De laatste tijd hebben wij problemen met het water in de badkamer. Er is totaal geen waterdruk, zowel met douchen als bij de wasbak. Dit is alleen bij het gebruik van warm water. Ik heb 28 oktober 2004 het installatiebedrijf, N.I.O. B.V. te Breukelen, gebeld. Zij zijn dezelfde dag nog gekomen. De monteur zei dat de tapwater installatie helemaal verstopt zat en vervangen moest worden. Na deze mededeling is hij weggegaan. Vervolgens weer het N.I.O. gebeld en deze bevestigde inderdaad het verhaal van de monteur. Ik heb toen gevraagd of het gewoon doorgespoeld kon worden, dit was echter niet mogelijk bij dit type ketel (Nefit-fasto 3030GV). Gisteren, 19 november, zijn ze gekomen om die tapboiler te vervangen. Hiermee kregen ze zoveel problemen, de tapboiler bleef lekken, de verwarming wilde niet meer aanslaan en er was nog steeds geen waterdruk. Ten einde raad zei de monteur dat er een nieuwe ketel moest komen omdat hij de ketel niet meer kon repareren. Ik vond dit heel vreemd omdat de ketel pas 6 jaar oud is. Vervolgens, na veel overleg en na veel aandringen van het bedrijf, ben ik overstag gegaan voor de aanschaf van een nieuwe ketel, kosten 1500 euro incl. Gelijk is de monteur de oude ketel eraf gaan slopen en in afwachting van de nieuwe ketel, heeft hij de leiding naar de badkamer losgehaald en een gedeelte doorgezaagd. We zagen we dat de leiding geheel was dichtgeslibd, vermoedelijk met zand.
Waarschijnlijk is dit met de waterleiding binnengekomen. Dit was ook gelijk de oorzaak van ons probleem. Ze zijn van 11uur ’s ochtends tot ’s avonds 7uur bezig geweest. Rond 8uur werd ik gebeld door de eigenaar van het bedrijf. Ze hebben toen aangeboden om de leiding maandag 22 november gratis door te spoelen. Ik heb nog geen afspraak gemaakt want ik wist niet hoe te handelen. Ik heb het nu het nare gevoel dat ik voor niets een nieuwe verwarmingsketel heb laten monteren. Wat kan ik doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen met verwarmingsketel
Re: problemen met verwarmingsketel
Hoe krijg jij zand in de waterleiding?
Breuk gehad in een waterleiding in de buurt of zo?
Kan het ook kalk zijn!?
Zal niet in de toevoer maar in de afvoer zitten!
Breuk gehad in een waterleiding in de buurt of zo?
Kan het ook kalk zijn!?
Zal niet in de toevoer maar in de afvoer zitten!