld met het verzoek het erg vervelend te vinden dat wij nog langer in de troep moeten zitten en dat wij eisen de klus af te maken voordat hij aan een nieuwe begint, hij werd hierop zo boos dat hij het volgende zei: ‘’ Hier ga je spijt van krijgen als jij die € 228 niet betaald dan zal ik je even komen opzoeken, wat ik dan zal doen dat zie ik dan wel’’. Dezelfde dag stuurt u ons een (dubieuze) 100% factuur waarvan het nog te betalen bedrag € 928 is, hij heeft onze cashbetaling niet op de factuur vermeldt. Tevens klopt het k.v.k nummer niet, als wij hem willen opzoeken bij het k.v.k. dan zien we alleen maar Aad O. (zonder iets erachter) op de factuur staat Montage bedrijf Aad O. Iemand die daar iets meer over kan vertellen of de handelsnaam bij het k.v.k hetzelfde moet zijn op wat er op de factuur staat? Tevens is de factuur datum 02-10-2011 gesteld.
Aangezien hij het werk niet afgemaakt hebt omdat hij een andere klus had en tevens prutswerk afgeleverd hebt zijn wij niet van plan om het restant van € 228 te betalen. Zoals reeds eerder vermeld aan deze meneer zijn er o.a. de grenen dorpel kapot (kosten c.a. €100), de bad wanden en plavuizen zijn scheef betegeld en steken uit, moet opnieuw worden betegeld, er is totaal niet goed gevoegd veel oneffen heden dus opnieuw voegen, de overige wanden steken tegels uit. Eerst worden de wandtegels gedaan (wit voegsel) daarna de vloer (zwart voegels) Waardoor het zwarte voegsel de witte wanden raakte en dus grijs zijn geworden. Dhr. O vertelde dat we dat wel even met een schroevendraaier kunnen afkrabben!!Dit brengt een hoop kosten met zich mee om dit te herstellen. Hij heeft desondanks de feiten die hier genoemd worden, kan hij zich niet in vinden.
Het vervelende is dat meneer O. ons een factuur stuurt die veel hoger is dan wat we mondeling hadden afgesproken. Hier dreigt hij dus ook mee om naar het incassobureau te gaan. Wel heb ik een gesprek van begin tot eind opgenomen dat hij zegt: ALS IK DIE 228 EURO NIET KRIJG, KOM IK JE OPZOEKEN!! Nou weet ik zelf dat je vooraf moet zeggen dat je het gesprek gaat opnemen maar volgens een jurist is dit toch ook een stuk bewijs die (als het zo ver komt) de rechter kan meenemen in sommige gevallen.
Wij zijn nu genoodzaakt om een rapport te laten opstellen inzake de schade om ons extra in te dekken met de bijbehorende foto's. En een aangetekende brief te sturen met dat hij de klus niet afgemaakt hebt en fouten heeft gemaakt, maar hem wel in de gelegenheid stelt om hem het te laten corrigeren voor het restant bedrag van € 72, dan krijgt hij zijn geld.
Tevens factureert hij 19% BTW terwijl onze woning ouder is dan 2 jaar (30 jaar) dus 6% BTW ten laste moeten worden gebracht. Al met al gaat het dus om een bedrag van € 72 van onze kant uit. Hij licht ons op om de cash betaling waar mijn partner en een vriend van mij ook bij was, niet de cash betaling op de factuur te vermelden.
Wat kunnen wij verder nog doen? Uiteraard betalen wij geen cent meer ! Tevens op een site waar aannemers en particulieren hun klus / werk aanbieden staat op dhr. O garantie= JA. Wat kan ik daar mee, het bedrijf van die site heb ik tevens ook ingelicht en die sturen een schade expert naar ons toe.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klus badkamer en wc niet afgemaakt, oplichting
Re: Klus badkamer en wc niet afgemaakt, oplichting
Blijkbaar reageert er niemand op dit forum.
Zelf heb ik een dergelijk geval, maar dan meer dan 2000 euro kwijt bij het bedrijf Kera Classica uit eindhoven.
Ik wilde aangifte doen van oplichterij, maar de politie vindt dat ik eerst maar eens meer personen moet vinden die zich ook opgelicht voelen door het bedrijf.
Misschien hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering? Deze kan in ieder geval het probleem met de onterechte rekening aanpakken in een ceviele procedure
Veel succes toegewenst
Zelf heb ik een dergelijk geval, maar dan meer dan 2000 euro kwijt bij het bedrijf Kera Classica uit eindhoven.
Ik wilde aangifte doen van oplichterij, maar de politie vindt dat ik eerst maar eens meer personen moet vinden die zich ook opgelicht voelen door het bedrijf.
Misschien hebben jullie een rechtsbijstandsverzekering? Deze kan in ieder geval het probleem met de onterechte rekening aanpakken in een ceviele procedure
Veel succes toegewenst
-
U heeft geen schriftelijke offerte laten maken met duidelijke afspraken.
Met alle respect is dat erg dom.
Het niet correcte KvK adres helpt u ook niet verder, u heeft waarschijnlijk met een zwartwerker te maken u zou dit kunnen doorgeven aan de belastingdienst, maar de belastingdienst zal u waarschijnlijk verwijten met een zwartwerker in zee te zijn gegaan, en dat u dit al had kunnen vermoeden als u slechts mondelinge afspraken maakt.
Wat betreft uw bewering over 19% of 6% B.T.W.even het volgende:
Dit was een tijdelijke maatregel om de bouw te ondersteunen, deze regeling liep af per 1 juli 2011 dus nu is het volle 19% tarief weer van kracht.
Ik wens u verder veel succes met een goede afloop.
Met alle respect is dat erg dom.
Het niet correcte KvK adres helpt u ook niet verder, u heeft waarschijnlijk met een zwartwerker te maken u zou dit kunnen doorgeven aan de belastingdienst, maar de belastingdienst zal u waarschijnlijk verwijten met een zwartwerker in zee te zijn gegaan, en dat u dit al had kunnen vermoeden als u slechts mondelinge afspraken maakt.
Wat betreft uw bewering over 19% of 6% B.T.W.even het volgende:
Dit was een tijdelijke maatregel om de bouw te ondersteunen, deze regeling liep af per 1 juli 2011 dus nu is het volle 19% tarief weer van kracht.
Ik wens u verder veel succes met een goede afloop.
wat muziekwijk zegt klopt vooral met de btw..
behalve als u voor 1 juli een contract had getekend met deze aannemer en er in had staan dat als de klus later af zou zijn dan 1juli het voor hun rekening is..
hebben wij ook gedaan met een dakkapel die eindelijk pas een maand terug geplaatst is.
helaas heeft u niks op papier dus probeer zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen die u wel heeft
behalve als u voor 1 juli een contract had getekend met deze aannemer en er in had staan dat als de klus later af zou zijn dan 1juli het voor hun rekening is..
hebben wij ook gedaan met een dakkapel die eindelijk pas een maand terug geplaatst is.
helaas heeft u niks op papier dus probeer zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen die u wel heeft
Bij een geschil nodig je gewoon diegene uit, geef m koffie, en ga "live " het gesprek aan.
Leg gewoon je probleem uit, en vraag hoe het netjes valt op te lossen.
Voor zeker 75 % komt men tot een oplossing, omdat men elkaar in de ogen kan kijken.
Uiteraard zijn er altijd nog echte " ratten" die geenszins flexibel kunnen zijn.
Veel succes.
Leg gewoon je probleem uit, en vraag hoe het netjes valt op te lossen.
Voor zeker 75 % komt men tot een oplossing, omdat men elkaar in de ogen kan kijken.
Uiteraard zijn er altijd nog echte " ratten" die geenszins flexibel kunnen zijn.
Veel succes.