LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte feenstra monteurs.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
rojo

slechte feenstra monteurs.

Ongelezen bericht door rojo »

Iets om te melden .
Ik zelf werk al jaren als gediplomeerd cv verwarmings monteur en doe storingen en onderhoud voor een grote cv firma die cv,s maakt en ontwerpt.
Nu schetst mijn verbazing dat ik laatst bij mijn vriend een monteur van feenstra zag verschijnen voor een onderhoudje en storing oplossen.
Na dat de monteur lang had gekeken naar de ketel zij hij uit eindelijk ik ken dit type niet en werk er pas drie weken en heb geen diploma .
IK daarop hoe doe je onderhoud ,hij (monteur feenstra) zegt gewoon beetje kijken als de bewoner beneden is en net doen of je bezig bent .
Na ik kan dit beamen want ik ging in mijn begin tijd als cv monteur ook een blauwe maandag bij feenstra aan de gang en ja hoor stiekem stofzuiger aanzetten leerde ik van mijn collega terwijl mensen beneden zaten en dachten wat zijn ze toch bezig en de tijd rekken tot een half uur en als er naar boven werd gelopen gauw wat doen net of je bezig bent .
En als je iemand trof die bij je bleef staan deed mijn collega wat kleine dingetjes zodat het leek of er goed onderhoud werd gepleegd.
en na een tijdje begreep ik dat Feensra ook lang wacht met het opleiden van monteurs ,geld besparen is belangrijker dan iemand naar school sturen. van school niks gehoord daarom naar andere firma overgestapt die wel een opleiding gaf.
Dus vraag gerust aan de monteurs om id bewijs en of ze wel gediplomeerd zijn want tenslotte gaat het hier
wel om gastoestellen en als dit onderhoud er aan slecht gaat krijg je problemen .
spreek weer uit ervaring zoals lekkende gaskranen ,lekke gasblokken ,niet gecontroleerd op gasdichtheid ,branders niet schoongemaakt,geen co2 contole etc etc .
Voor mij dus nooit meer Feenstra.

Gast

Re: slechte feenstra monteurs.

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds wanneer hebben ze bij de Nuon verstand van gas (-toestellen) :twisted:

Janjozef

Ongelezen bericht door Janjozef »

Geloof er niets van.
Zelf bij Feenstra gewerkt, dit lijkt op natrappen!

rojo

Ongelezen bericht door rojo »

ok janjozef ik spreek uit ervaring .
Dus ik zit hier niet na te trappen ik spreek gewoon de waarheid .
Het is niet omdat ik nu ergens anders het beter heb maar ik vind gewoon dat een groot installatiebedrijf zoals Feenstra zijn zaakjes beter voor elkaar moet hebben.
Dit zodat je geen jongens aan de deur krijgt ,en naar zolder gaan ,en het niet kunnen oplossen, de problemen .
Werd bij feensra ook in het diepe gegooid in Alkmaar ,er hangen makkelijke ketels zeiden ze .
Kom er nog nooit een AWB hoge rendementsketel gezien dus ik bellen en ja hoor zoek het maar uit die dag .
Sloeg nergens op ,de bewoners boos ,ik ook dus daarom praat ik zo over Feenstra ,enig uitleg over de ketel is er niet bij alleen zo veel mogelijk onderhoud ,liefst 20 op een dag dus je bgrijpt dat je geen tijd hebt het netjes te doen
Dus denk na voor je commentaar geeft.

NLRobbie

Ongelezen bericht door NLRobbie »

Beste Rojo,

Als jouw ervaring met Feenstra niet zo goed is, kom dan met een alternatief. In dat geval kunnen andere mensen misschien wat leren van jouw ervaring en ervaring met anderen die wel goed zijn.

Mocht je die dus hebben, dan verneem ik dit graag via dit forum.

service monteur

Ongelezen bericht door service monteur »

Het eerste verhaal klopt wel degelijk, maar zo gaat het bij alle grote
jongens. als ze er zijn, lopen ze er langs of zitten te vissen. sterker nog
bij de versie ....in huis..... zitten 3 collega's op een muurtje patatje
te eten in de stad terwijl ze de adressen 30 km uit elkaar hebben.
vrijdag middag 15.30 drukken ze naast de bel en optijd naar huis. doei.
maar als je je werk naar eer en geweten doet, blijf je niet als mensen
een goed tarief betalen moet je er werk voor leveren. de grote mannen
hebben geld om 2x per week kleuren folders te strooien maar niemand die het werk afmaakt. ik heb kennisen daar zijn ze al bijna 2 jaar niet geweest. als je er niet bent pech. het word bij de klant iedere maand
afgeschreven dus je hoeft het personeel niet te controleren. er werken
ook goede monteurs zeker maar bij grote bedrijven werken veel jongens die dagelijks leiding nodig hebben en niet met de vrijheid kunnen omgaan.

installateur

Ongelezen bericht door installateur »

En zo is het helemaal.

Alternatieven genoeg, kijk om je heen zou ik zo zeggen, 99 van de 100 keer kun je beter kiezen voor een plaatselijke installateur, die kijkt wel uit hoe en wat hij doet, goede naam behouden enzo, die zal wel gek zijn om er met een poetsdoek langs te lopen waaien. slecht werk betekend voor hem, klant weg, nog een klant weg, werk weg, sociaal leven weg, installateur weg.

Maarja, jullie moetenzo nodig op die mooie blitse folder reageren.

Een installateur is over het algemeen een ambachtsman, met leifde voor zijn vak. Met van die blitse folders strooien is niet zijn ding, hij is aan het werk, hij zit bij z'n klanten op de zolder te zweten, eerlijk zweet.

Kijk gewoon is uit je doppen met wieje in zee gaat, de naam Nuon nog zeker niet genoeg in kassa, pardon RADAR gezien.

Ik wordt hier zo moe van..........

jan jozef

Ongelezen bericht door jan jozef »

Ja, zeker de lokale installateur...
Die kent één type ketel, heeft ook met één fabrikant afspraken.
Rekeningen sturen kan hij wel, beter nog en sneller dan de grote jongens. Alle onderdelen, ook die waar ik volgens de fabrikant nog garantie op zou hebben, brengt de lokale installateur in rekening. :?
En, hij kende mijn ketel, Remeha, niet.
Ja, dat was geen fijne ervaring, toen de fabrikant uiteindelijk kwam moest alles opnieuw afgesteld worden en een aantal onderdelen had, waarschijnlijk niet vervangen moeten worden......
Maar die had hij al meegenomen, voor de garantie misschien?? :wink:

januca

Ongelezen bericht door januca »

Ik heb net een monteur van Feenstra over de vloer gehad voor een warmwaterstoring. Hij werkte snel en deskundig.

Ik ben tot nu toe tevreden over Feenstra.

JanM

Ongelezen bericht door JanM »

Sinds januari '05 probeert Feenstra een storing(?) te verhelpen. Ondertussen vier maal monteur over de vloer gehad, zonder een daadwerkelijke oplossing. Ik heb ondertussen alles op papier gezet, inclusief tijden en namen. Indien iemand hier ge-intereseerd in is meld dat maar, dan zet ik het verhaal hier t.z.t. wel neer. Het is om te janken!
:evil:

de rijdende rechter

Ongelezen bericht door de rijdende rechter »

vertel vertel maar niet te snel want we schrijven mee ? :P

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bij Feenstra werken zowel goede als slechte monteurs, het is echt een bedrijf waarbij je het kunt treffen of gigantisch pech kunt hebben.

installateur

Ongelezen bericht door installateur »

Er zijn inderdaad goede monteurs bij feenstra, maar het worden er steeds minder wie goed wil zoekt het inderdaad bij een plaatselijke installateur, hier heb je natuurlijk ook bedrijven bij die 2 á 3 merken
doen maar er zijn er ook bij die alle merken doen en goed ook!
voor redelijke vergoedingen en voorwaarden waar nuon nog een
puntje aan kan zuigen. En in de vervangings markt kunnen de grote
jongens niet mee, met de kwaliteit niet maar met de prijs zeker
niet. Maar ja ben je gevoelig voor folders dan koop je hier ook een ketel, bij deze groep consumenten willen niet anders. In de achter-
hoek zeggen ze de duppes los of de buul los.

JanJozef

Ongelezen bericht door JanJozef »

Het lijkt hier wel een installateursforum.
Ga je eens met je eigen zaken bemoeien! :?

Ik denk dat het met Feenstra net zo is als met lokale installateurs.
Ik heb het met deze firma wel getroffen en als`ik niet tevreden ben met de ene monteur dan komt er een collega waarmee ik wel tevreden ben. Hoewel dat niet nodig was; ze zijn er groot genoeg voor. Mijn ervaring met mijn lokale VNI-installateur is niet goed. Zelfs slecht te noemen. :x

Ik bepaal zelf wel met wie ik in zee ga en ik heb geen rancuneus ex-medewerker van Feenstra nodig om mij te adviseren. De mannen die ik mee heb gemaakt zijn wel vakbekwaam en technisch onderlegd.

En de installateurs met broodnijd en een minachtende houding ten opzichte van de kritische consument, waarvoor dit forum bedoeld is, zouden hier hun reacties ook achterwege moeten laten.
En hun reclame-uitingen, daar hebben ze hun eigen fora voor.
We kunnen heel goed zelf door die glimmende folders en ronkende uitingen heen kijken. Dat geldt nu ook voor de uitingen van de, door een fabrikant ondersteunde, lokale installateurs... :wink:

joost de eerste

Ongelezen bericht door joost de eerste »

allles gelezen hebbend tast ik nog steeds in het duister.
Nu weet ik nog niet wie betrouwbaar is, de grote jongens of de lokale installateur.
Bij beide krijg je geen garantie op de monteur en op eerlijk handelen.
mijn ervaring met de lokale monteur, inderdaad net doen of je bezig bent.
Deze monteur zette de warmwaterkraan open en stond heel geinteresseerd te luisteren naar het moduleren van de ketel.
Ook heeft hij een buffervat van 50 liter volgedruppeld, dit duurde namelijk een kwartier.
Ook de oude onderdelen meegenomen, terwijl die voor garantie in aanmerking kwamen.
We kunnen hier dus nog jaren over doorzeuren, maar je moet geluk hebben.
Zoek een beun met liefde voor zijn vak, dat is de beste garantie.
Wie wil mijn beun zijn in de omgeving van alphen a/d rijn

ikzelf

Ongelezen bericht door ikzelf »

Zoals hierboven al ergens werd geschreven er zijn goede en slechte service monteurs.
Hoe groter het bedrijf hoe groter de kans een slechte te treffen.
Een lokale installateur kan beter zijn maar vraag VOOR je een bedrijf langs laat komen of ze verstand (en eventueel onderdelen) van jou ketel hebben.
Lukt het niet een betrouwbare installateur te vinden bel dan eens met de servicedienst van de fabrikant en vraag hun advies voor een service bedrijf.
Zowat elke service monteur zal nefit kennen maar er zijn toestellen die wat "minder bekend" zijn (zonder namen te noemen) en dan kan een ook een goede servicemonteur die niet bekend is met dat toestel niet goed zijn werk doen.

En nee voor mensen op me gaan schieten, ik ben geen onderhoudsmonteur, ik werk bij de service dienst van een ketel/brander fabrikant

Gesloten