LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Loodgieter Today Service
-
Loodgieter Today Service
Te dure reparatie!!!
De spoelknop was stuk dus had mijn huisgenoot deze loodgieter gebeld (bovenste op internet zoeken).
Kosten waren :
€ 75,- voor de knop
€ 82,50 Reperatie kosten
€ 33,07 BTW
Totaal : € 190,57
Nu ik terug kom van vakantie zag ik dit en de kosten die er werden gerekend. Het is een klusje van 5 minuten heb het getest en de oude spoelknop er weer op gezet waar het membraan van scheef zat, door het membraan recht te zetten werkte het weer. Er is een stukje van het dekseltje afgebroken en daardoor kon ik er in komen dat hij deze verving, maar dan de prijs €75,-. Bij 1 telefoontje naar een andere loodgieter blijkt deze voor de knop 33,- inclusief BTW te rekenen en het uurloon lag op € 70,-. En voor een klusje van 5 minuten een vol uurloon rekenen??????????????
TIP: Kijk en bel eens wat loodgieters voor je er een laat langskomen, de prijzen verschillen enorm, TODAY SERVICE is een hele dure.
BIJ TODAY SERVICE BETAAL JE BIJNA HET DUBBELE VAN DE PRIJS.
De spoelknop was stuk dus had mijn huisgenoot deze loodgieter gebeld (bovenste op internet zoeken).
Kosten waren :
€ 75,- voor de knop
€ 82,50 Reperatie kosten
€ 33,07 BTW
Nu ik terug kom van vakantie zag ik dit en de kosten die er werden gerekend. Het is een klusje van 5 minuten heb het getest en de oude spoelknop er weer op gezet waar het membraan van scheef zat, door het membraan recht te zetten werkte het weer. Er is een stukje van het dekseltje afgebroken en daardoor kon ik er in komen dat hij deze verving, maar dan de prijs €75,-. Bij 1 telefoontje naar een andere loodgieter blijkt deze voor de knop 33,- inclusief BTW te rekenen en het uurloon lag op € 70,-. En voor een klusje van 5 minuten een vol uurloon rekenen??????????????
TIP: Kijk en bel eens wat loodgieters voor je er een laat langskomen, de prijzen verschillen enorm, TODAY SERVICE is een hele dure.
Re: Loodgieter Today Service
misschien zaten er ook voorrij kosten bij?
En als je dat niet hebt gedaan, moet je naderhand niet gaan huilen op een forum. Er wordt nog net geen oplichting bij gehaald.Menno_1976 schreef: TIP: Kijk en bel eens wat loodgieters voor je er een laat langskomen, de prijzen verschillen enorm, TODAY SERVICE is een hele dure.
Had ie dan 5 minuten moeten berekenen? Eerst laat je het repareren en dan ga je hetzelfde na doen...het het dan direct zelf gedaan.Menno_1976 schreef:Te dure reparatie!!!
Kosten waren :
€ 75,- voor de knop
€ 82,50 Reperatie kosten
€ 33,07 BTW
Als je goed leest, zegt de TS dat hij op vakantie was toen dit plaatsvond. Dus hij kon het niet zelf doen. Daarbij, 5 minuten rekenen is inderdaad wat moeilijk, maar een kwartier of half uur is natuurlijk wel mogelijk.prem schreef:Had ie dan 5 minuten moeten berekenen? Eerst laat je het repareren en dan ga je hetzelfde na doen...het het dan direct zelf gedaan.
plus voorrijkosten.madfred schreef:Als je goed leest, zegt de TS dat hij op vakantie was toen dit plaatsvond. Dus hij kon het niet zelf doen. Daarbij, 5 minuten rekenen is inderdaad wat moeilijk, maar een kwartier of half uur is natuurlijk wel mogelijk.prem schreef:Had ie dan 5 minuten moeten berekenen? Eerst laat je het repareren en dan ga je hetzelfde na doen...het het dan direct zelf gedaan.
dan valt de prijs nog best mee, afhankelijk van waar de loodgieter vandaan kwam.
en of hij zo'n spoelknop in de auto had, of die nog eerst moest gaan halen/ kopen.
bovendien wil loodgieter today ook nog geld vangen, want ik denk eigenlijk niet dat loodgieter today een loodgieter is, maar iemand die u belt, om voor u een loodgieter te bellen.
Nee hij vond de rekening bij terugkomst vakantie.madfred schreef:Als je goed leest, zegt de TS dat hij op vakantie was toen dit plaatsvond. Dus hij kon het niet zelf doen. Daarbij, 5 minuten rekenen is inderdaad wat moeilijk, maar een kwartier of half uur is natuurlijk wel mogelijk.prem schreef:Had ie dan 5 minuten moeten berekenen? Eerst laat je het repareren en dan ga je hetzelfde na doen...het het dan direct zelf gedaan.
Helaas werken snelservice bedrijven zo:
Geen voorrijkosten (klinkt mooi in de advertentie)
Arbeidsloon per uur (varieert bij snelservice loodgieters van 65 tot 135 euro)
+ Materiaal.
oja +btw natuurlijk!
Dat ze natuurlijk veels te veel voor het materiaal vragen is een feit
+ Materiaal.
oja +btw natuurlijk!
Winst op materiaal is normaal hoor.Tinus83 schreef:Helaas werken snelservice bedrijven zo:
+ Materiaal.
oja +btw natuurlijk!
prem schreef:Winst op materiaal is normaal hoor.
Een beetje ja, meestel 20% ja, dit vind ik buitensporige winst
Buitensporig niet, denk ook niet dat wij daar als consument direct invloed op hebben, en dat heeft de overheid gelukkig ook niet. Het is ook niet zuiver winst, het is marge. Dat is wat anders. Daarbij wordt meer info niet gemeld, de ene loodgieter werkt met originele merkartikelen, de andere met universele artikelen. En daar zit in de sanitairwereld heel veel prijsverschil in, kwam ik achter bij het verbouwen van de badkamer.Tinus83 schreef:prem schreef:Winst op materiaal is normaal hoor.
Een beetje ja, meestel 20% ja, dit vind ik buitensporige winst
De overige genoemde tarieven vind ik niet heel erg hoog. 82,50 inclusief voorrijden. Ts meldt niet wanneer het geweest is, op donderdagmorgen gelden andere tarieven dan op zondagavond.
Maar ts heeft na het plaatsen niet weer gekeken op dit topic, dus die is zijm verhaal kwijt en het interesseert hem niet hoe anderen er over denken.