LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe CV: huren of kopen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ReRo

Nieuwe CV: huren of kopen

Ongelezen bericht door ReRo »

Hoi,

Mijn Nefit 3030 Combi heeft het begeven (reparatie te duur volgens Volta) en ik moet een nieuwe ketel aanschaffen. Keuze is gevallen op Remeha Quinta 35 combi.

De vraag is wat verstandiger is, deze ketel huren (en dus geheel) geen zorgen meer) of kopen en het lopende servicecontract voortzetten.
Huur kost 31,- euro en lopend servicecontract kost 10 euro.

Bedankt,

René

ReRo

Re: Nieuwe CV: huren of kopen

Ongelezen bericht door ReRo »

Op basis van 10 jaar is het prijsverschil tussen koop en huren 820 euro. Bij huren zijn alle reparaties, maar ook een hernieuwde installatie van een nieuwe ketel volledig gratis

Snertjong

Ongelezen bericht door Snertjong »

Ik zou huren,alleen dat gratis hernieuwd plaatsen -zou ik nog eens goed navragen- en informeer naar afkoop regeling-of hoe het gaat als u het huis tussen tijds verkoopt-hoeveel procent gaat er per jaar af-en is het mogelijk dat een eventuele koper (huis)de huur voortzet-hoe lang loopt het contract - en wat is daarna de rest waarde--

Even belangrijk om dit vooraf te informeren- en op papier te hebben.

Voor de rest is er aan dat huren niks mis - - -Succes

FritzTheCat
Contacteer:

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Wij huren inmiddels 13 maanden onze ketel van Kemkens (InHome).

Deze installateur neemt/nam ook de installatiekosten a 750,00 (maximaal) voor de rekening.

Dit in tegenstelling tot anderen in deze regio (Eindhoven).

Ons nuts bedrijf (NRE) verhuurt ook ketels maar de huurprijs is hoger en installatie tot 325,00 in de huurprijs verrkend.

Volgens de adviseur van Kemkens is de 750,00 voldoen voor het vervangen van een oude combiketel inclusief alle leidingwerkzaamheden binnen 1m2.

In ons geval was dat zo. De ketel is 1 meter naar links verplaatst inclusief aan en afvoer van de wasmachine all inclusive.

Let goed op de voorwaarden, eventuele verhogingen per jaar, looptijden, afkoop en wel/geen installatie inbegrepen, zaken als voorrijkosten, onderhoud etc

Kemkens, onze installateur heeft vestigingen in Oss en Helmond dus woon je in die regio......maak eens een afspraak.

Uiteraard is huren vele honderden euries duurden dan kopen maar.........10/12 jaar geen zorgen.

En voor nog geen 30 euro per maand heb je ten alle tijden warm water en verwarming.

FritzTheCat
Contacteer:

Oh ja, de Remeha is helemaal TOP.

Hebben zelf een Quinta 28c.

Succes.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Wij hebben ook die Remeha combiketel. Prima ketel. Ook eerst geleasd(incl.plaatsing) met 10 jaar onderhoud, maar sinds vorige maand na 3 jaar in zijn geheel, zonder problemen en extra kosten (comford card) ingelost.

Ik vond het toen ook een uitkomst . Zeker als je een beetje krap bij kas zit. Wij hebben het toen der tijd via Warmtegarant gedaan, maar die was een half jaar na plaatsing failliet. Dus betaalden we minder aan de bank, maar moesten toen wel opnieuw een onderhoudskontrakt afsluiten bij de energieleverancier, waarbij wij het voordien ook hadden.

Als ik het nu weer zou moeten doen, zou ik dat het liefst bij de eigen energieleverancier doen. Wel zo zeker!

prof

Ongelezen bericht door prof »

centrale verwarming in een huurwoning. Wat is goedkoper huren of kopen?
Huur via woning bedrijf;€45 per maand=€540 per jaar. eens per jaar controle.[verplicht]Bij een storing is er binnen 24 uur een monteur Gratis. Geen voorrij kosten.
Bij koop. eerste servicebeurt gratis Er na voorrij kosten uur loon per uur En verplichten jaarlijkse controle door jou te betalen.
Wat kost momenteel een monteur per uur inclusief voorrij kosten

wat is goedkoper een gemiddelde centrale verwarming gaat tien[10] jaar mee.

FritzTheCat
Contacteer:

Zelfde als huren dus, kan mijn contract ook afkopen of zelfs overzetten naar nieuwe huurder.

Voordeel lease....einde lease datum kun je de rente (tis een financiering) terugvorderen in box3.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Kan ook jaarlijks. Wij hebben de 3 jaar dat wij geleasd hadden, altijd een jaaroverzicht gehad van CC, voor aftrek belasting voor box 3. ( Financiering verbetering eigen woning.)

Gesloten