LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongevraagd bouwmateriaal op onze ( mijn dochters ) oprit.
Ongevraagd bouwmateriaal op onze ( mijn dochters ) oprit.
Mijn dochter en schoonzoon zijn op vakantie en nu hebben de stratenmakers bouwmateriaal op de oprit geparkeerd. Mag dit zomaar. Het is een eigen huis en de oprit ligt op eigen grond.
Re: Ongevraagd bouwmateriaal op onze ( mijn dochters ) oprit.
Nee dat mag niet. Daarvoor hebben ze toestemming nodig.
Bedrijf sommeren de spullen weg te halen.
Het kan zijn dat het begin van de oprit, dus waar deze aansluit op de openbare weg, nog op het kadastrale perceel ligt van de openbare weg. Topografische en kadastrale grenzen liggen lang niet altijd netjes op elkaar. Desondanks is het zo te lezen overduidelijk dat het een oprit naar een woning betreft, en dus privéterrein is. Hebben je dochter en schoonzoon ook bericht over dit alles gehad van de gemeente?joywahl schreef:Mijn dochter en schoonzoon zijn op vakantie en nu hebben de stratenmakers bouwmateriaal op de oprit geparkeerd. Mag dit zomaar. Het is een eigen huis en de oprit ligt op eigen grond.
Ik zou het even opnemen met de voorman ter plaatse, en als die niet meewerkt, even met de opdrachtgever van de stratenmakers. Aan de andere kant, als het een dagje of 2 duurt, en je dochter komt nog lang niet thuis, kan je ook even oogje dichtknijpen. (en voor de zekerheid even foto's maken, mochten ze bij het verwijderen bestrating of begroeiing beschadigen)
Dit ruimen ze gewoon weer op hoor, werken moet nu eenmaal uitvoerbaar blijven. Waarschijnlijk hebben ze de bewoner wel ingelicht maar bij uitblijven van reactie zijn ze gewoon begonnen met werzaamheden. Het moet eerst een zooi zijn voordat het mooi wordt, en dat gebeurt, en dan is iedereen weer blij.
Even babbelen met die mannen kan ook geen kwaad, en als het u erg stoort dan legt u dat uit aan de VOORMAN of UITVOERDER!
Even babbelen met die mannen kan ook geen kwaad, en als het u erg stoort dan legt u dat uit aan de VOORMAN of UITVOERDER!
Waarschijnlijk kwam uw dochter ze tegen en zal gezegd hebben dat ze wel gebruik mogen maken van de oprit, omdat ze deze toch een tijd niet gebruikt.
-
De eigenaren zijn op vakantie en enkel de eigenaar kan sommeren niet een familielid.BL2 schreef:Nee dat mag niet. Daarvoor hebben ze toestemming nodig.
Het mag niet zonder toestemming, maar je moet soms wat met die loodzware materialen ? Weet u hoe zwaar het is om met die spullen de halve straat af te sjouwen ? (Met de huidige hittegolf!)joywahl schreef:Mijn dochter en schoonzoon zijn op vakantie en nu hebben de stratenmakers bouwmateriaal op de oprit geparkeerd. Mag dit zomaar. Het is een eigen huis en de oprit ligt op eigen grond.
Wat is er tegen om die spullen gewoon even te laten staan ?
Of vraag even vriendelijk wanneer de spullen weg zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2017 09:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende bijdragen verwijderd
Reden: Beledigende bijdragen verwijderd
Vanzelfsprekend, maar ik ging er van uit dat TS dat wel begreep.sylvesterb schreef:De eigenaren zijn op vakantie en enkel de eigenaar kan sommeren niet een familielid.BL2 schreef:Nee dat mag niet. Daarvoor hebben ze toestemming nodig.
De vraag was, mag dit. Het antwoord is simpel, nee dit mag niet tenzij de eigenaar daarvoor toestemming heeft gegeven. Er is hier zelfs sprake van huisvredebreuk.
Een prive terrein is geen opslagplaats van bouwmaterialen. Die spullen leggen ze maar op de openbare weg met een mooi lint erom heen. Als er geen plaats is dan een andere plek zoeken om als opslagplaats te dienen, maar uiteraard wel op de openbare weg. Dat het veel slepen is in de hitte is heel naar voor de stratenmakers, maar dan moet de baas maar een gemotoriseerd transport verzorgen.
Een prive terrein is geen opslagplaats van bouwmaterialen. Die spullen leggen ze maar op de openbare weg met een mooi lint erom heen. Als er geen plaats is dan een andere plek zoeken om als opslagplaats te dienen, maar uiteraard wel op de openbare weg. Dat het veel slepen is in de hitte is heel naar voor de stratenmakers, maar dan moet de baas maar een gemotoriseerd transport verzorgen.
En afgaand op het summiere, en enige, bericht van TS, weten dus niet of er toestemming is verleend.olaf79 schreef:De vraag was, mag dit. Het antwoord is simpel, nee dit mag niet tenzij de eigenaar daarvoor toestemming heeft gegeven. Er is hier zelfs sprake van huisvredebreuk.
Alle mogelijke antwoorden zijn al gegeven en wat gaat TS nu doen? ben erg benieuwd .. hij/ zij legt per slot van rekening een vraag neer dus een reactie zou logischer wijs moeten volgen.