LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moeten wij bedrijf betalen voor schade die zij zelf hebben veroorzaakt?
Re: Moeten wij bedrijf betalen voor schade die zij zelf hebben veroorzaakt?
Nee natuurlijk niet. Leidingen kan men van tevoren opsporen, hebben ze blijkbaar niet gedaan.
-
Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat dit een opdracht voor school is of zo. Maar goed, het bedrijf heeft schade veroorzaakt, dus het bedrijf zal het zelf moeten betalen. Wil je de wetsartikelen er ook nog bij hebben?
-
Ik wel.witte angora schreef: ↑26 nov 2018 14:52Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat dit een opdracht voor school is of zo. Maar goed, het bedrijf heeft schade veroorzaakt, dus het bedrijf zal het zelf moeten betalen. Wil je de wetsartikelen er ook nog bij hebben?
Ben ook wel benieuwd wat hierover contractueel vastligt. Mits er voor deze werkzaamheden een contract is vastgelegd.
Het hangt er een beetje vanaf. Is het een fout of laksigheid van het bedrijf: dan zijn de kosten van de reparatie ook voor hen. Is het een risico wat bij de overeengekomen werkzaamheden hoort, dan niet. Niet alles is altijd voorzienbaar en voorkombaar.
Gezien de TS niet voor de hand liggendwitte angora schreef: ↑26 nov 2018 14:52Eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat dit een opdracht voor school is of zo.
Tegenslag kan elke vakman overkomen. De opdrachtgever zou de vakman ook kunnen vertellen waar leidingen zitten. En het boren van een gaatje in de muur van een woonkamer om een schilderij op te hangen is iets anders dan een gat hakken in een keukenmuur. De kans om een leiding tegen te komen verschilt.
Hoeveel tijd wordt berekend voor dit herstel ?
Hoeveel tijd wordt berekend voor dit herstel ?