LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slecht geplaatste pui door 4 Star Windows Den Haag

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Gertk010

Slecht geplaatste pui door 4 Star Windows Den Haag

Ongelezen bericht door Gertk010 »

Afgelopen zomer hebben wij een pui laten plaatsen via een aannemer door star windows. Vanaf begin af aan is dit een en al drama.

De pui is geplaatst met houten balken als stelkozijn (zij hadden er niet genoeg dus ze hadden een aantal stukken van mij gepakt. Ik weet niet of dit de normale manier is om te plaatsen en de binnenkant af te purren rondom. Lijkt mij in ieder geval niet heel tocht dicht).

Allereerst worden de deuren verkeerd om geleverd en zijn de ruiten van de deuren te kort. Hierdoor hebben wij 1.5 maand met tape op de ruit gezeten want de nieuwe ruiten erin doen had geen zin, want er komen nieuwe deuren.

Uiteindelijk na ongeveer 1.5 maand kwamen de nieuwe deuren en die worden er in gehangen en de nieuwe ruiten erin. Door het warme weer merkte wij geen tocht op. Later toen het kouder werd hebben we hier dan ook direct melding van gemaakt en zijn ze het 'komen maken' de deuren zijn er opnieuw ingehangen' en op de dag zelf was het goed weer, dus wij merkte er niks van. Hierna tocht het nog steeds (via de onderkant van de deur, via de bovenkant van de deur, door de tochtroosters en door de verstekken van het kozijn).

Dus op een later moment eind november zijn ze weer terug geweest (ik kon er helaas niet bij zijn ivm werk, want ik bleef dagen vrij nemen). En uiteindelijk hebben ze de bevestiging van de luchtroosters volgespoten met kit waardoor deze nu niet meer tochten, maar is dit de juiste manier?

Ook hebben ze de verstekken aan de buitenkant afgekit waardoor de verstekken aan de binnenkant niet meer zouden tochten (doen ze overigens nog wel licht, maar dit is volgens mij acceptabel).

Ook hebben ze een hor geplaatst war eigenlijk tussen een kozijn hoort, maar omdat het kunstof is, hebben ze dit maar er tegen aan geplakt. Het hor komt met de hendel iedere keer tegen de deur, dus in verloop van tijd gaat dit natuurlijk beschadigen. Maar dan moest ik het maar een beetje opzij houden dan kwam hij er niet tegen aan.......

Puntje bij paaltje zit ik met een (helaas betaalde) pui, welke tocht als een malle onder de deur, maar ook aan de bovenkant. Hier sluit de deur niet volledig aan en zit er 0.8cm tussen. Ook zitten er her en der krassen etc op de pui.

Mijn advies? Geen kozijn hier kopen. Wij zijn helaas al weer aan het sparen voor een nieuwe.

Seinhuis

Re: Slecht geplaatste pui door 4 Star Windows Den Haag

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering. Indien je geen rechtsbijstandverzekering hebt neem dan contact op met www.juridischloket.nl of www.eigenhuis.nl/juridisch-advies

Vermoedelijke stappen (kort gezegd),
Ingebrekestelling (per mail en aangetekende brief) www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ ... estelling/

Starten van een rechtzaak.

Gesloten