Hallo!
(korte uitvoering: dak lekkage, niet verholpen, moet WEL betalen!)
2 weken geleden had ik een lekkage op mijn schuurdak.
-Loodgieter A is langsgekomen voor een spoedreparatie
-Dag later lekte het dak nog steeds - probleem niet verholpen
-Loodgieter A was niet in staat om de definitieve reparatie binnen 9 dagen uit te voeren.
-Loodgieter B kon dit wel, bekeek het dak en liet zien wat het probleem was. Het had niks met niks met de nood reparatie te maken. Dit kon ik als dakdekker-leek zelfs zien.
-Het probleem zag ik nu zeer duidelijk en het was zo opgelost.
Nu wil Loodgieter A dat ik de rekening betaal voor de nood-reparatie die niet geholpen heeft! Hun argumenten:
-Er is iemand geweest, dat kost geld.
-Wij geven geen garantie op reparaties.
-Het probleem kan op verschillende plaatsen gezeten hebben, onze man heeft er 1 van opgelost (??)
-U zegt dat het probleem ergens anders zat, mijn concurrent zegt hetzelfde, dat zou ik ook zeggen!
Moet ik nou betalen?
Help!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reparatie niet goed uitgevoerd - moet ik nu toch betalen?
Re: Reparatie niet goed uitgevoerd - moet ik nu toch betalen?
Kort en bondig, JA.
Re: Reparatie niet goed uitgevoerd - moet ik nu toch betalen?
Zou je misschien een toelichting kunnen geven? Ik denk namelijk Nee, en hoor graag waarom het 'ja' zou moeten zijn.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25
Re: Reparatie niet goed uitgevoerd - moet ik nu toch betalen?
Waarom moest binnen 9 dagen de def. reparatie uitgevoerd worden ?
Zonder het antwoord op mijn eerste te weten zou ik voorstellen aan loodgieter A 50% van de nota te willen betalen. Hij had het niet bij het rechte eind, maar heeft wel getracht, geen garantie op reparaties is onzin, maar dat men gepoogt heeft tot het komen van een oplossing ja, in ons vak is n.l. niet altijd alles in één keer te doorgronden.
Zonder het antwoord op mijn eerste te weten zou ik voorstellen aan loodgieter A 50% van de nota te willen betalen. Hij had het niet bij het rechte eind, maar heeft wel getracht, geen garantie op reparaties is onzin, maar dat men gepoogt heeft tot het komen van een oplossing ja, in ons vak is n.l. niet altijd alles in één keer te doorgronden.