Vorig jaar zijn we overgestapt met onze finacieen naar 1 financiele dienstverlener. We wilden een etage op onze woning en volgens onze adviseuze kon dat voor 20.000 euro.We bestelden ook een nieuwe keuken.We wilden tenslotte in ons huis blijven wonen.Nou keuken besteld en offertes voor dak aangevraagd.Deze vielen hoger uit dan voorspeld.Dus adviseuze gebeld of zij geen oplossing wist.Die wist ze: haar man had een klusbedrijf.Dus die opgebeld.Hij zou offerte uitbrengen en was ook op de hoogte van de komst van nieuwe keuken.Bekeek de oude keuken, die stond nog, en zei dat hij onze keuken klaar kon maken voor de nieuwe keuken.Hij zou de leidingen verleggen, grond egaliseren en stucen.Hiervoor zou hij volgens hemzelf 4 dagen nodig hebben. Ok dus.Hij kwam al niet op de afgesproken dag, maar een dag later. (met iemand erbij) We hebben geen offerte ontvangen, van dak nog keuken, niets getekend of afgesproken. (jajajaja lomp...) Er waren dus nog 3 werkdagen over voor de levering van keuken.Hij zou het halen zei hij.Wel begon hij al op de eerste dag of ik misschien kon bellen naar de keukenleverancier voor uitstel van levering.Dat ging dus niet.De eerste dag heeft hij 2 leidingen verlegd en gefreesd. De volgende dag de andere 2. (werkdagen van 9 tot 1500)
Het schoot niet op en toen wij dan ook op donderdag verhaal gingen halen, vrijdag zou de keuken geleverd worden, zei hij : DE KEUKEN KOMT NIET".
Wat bleek: zijn vrouw, onze adviseuze, had de rekening niet ingediend bij ons bouwdepot.(voor het gemak had ze gezegd dat zij betalingen regelde) Keuken was niet betaald, kwam niet.
We hebben hem opgebeld dat hij niet meer hoefde te komen.(werk was niet af, vloeregalisatie mislukt-> had het over puin gestort.)
Om een heel lang verhaal kort te maken: we hebben haar afgesloten zaken teruggedraaid, hebben 3 weken niets gehoord van zowel haar als hem.Kregen toen rekening van 1200euro. (door haar ondertekend)
Ik ben dus niet van plan 1200 euro te betalen voor het freesen van 4 leidingen.Ik vond dat hij zich niet heeft gehouden aan zijn afspraak, en bovendien hebben we 5 weken zonder keuken gezeten door toedoen van haar en hem.(hij reageerde niet op aangetekende brief voor een gesprek)
Vallen buiten rechtbijstand (hebben geen overeenkomst met hem) en hij heeft incassobureau ingeschakeld.
WAT NU???
Hebben nav andere offerte van ander klusbedrijf berekend wat het kan kosten: 500 euro.deze is zonder egaliseren, want dat is niet gelukt.
Afwachten? Rechtzaak van laten komen? Wat?
Hij wil geen persoonlijk gesprek volgens haar, volgens hem wel, en wil niet meewerken aan de rijdende rechter.
Wat kunnen we doen? Iemand raad?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klusbedrijf bleek PRUTSBEDRIJF: wie heeft raad?????????
-
Re: Klusbedrijf bleek PRUTSBEDRIJF: wie heeft raad?????????
Geen afspraken zwart op wit, indien het klusbedrijf mondelinge afspraak beweert kan u bewijzen dat hij niet geleverd heeft wat er afgesproken is.
Ik zou zeggen geen probleem dus!
Maar let wel; door niet op de facturatie te reageren stel je je gerechtelijk "zwakker" op, dus een gepeperde "aangetekende" brief met vermelding van geen orderverstrekking en een onkostenplaatje van uw zijde zouden voldoende moeten zijn. Laat het klussenbedrijf maar de eerste "gerechtelijke" stap zetten, die zou ik, gezien uw verhaal, met vertrouwen afwachten.
vooralsnog verder.....succes met de verbouwing
Ik zou zeggen geen probleem dus!
Maar let wel; door niet op de facturatie te reageren stel je je gerechtelijk "zwakker" op, dus een gepeperde "aangetekende" brief met vermelding van geen orderverstrekking en een onkostenplaatje van uw zijde zouden voldoende moeten zijn. Laat het klussenbedrijf maar de eerste "gerechtelijke" stap zetten, die zou ik, gezien uw verhaal, met vertrouwen afwachten.
vooralsnog verder.....succes met de verbouwing