LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onderhoud cv ketel
onderhoud cv ketel
Vorige week hield onze cv ketel ermee op en hebben we een installateur gebeld, we hebben geen onderhoudskontrakt. De installateur kwam langs en heeft het euvel verholpen, wel zei hij dat de ketel wel goed nagekeken moest worden voor de winter, dus hebben we een afspraak voor de week erop gemaakt.De man is 2 uur geweest en dat was weer dat.
We hadden een rekening gehad voor de eerste keer, geen probleem, maar voor de 2e keer stond er naast de uren en reisgeld (de uren en reisgeld waren iets duurder omdat wij geen kontrakt hadden, vind ik logisch),ook de kosten voor een onderhoudskontrakt op. Dit lijkt mij dubbel op. Volgens mij heb je of een kontrakt en betaal je verder geen uren, tenzij er iets bijzonders is, of je betaalt gewoon de iets duurdere uren. Weet iemand hoe dit zit?
We hadden een rekening gehad voor de eerste keer, geen probleem, maar voor de 2e keer stond er naast de uren en reisgeld (de uren en reisgeld waren iets duurder omdat wij geen kontrakt hadden, vind ik logisch),ook de kosten voor een onderhoudskontrakt op. Dit lijkt mij dubbel op. Volgens mij heb je of een kontrakt en betaal je verder geen uren, tenzij er iets bijzonders is, of je betaalt gewoon de iets duurdere uren. Weet iemand hoe dit zit?
Re: onderhoud cv ketel
Bedankt voor je reactie snuffel, maar ik had geen onderhoudskontrakt. Ze hebben bij de rekening een offerte gedaan voor een kontrakt. In 2009 is er door iemand anders onderhoud gedaan.
Volgens mij heeft de installateur het onderhoud verricht en dat moet je betalen, want je had toch geen contract.
Daarna heeft hij een contract aangeboden, en dat moet je betalen.
Dus het volgende onderhoud is dan gratis.
Daarna heeft hij een contract aangeboden, en dat moet je betalen.
Dus het volgende onderhoud is dan gratis.
Hoi eleven, misschien dat dat zo is, maar ik wil geen kontrakt, heb daar ook niet voor getekend, maar het staat wel boven aan de rekening, er staat onderhoud combiketel HR (zonder abonnement) en daaronder het aantal uren werk (zonder abonnement) en daaronder reiskosten (zonder abonnement)
kiekie52 schreef:Hoi eleven, misschien dat dat zo is, maar ik wil geen kontrakt, heb daar ook niet voor getekend, maar het staat wel boven aan de rekening, er staat onderhoud combiketel HR (zonder abonnement) en daaronder het aantal uren werk (zonder abonnement) en daaronder reiskosten (zonder abonnement)
Dan klopt het toch.
Hij heeft onderhoud uitgevoerd, zonder abonnement.
Misschien moet de rekening zo gespecificeerd zijn, om het verschil van met en/of zonder abonnement aan te tonen.
Is mogelijk, maar waar bestaat onderhoud combiketel dan uit? Het zijn geen werkzaamheden, want die werden daarna gespecificeerd. Enkel de regel onderhoud combiketel zegt mij niets, dat is snel neergezet en snel verdiend.Als de tuinman is geweest zegt hij toch ook niet, dat is 60 euro voor onderhoud en ik heb verder voor 8 uur gewerkt. je betaalt toch gewoon de gewerkte uren?
Heb je de installateur dan niet aangesproken, hoe jij de rekening moet lezen?kiekie52 schreef:Is mogelijk, maar waar bestaat onderhoud combiketel dan uit? Het zijn geen werkzaamheden, want die werden daarna gespecificeerd. Enkel de regel onderhoud combiketel zegt mij niets, dat is snel neergezet en snel verdiend.Als de tuinman is geweest zegt hij toch ook niet, dat is 60 euro voor onderhoud en ik heb verder voor 8 uur gewerkt. je betaalt toch gewoon de gewerkte uren?
Nee,nog niet, ik heb vrijdagmiddag gebeld, maar ze waren al gesloten.Dus ik ben inderdaad wat voorbarig. Ik wilde middels dit forum even peilen of dit anderen al zo iets aan de hand hebben gehad.
Laat maar weten, hoe het in elkaar zit.kiekie52 schreef:Nee,nog niet, ik heb vrijdagmiddag gebeld, maar ze waren al gesloten.Dus ik ben inderdaad wat voorbarig. Ik wilde middels dit forum even peilen of dit anderen al zo iets aan de hand hebben gehad.
Als monteur kan ik zeggen
of je hebt een contract
of je hebt 1 malig een nota
Het is echter verstandig om een contract af te sluiten
je cv ketel wordt ouder werkt voordeliger en je loopt minder gevaar
laats is er ondanks onderhoud van zijn cv ketel een klant in het zieken huis beland wegens koolmonoxide vergiftiging
het is net goed gegaan en hij leeft nog (het was een vr cv ketel )
er kan dus altijd wat gebeuren maar af en toe een beurt is goedkoper als een begrafenis
of je hebt een contract
of je hebt 1 malig een nota
Het is echter verstandig om een contract af te sluiten
je cv ketel wordt ouder werkt voordeliger en je loopt minder gevaar
laats is er ondanks onderhoud van zijn cv ketel een klant in het zieken huis beland wegens koolmonoxide vergiftiging
het is net goed gegaan en hij leeft nog (het was een vr cv ketel )
er kan dus altijd wat gebeuren maar af en toe een beurt is goedkoper als een begrafenis
-
ik zou het de monteur vragen ipv de volk. monteur zal u meer van informatie kunnen voorzien dan ons
Ik denk dat het opgelost is, inmiddels bijna 3 weken geleden.
Dit gaat nergens over, Ik heb laatst iemand van 050loodgieter.nl gebeld omdat we een probleem hadden met onze intergas ketel. De beste man was er binnen een 1/2 uur,
en hiervoor betaal ik € 45,-- inclusief BTW per uur inclusief voorrijkosten. en dan zijn ze ook nog erkend en aangesloten bij uneto VNI. gewoon ff shoppen op internet en het loont zeker, Gewoon ff kijken naar heldrer en duidelijke tarieven en anders eerst ff bellen
en hiervoor betaal ik € 45,-- inclusief BTW per uur inclusief voorrijkosten. en dan zijn ze ook nog erkend en aangesloten bij uneto VNI. gewoon ff shoppen op internet en het loont zeker, Gewoon ff kijken naar heldrer en duidelijke tarieven en anders eerst ff bellen
-
Das inderdaad niet duur, zal eens bellen voor afspraak voor 45 euro bij mij thuis...Johan1987 schreef:Dit gaat nergens over, Ik heb laatst iemand van 050loodgieter.nl gebeld omdat we een probleem hadden met onze intergas ketel. De beste man was er binnen een 1/2 uur,
Ben benieuwd