Graag willen wij advies over het volgende. Onze Radson HR-ketel vertoonde kuren doordat deze steeds bleef knipperen op stand 3. De installateur is langsgeweest en heeft een maximaalthermostaat vervangen. De ketel bleef echter daarna weer knipperen. Vervolgens heeft de installateur de regelthermostaat vervangen. De ketel bleef daarna weer knipperen. In overleg hebben wij gevraagd om nu rechtstreeks bezoek te krijgen van de firma zelf (fa. Bosch Thermotech), die vervolgens wel het euvel konden verhelpen.
Wij hebben nu een nota ontvangen met daarop alle kosten van werkloon, autokosten, thermostaten en gebruik compressor etc.
Wij zijn er echter niet mee eens dat wij dit allemaal moeten betalen.
N.l. slechts de fa. Bosch heeft onze ketel gerepareerd, de eerdere bezoeken/reparaties hadden niets geholpen.
Wat behoren wij nu wel/niet te betalen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nota reparatie HR-ketel
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34
Re: nota reparatie HR-ketel
Volgens mij alle kosten die door Bosch in rekening worden gebracht.
Jij bent namenlijk de opdracht gever naar Bosch toe.
En de kosten van je instalateur hoef je volgens mij niet te betalen omdat die het probleem niet hebben opgelost.
Maar dat is allemaal mijn mening
Jij bent namenlijk de opdracht gever naar Bosch toe.
En de kosten van je instalateur hoef je volgens mij niet te betalen omdat die het probleem niet hebben opgelost.
Maar dat is allemaal mijn mening
Re: nota reparatie HR-ketel
ik zou niet betalen, materialen, hebben blijkbaar niet geholpen, niet betalen 2e bezoek omdat eerste bezoek ook niet heeft geleid tot opheffen van storing.
dus alleen betalen eerste bezoek. nou weet ik niet of bosch heeft aangegeven of de materialen door de andere installateur terecht vervangen zijn.
dus alleen betalen eerste bezoek. nou weet ik niet of bosch heeft aangegeven of de materialen door de andere installateur terecht vervangen zijn.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 sep 2005 00:45
Re: nota reparatie HR-ketel
Dus als ik het goed begrijp zeggen jullie het volgende.
De installateur kan de storing niet oplossen.
Die geeft opdracht aan Bosch om de ketel te repareren. Dus NIET de consument. Dat kan in principe helemaal niet. Bosch is geen installateur maar een fabrikant die alleen komt opdagen als een installateur hun dat vraagt. Hebben ze het toch gedaan. Dan heb je mazzel gehad.
Bosch moet op komen dagen en dus doen wat de installateur niet schijnt te kunnen.
Bosch stuurt waarschijnlijk een rekening naar de installateur omdat die het waarschijnlijk zélf ook op had kunnen lossen en die installateur berekent die factuur van Bosch doodleuk door naar de consument.
En nou heeft Bosch het gedaan?? Denk dat je bij je installateur moet gaan klagen en niet bij Bosch!!
De installateur kan de storing niet oplossen.
Die geeft opdracht aan Bosch om de ketel te repareren. Dus NIET de consument. Dat kan in principe helemaal niet. Bosch is geen installateur maar een fabrikant die alleen komt opdagen als een installateur hun dat vraagt. Hebben ze het toch gedaan. Dan heb je mazzel gehad.
Bosch moet op komen dagen en dus doen wat de installateur niet schijnt te kunnen.
Bosch stuurt waarschijnlijk een rekening naar de installateur omdat die het waarschijnlijk zélf ook op had kunnen lossen en die installateur berekent die factuur van Bosch doodleuk door naar de consument.
En nou heeft Bosch het gedaan?? Denk dat je bij je installateur moet gaan klagen en niet bij Bosch!!
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34
Re: nota reparatie HR-ketel
volgens mij lees jij het verkeerdwij zeggen dus dat de rekening van bosch betaald moet worden en de onderdelen die de instalateur heeft vervangen niet.
Re: nota reparatie HR-ketel
precies en het eerste bezoek van de installateur, zonder materialen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 sep 2005 00:45
Re: nota reparatie HR-ketel
Inderdaad ik lees het niet goed. Zou inderdaad in overleg gaan met die installateur. Niet meteen gaan lopen blazen en zeuren. Mijn ervaring is dat installateurs dan direct de kop in de wind gooien en als een ezel niet meer voor of achteruit willen.
Wat natuurlijk ook kan is dat men vooraf hulp heeft ingeroepen van de Bosch helpdesk en telefonische ondersteuning en dus advies heeft gehad om bepaalde onderdelen te vervangen. Die helpdesk jongens moeten ook maar afgaan wat de installateur ze wijs maakt over de telefoon. Ook daar kan het advies dus gekomen zijn "probeer dat maar eens" wat achteraf helaas niet heeft geleid tot de definitieve reparatie.
Wat ik zelf altijd een slimme zit vind is om zo'n monteur als ie bezig is met vervangen te vragen of hij zeker weet dat de onderdeel vervanging zal leiden tot de definitieve reparatie. Natuurlijk weet hij dat niet. Men kan niet in een glazen bol kijken. Stel dan voor om het onderdeel proefondervindelijk te vervangen. Lost het niets op, plaats dan het oude onderdeel weer terug.
Wat natuurlijk ook kan is dat men vooraf hulp heeft ingeroepen van de Bosch helpdesk en telefonische ondersteuning en dus advies heeft gehad om bepaalde onderdelen te vervangen. Die helpdesk jongens moeten ook maar afgaan wat de installateur ze wijs maakt over de telefoon. Ook daar kan het advies dus gekomen zijn "probeer dat maar eens" wat achteraf helaas niet heeft geleid tot de definitieve reparatie.
Wat ik zelf altijd een slimme zit vind is om zo'n monteur als ie bezig is met vervangen te vragen of hij zeker weet dat de onderdeel vervanging zal leiden tot de definitieve reparatie. Natuurlijk weet hij dat niet. Men kan niet in een glazen bol kijken. Stel dan voor om het onderdeel proefondervindelijk te vervangen. Lost het niets op, plaats dan het oude onderdeel weer terug.