LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade door verbouwing

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
jos puts

Schade door verbouwing

Ongelezen bericht door jos puts »

Kan iemand mij vertellen wie aansprakelijk is voor schade aan tegels in mijn woning als gevolg van verbouwen?

Ik woon in een huurwoning waarin in opdracht van de woningbouw vereniging een nieuwe keuken is gezet.
Tijdens het uitbreken van de tegels zijn aan de andere kant van de muur in het toilet enkele tegels los gekomen en gescheurd.
Deze tegels zijn niet meer te koop, De aannemer zegt dat men er niets aan kan doen en dat dit het risico van verbouwen is maar wil wel de gescheurde tegels weer vast plakken.
De woningbouw vereniging doet er niets aan omdat ik zelf destijds het toilet opnieuw betegeld heb en het daarom géén tegels van hun zijn.

Ik ben van mening dat als er in opdracht van de woningbouw vereniging verbouwt wordt, dat de woningbouw vereniging of de aannemer de schade op een juiste manier moet herstellen en niet met gescheurde tegels.

Wat kan ik doen?

tonnie van de wetering

Re: Schade door verbouwing

Ongelezen bericht door tonnie van de wetering »

De aanemer reageert correkt op het probleem, aangezien deze wel bereid is om de werkelijke schade te willen herstellen.
Echter je kan deze niet aansprakelijk stellen voor de nevenschade, schade als gevolg van het niet meer te leveren zijnde van die tegels.
De woningbouwvereniging zou in dit geval geen nevenschade claimen aangezien deze tegels op voorraad hebben of een type gebruiken wat leverbaar blijft.
Door het verhogen van het persoonlijk woongenot, is er dus ook meer risico op persoonlijke schade, in geval van brand zou dit ook zo zijn.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de tegels in toilet met toestemming monteerde kunnen ze later nooit een rekening voor beschadigde tegels sturen....

Als niet meer leverbaar moeten ze gehele WC vervangen, risico van het vak.

Een vloer is hetzelfde, een tegel voor plavuizen dus heb ik onder kast moeten weghalen..
Met laminaat zou soms hetzelfde kunnen dus fout verplaatsen maar tapijt word lastiger...
Bij mijn moeder brandplek in midden vervangen maar die is nu een nieuwe vlek in oud tapijt en begint door slijtage nu minder zichtbaar te worden...

Elke aannemer moet verzekerd zijn tegen schade die hij veroorzaakte door zijn werkzaamheden.
Het was bekend dat Uw keuken naast Toilet zat dus bij te hard rammen op muur is schade aan achterzijde mogelijk.

Dus vraag een Toilet met nieuwe tegels, tenzij ze achter een spoelbak enkele kunnen verwijderen en herplaatsen....
Ook een kastje op muur is soms nodig om de tegels te verplaatsen....

tonnie van de wetering

Ongelezen bericht door tonnie van de wetering »

Stofzuiger
je zit weer knap uit je nek te lullen.
Een aanemer heeft meestal een eigen risico van al snel 10.000 euro.
Je moeder was zeker goed verzekerd voor brandschade?
Vreemd ook dat personen zoals jij altijd wel wat hebben voor de verzekering of om de schade ergens te verhalen.
Wat is jouw beweegreden om hier op ieder topik te willen antwoorden zelfs al moet je dat opzoeken bij google??

Gesloten