Vorig jaar werden we gebeld door NUON of we een warmtecontract af wilde sluiten, dit leek een aardig idee, zeker omdat er een gratis ketelinspectie gehouden zou worden en omdat er heel duidelijk bij gezegd werd dat we er na de inspectie nog vanaf konden zien, een win/win situatie dus.
Dit klonk allemaal goed.
Vervolgens is er een monteur van feenstra (de onderaannemer van NUON, want zelf kunnen ze het niet) langs geweest en deze constateerde dat er voor meer dan 200 euro aan de ketel verknutseld moest worden alvorens deze in contract genomen werd.
Hier hebben we even over nagedacht, en dit leek ons typisch zo'n geval van goedkoop door de achterdeur binnenkomen en dan door de voordeur met de hoofdprijs naar buiten gaan, dit gekoppeld aan het maandelijkse abonnementsbedrag van ongeveer een tientje vonden we een beetje prijzig, zo snel begeeft een ketel het niet, en als we het bijbehorende 2 jaarlijkse onderhoud door een monteur uit het dorp laten doen zijn we goedkoper uit.
Dus hebben we aangegeven van het contract af te zien en ineens kwam er een rekening in de bus of we even het onderhoud wilden betalen, dit was gezamenlijk uitgevoerd met de inspectie en dit werd nu in rekening gebracht, hier was van tevoren nooit over gesproken of opdracht voor gegeven maar zo werd mij achteraf verteld; een onderhoud word altijd uitgevoerd bij een inspectie en of we even wilden betalen.
Dit wilden we dus niet, en we hebben er al verschillende keren achteraan gebeld, maar ze blijven volhouden dat ze de kosten terecht in rekening hebben gebracht, terwijl ik er van overtuigd ben dat ik in mijn recht sta.
Ook wezen ze ons fijntjes op de bon van het werkbezoek van de monteur, hierop stond inspectie gratis, maar er stond ook een heel klein vakje onderhoud ingekleurd (dus ze hebben het zwart op wit zeggen ze), alleen stond er voor de rest nergens een prijs of iets dergelijks bij... en had ik al gezegd dat hier van tevoren nooit over gesproken was?
Hoe los ik dit zo netjes mogelijk op, hebben er nog meer mensen deze ervaring?
Graag tips want we hebben hier echt het idee dat we genaaid worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rekening na opzeggen warmtecontract feenstra
-
Re: Rekening na opzeggen warmtecontract feenstra
- Wat voor ketel hebt u ?
- Hoelang is de monteur bezig geweest?
- Is de cv ketel ook CO2 afgesteld? (ligt even aan het type cv ketel)
- Zijn de verplichte pakkingen vervangen (ligt even aan het type cv ketel)
- Is het toestelsyfon schoongemaakt (ligt even aan het type cv ketel)
U zou er achter moeten komen of er daadwerkelijk onderhoud is uitgevoerd of dat er alleen naar de staat van de cv ketel is gekeken (ketelinspectie) alvorens het onderhoudscontract kon ingaan.
- Hoelang is de monteur bezig geweest?
- Is de cv ketel ook CO2 afgesteld? (ligt even aan het type cv ketel)
- Zijn de verplichte pakkingen vervangen (ligt even aan het type cv ketel)
- Is het toestelsyfon schoongemaakt (ligt even aan het type cv ketel)
U zou er achter moeten komen of er daadwerkelijk onderhoud is uitgevoerd of dat er alleen naar de staat van de cv ketel is gekeken (ketelinspectie) alvorens het onderhoudscontract kon ingaan.
Het lijkt me vrij logisch dat de gehouden toestel inspectie in dit geval bij u in rekening wordt gebracht. Immers de inspectie (diagnose) is uitgevoerd. Ten gevolge van deze inspectiebeurt wordt geconstateerd dat er reparatie(s) uitgevoerd moeten worden (kosten 200,-) om toegelaten te worden tot realisatie van een dergelijk onderhouds abonnement.
Echter, aan de hand van deze uitgevoerde toestelinspectie (diagnose) uitkomst hebt u besloten geen onderhouds abonnement met Feenstra aan te willen gaan. Had u dat wel gedaan, dan zou de basis toestelinspectiebeurt (dgganose) inderdaad gratis geweest zijn. Dit lijkt me ook vrij logisch.
Hier zit de crux!
Indien de opdrachtnemer, Feenstra, deze reparatie werkzaamheden op eigen initiatief, dus zonder uw uitdrukkelijke toestemming heeft uitgevoerd, zijn deze kosten niet op u te verhalen. Hebt u toen wel toestemming gegeven (kan ook mondeling!), tsja, dan dient u deze gewoon te betalen.
Zie ook de algemene voorwaarden.
http://www.nuon.nl/cv-ketel/onderhoud-c ... dex.jsp?CV ketel onderhoudscontract=
Echter, aan de hand van deze uitgevoerde toestelinspectie (diagnose) uitkomst hebt u besloten geen onderhouds abonnement met Feenstra aan te willen gaan. Had u dat wel gedaan, dan zou de basis toestelinspectiebeurt (dgganose) inderdaad gratis geweest zijn. Dit lijkt me ook vrij logisch.
Het in rekening brengen van de betreffende uitgevoerde onderhoudswerkzaamheden, dus de reparatiewerkzaamheden lijkt me stug. Immers, Feenstra heeft een toestelinspectie uitgevoerd en maakt dien ten gevolge een gratis offerte. U, als opdrachtgever, dient dan te besluiten of u deze reparatie werkzaamheden wel/niet wilt laten uit voeren.2. De kosten voor de Toestel en Installatiekeuring zullen bij Opdrachtgever in rekening worden gebracht. Totdat het Toestel/ de
Installatie is goedgekeurd zullen er voor het afhandelen van storingen en eventuele reparaties materiaalkosten en arbeidsloon in rekening worden gebracht.
Hier zit de crux!
Indien de opdrachtnemer, Feenstra, deze reparatie werkzaamheden op eigen initiatief, dus zonder uw uitdrukkelijke toestemming heeft uitgevoerd, zijn deze kosten niet op u te verhalen. Hebt u toen wel toestemming gegeven (kan ook mondeling!), tsja, dan dient u deze gewoon te betalen.
Tijdens de Toestel- en Installatiekeuring wordt bekeken of het Toestel en/of de Installatie aan de in artikel 2 gestelde eisen voldoet. Er wordt standaard één vast bedrag voor de eerste 60 minuten (arbeidstijd en reistijd) voor de Toestel- en Installatiekeuring berekend aan de Opdrachtgever. Indien tijdens de diagnose blijkt, ter beoordeling van de Opdrachtnemer, dat de Toestel- en Installatiekeuring langer duurt dan 60 minuten (bijvoorbeeld bij een keuring van meerdere Toestellen en/of Installaties of indien er sprake is van achterstallig onderhoud), dan zal tegen vooraf geoffreerde kosten (voor uitvoering van de sanering) het meerdere arbeidsloon in rekening worden gebracht. Eventuele materiaalkosten noodzakelijk voor de Toestel- en Installatiekeuring worden altijd tegen vooraf geoffreerde kosten in rekening gebracht.
Zie ook de algemene voorwaarden.
http://www.nuon.nl/cv-ketel/onderhoud-c ... dex.jsp?CV ketel onderhoudscontract=
-
Geachte theezakje,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u het niet eens bent met de kosten van de inspectie die bij u heeft plaatsgevonden.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u hiervoor een email sturen naar [email protected]? Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Feenstra medewerker
Feenstra Webcare
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u het niet eens bent met de kosten van de inspectie die bij u heeft plaatsgevonden.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u hiervoor een email sturen naar [email protected]? Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Feenstra medewerker
Feenstra Webcare
Geacht theezakje, ik leef met u mee. Feenstra geeft bijzonder slechte service en vindt het niet eens nodig om een reactie te sturen. Bij mij heeft Feenstra 2 water leidingen vervangen. Er is geen vooronderzoek gedaan, waardoor de monteur niet de buizen van de juiste lengte had. Daardoor moesten extra koppelstukken worden gebruikt; meer materiaalkosten en meer kosten aan manuren. Ook is de monteur 3 kwartier weggeweest om een andere boor te halen. Die kosten moet ik ook maar even betalen. Het ergste van alles is dat de electrakabel en de kabel van de alarminstallatie kapot geboord zijn. Moest ik maar even een electricien laten komen. Ik heb Feenstra 2x schriftelijk aansprakelijk gesteld, maar ze nemen niet eens de moeite te reageren.
Indien er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Feenstra, laat het dan weten. Ik accepteer deze gang van zaken niet en ga echt tot het uiterste.
Een leverancier is verzekerd voor schade aangebracht aan derden. Karin
Indien er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Feenstra, laat het dan weten. Ik accepteer deze gang van zaken niet en ga echt tot het uiterste.
Een leverancier is verzekerd voor schade aangebracht aan derden. Karin
Feenstra reageert nooit op e-mail. Ik heb uiteindelijk de directeur van Feenstra op Linkedin opgezocht en ben vriendjes met hem geworden. Ik werd gewoon geaccepteerd door hem en kon hem toen mailen.
Op datzelfde moment kwam er weer geluid uit de Feenstra-organisatie en heb ik hem maar "ontvriend".
Eens in de 10 jaar krijg je van Feenstra een excuses-brief dat het zo'n zooi is bij hun en dan gaat het weer een tijdje goed.
Op datzelfde moment kwam er weer geluid uit de Feenstra-organisatie en heb ik hem maar "ontvriend".
Eens in de 10 jaar krijg je van Feenstra een excuses-brief dat het zo'n zooi is bij hun en dan gaat het weer een tijdje goed.