LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeten wij bedrijf betalen voor schade die zij zelf hebben veroorzaakt?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Lady1234

Re: Moeten wij bedrijf betalen voor schade die zij zelf hebben veroorzaakt?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee natuurlijk niet. Leidingen kan men van tevoren opsporen, hebben ze blijkbaar niet gedaan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat dit een opdracht voor school is of zo. Maar goed, het bedrijf heeft schade veroorzaakt, dus het bedrijf zal het zelf moeten betalen. Wil je de wetsartikelen er ook nog bij hebben?

ManchesterU15

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

witte angora schreef:
26 nov 2018 14:52
Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat dit een opdracht voor school is of zo. Maar goed, het bedrijf heeft schade veroorzaakt, dus het bedrijf zal het zelf moeten betalen. Wil je de wetsartikelen er ook nog bij hebben?
Ik wel.

Ben ook wel benieuwd wat hierover contractueel vastligt. Mits er voor deze werkzaamheden een contract is vastgelegd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Donna schreef:
26 nov 2018 14:32
Een bedrijf heeft verbouwingswerkzaamheden verricht bij mijn schoonouders en daarbij een leiding doorboord. Ze maken het wel weer in orde, maar willen de tijd die ze daaraan besteden betaald krijgen. Moeten mijn schoonouders dat betalen?
Het hangt er een beetje vanaf. Is het een fout of laksigheid van het bedrijf: dan zijn de kosten van de reparatie ook voor hen. Is het een risico wat bij de overeengekomen werkzaamheden hoort, dan niet. Niet alles is altijd voorzienbaar en voorkombaar.
witte angora schreef:
26 nov 2018 14:52
Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat dit een opdracht voor school is of zo.
Gezien de TS niet voor de hand liggend ;-)

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Tegenslag kan elke vakman overkomen. De opdrachtgever zou de vakman ook kunnen vertellen waar leidingen zitten. En het boren van een gaatje in de muur van een woonkamer om een schilderij op te hangen is iets anders dan een gat hakken in een keukenmuur. De kans om een leiding tegen te komen verschilt.

Hoeveel tijd wordt berekend voor dit herstel ?

Gesloten