vanwege zeer vervelende reactie op een verzoek om toelichting op een nota wil ik geen diensten meer van een onderhoudsbedrijf voor mijn cv. Ik heb nooit een contract getekend, heb wel enkele jaren de dienst betaald waarbij ik steeds twee rekeneningen kreeg, 1 als onderhoudscontract en 1 voor alle aanvullende materialen die elk jaar weer meer kosten dan de onderhoudsbeurt zelf...
het bedrijf beweert dat ze een opzegtermijn van drie maanden in het voorgaande jaar van het actuele jaar mogen hanteren. het betaln van de rekening is het bewijs voor hen van het bestaan van hte contract.
Ik beroep me op het ontbreken van mijn handtekening onder enig contract om de verbinding per direct ( er is nog lang geen dienst in 2011 geleverd) te kunnen verbreken.
wie heeft gelijk?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onderhoudscontract of niet?
Re: onderhoudscontract of niet?
Een overeenkomst kan op meerdere manieren tot stand komen dan enkel een handtekening onder een contract. Door de dienst een aantal jaren te betalen, is er sprake van een overeenkomst met alle rechten en plichten van dien.
In het consumentenrecht is veel geregeld ten aanzien van overeenkomsten en het opzeggen daarvan. Een twistpunt zou wel kunnen zijn:
Het feit dat er geen contract is getekend, kan betekenen dat de algemene voorwaarden van het bedrijf niet van toepassing zijn maar men terug dient te vallen op hetgeen daarover in het BW geregeld is. Bijvoorbeeld met betrekking tot opzegtermijnen etc. Tenzij in dat geval ervan wordt uitgegaan dat je door de betaling ook automatisch akkoord bent gegaan met de AV van de dienstverlener. Ook dit is in het BW geregeld.
Vraag het anders ook eens na bij een wetswinkel of iets dergelijks.
In het consumentenrecht is veel geregeld ten aanzien van overeenkomsten en het opzeggen daarvan. Een twistpunt zou wel kunnen zijn:
Het feit dat er geen contract is getekend, kan betekenen dat de algemene voorwaarden van het bedrijf niet van toepassing zijn maar men terug dient te vallen op hetgeen daarover in het BW geregeld is. Bijvoorbeeld met betrekking tot opzegtermijnen etc. Tenzij in dat geval ervan wordt uitgegaan dat je door de betaling ook automatisch akkoord bent gegaan met de AV van de dienstverlener. Ook dit is in het BW geregeld.
Vraag het anders ook eens na bij een wetswinkel of iets dergelijks.