LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kostbare rioolontstopper All Round Service Wormerveer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
henhao

Kostbare rioolontstopper All Round Service Wormerveer

Ongelezen bericht door henhao »

Op een maandag rond acht uur savonds zorgt een combinatie van forse regenbuien en een verstopte rioolafvoer voor wateroverlast.

Bedrijf All-Round Service uit Wormerveer is binnen een uur (20:45 uur) aanwezig, maar kan na ruim anderhalf uur de oorzaak van het probleem niet vinden en roept een collega te hulp die na aankomst het probleem binnen een half uur oplost. Kosten slechts € 1244,74 enneh... of ik dat meteen (om 11 uur savonds) maar even contant wil betalen.

De werknemer van All-Round Service uit Wormerveer die aanvankelijk gestuurd werd, heeft lopen zoeken zonder iets op te lossen en heeft niets gedaan met de mededeling dat er een ontstoppingsput aanwezig is.
Een later te hulp geroepen collega heeft het probleem binnen een half uur opgelost door met een hoge drukspuit de verstopping te klaren, via de voor de derde keer door ons aangewezen ontstoppingsput.
Kosten € 1244,74 Euro. De hele operatie heeft zich afgespeeld tussen 20:45 uur en 23:15 uur 'savonds.

Onder andere zijn in rekening gebracht 5 manuren (à € 160,65 per uur)en 2 hoge drukwagens
(à € 178,50).

Als ik ga rekenen welke gespecificeerde kosten daadwerkelijk hebben bijgedragen aan de oplossing van het probleem (binnen half uur opgelost), kom ik tot maximaal de helft van het factuurbedrag.
Bedrijf, All-Round Service heb ik per aangetekende brief van die mening op de hoogte gebracht. Aangetekende brief is als niet geaccepteerd retour gekomen. Ook daarna, na herhaaldelijk bellen en E-mailen, heb ik geen inhoudelijke reactie mogen ontvangen op mijn schikkingsvoorstellen.

NB de heren eisten overigens dat dit bedrag (iets na 23:00 uur s'avonds) ter plaatse contant zou worden betaald.
Dat wij dit niet redelijk vinden omdat je moeilijk van de gemiddelde Nederlander kunt verwachten dat hij dit bedrag omstreeks dit late uur in huis heeft, sloeg niet aan bij de twee heren. Ze antwoordden triomfantelijk dat ze ook wel eens een oude vrouw hadden gedwongen om bij de buren om geld te vragen. Nou stonden de buren toevallig naast ons en die waren meteen getuige van dit tafereel. In ieder geval zouden de heren desnoods overnachten tot het bedrag betaald zou zijn. Ik heb contante betaling geweigerd. Na die weigering bleek ik plotseling ook te kunnen pinnen in een van hun aanwezige bedrijfsauto's, hetgeen ik, achteraf stom genoeg, heb gedaan.
Ik had het gevoel dat er fors misbruik werd gemaakt van de noodsituatie en vermoedelijk ben ik niet de eerste "klant" en zal ook niet de laatste zijn die deze keurige zakenlieden zullen proberen te intimideren.

Zijn er meer mensen die minder prettige ervaringen hebben met dit bedrijf All-Round Service uit Wormeveer, schroomt u dan niet om op dit bericht te reageren.

Veldt01

Re: Kostbare rioolontstopper All Round Service Wormerveer

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Dit lijkt wel iets op de ouderwetse scharensliep met de enorme rekening.
Aangezien er geen offerte is gevraagd (op zich begrijpelijk) en er een beroep is gedaan op vakmanschap er redelijkheid (iets wat bij dit beijf kennelijk ontbrak) zit je er gewoon aan vast (hoe zuur het ook is) zelfs voor de rechter zul je uiteindelijk nog bot vangen (is mijn inschattiing).

Alles staat of valt hier met het recht van de sterkste. In ieder geval komt het er op neer dat vanaf het moment dat er wordt betaald er een wilsovereenstemming is en hang je (dwang door een regulier bedrijf is zeer moeilijk te bewijzen).
Mijn oma heeft ooit eens een "meubelreparateur" op bezoek gehad (rekening 1400 Euro). Gelukkig kwam ik met een vriend langs en de heren wisten niet hoe snel ze weg moesten komen, nooit meer gezien en de rekening moet nog komen.

Gesloten