LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Storing Radson Multicom 26HRC
Storing Radson Multicom 26HRC
Van alles en nog wat aan storingen met de Radson Multicom 26HRC
Zodanig veel storingen dat het volgens mij niet meer normaal is.
Een korte samenvatting:
- Tijdens douchen wordt het water koud, reparateur geweest
(storingscode 4)
* Gaslekkage aansluitkoppeling gaskraan toestel
* expansievat defect en vervangen
* warmwaterhoeveelheid tbv warmwater zou niet goed afgesteld zijn
* Automatische ont-/beluchter defect en vervangen
* Gashoeveelheid max. belasting toestel gemeten
* Sensoren 1 en 2 zouden afwijken en zijn vervangen
- Tijdens doucen wordt het water koud. Ketel lijkt ook een brommend geluid te maken
* Nogmaals sensoren (andere) vervangen
- Tijdens douchen wordt het water alweer koud
* Electronische branderstuurautomaat Radson Multicom HR26C
vervangen. Oude sensoren weer terug geplaatst
- Water wordt weer niet warm en de ketel begint hard te brommen (net een koe die loeit)
Zelf had ik (voor de monteur kwam) voor de aardigheid de oude branderautomaat er weer ingedrukt, ketel slaat meteen aan. Dit terwijl hij niet door z'n reset heen kwam met de andere automaat
Monteur toch geweest
* Gasregelblok vervangen
* Branderautomaat vervangen (zowel de oude als de vervangen automaat zouden defect zijn, vervangen onder coulance)
- Ketel begint weer te kloten. Storing 5
* Ventilator, fabr. Bosch type multicom HR26 vervangen
- Het begint alweer, nu is het nodig om herhaald water bij te vullen
S' ochtends 1,5 bar, de volgende ochtend 1,25 de ochtend daarna 1,0 en daarna 0,9
* Monteur bij gehad, warmtewisselaar zou defect zijn
De warmtewisselaar is nog niet vervangen aangezien ik mij afvraag wat hierna weer komt.
De Radson 26HRC ketel wil de monteur wel vervangen voor een ander type.................... (voor de nodig Euro's)
Wie kan mij een tip geven?
P.s. We hebben een nieuwbouwhuis, ketel zit er net 6 jaar in
Zodanig veel storingen dat het volgens mij niet meer normaal is.
Een korte samenvatting:
- Tijdens douchen wordt het water koud, reparateur geweest
(storingscode 4)
* Gaslekkage aansluitkoppeling gaskraan toestel
* expansievat defect en vervangen
* warmwaterhoeveelheid tbv warmwater zou niet goed afgesteld zijn
* Automatische ont-/beluchter defect en vervangen
* Gashoeveelheid max. belasting toestel gemeten
* Sensoren 1 en 2 zouden afwijken en zijn vervangen
- Tijdens doucen wordt het water koud. Ketel lijkt ook een brommend geluid te maken
* Nogmaals sensoren (andere) vervangen
- Tijdens douchen wordt het water alweer koud
* Electronische branderstuurautomaat Radson Multicom HR26C
vervangen. Oude sensoren weer terug geplaatst
- Water wordt weer niet warm en de ketel begint hard te brommen (net een koe die loeit)
Zelf had ik (voor de monteur kwam) voor de aardigheid de oude branderautomaat er weer ingedrukt, ketel slaat meteen aan. Dit terwijl hij niet door z'n reset heen kwam met de andere automaat
Monteur toch geweest
* Gasregelblok vervangen
* Branderautomaat vervangen (zowel de oude als de vervangen automaat zouden defect zijn, vervangen onder coulance)
- Ketel begint weer te kloten. Storing 5
* Ventilator, fabr. Bosch type multicom HR26 vervangen
- Het begint alweer, nu is het nodig om herhaald water bij te vullen
S' ochtends 1,5 bar, de volgende ochtend 1,25 de ochtend daarna 1,0 en daarna 0,9
* Monteur bij gehad, warmtewisselaar zou defect zijn
De warmtewisselaar is nog niet vervangen aangezien ik mij afvraag wat hierna weer komt.
De Radson 26HRC ketel wil de monteur wel vervangen voor een ander type.................... (voor de nodig Euro's)
Wie kan mij een tip geven?
P.s. We hebben een nieuwbouwhuis, ketel zit er net 6 jaar in
Re: Storing Radson Multicom 26HRC
Koop ,n nieuwe,die lekkage aan binnewerk kostbaar/en komt voor bij 60% van dit type,,jou ketel is een project ketel dwz speciaal gemaakt voor de nieuwbouw
Beetje vreemd, €800 kwijt aan vervangen van onderdelen en dan de ketel moeten vervangen aangezien het een slechte zou zijn.
Had hij jou in het begin moeten zeggen eigenlijk,maarja nu zit je er maar mooi mee,,!!
Is die laatste storing (of rep)al lang geleden?.
Ga dan terug naar installateur,blijf aandringen op goede rep,desnoods met met tel-contact (Bosch).. sta er op.
,t is inderdaad ,n droevig verhaal,maar probeer tot ,n oplossing te komen--succes
Is die laatste storing (of rep)al lang geleden?.
Ga dan terug naar installateur,blijf aandringen op goede rep,desnoods met met tel-contact (Bosch).. sta er op.
,t is inderdaad ,n droevig verhaal,maar probeer tot ,n oplossing te komen--succes
jou radson word in "vaktermen" ook wel RAMPSON genoemd,zoals al eerder verteld is dit een projecttoestel.Laat je goed informeren over een eventueel nieuw toestel mocht je besluiten over te gaan tot aanschaf van een nieuw toestel en aub let dan niet alleen op de prijs.persoonlijk zou ik Atag adviseren maar zoals ook op dit forum te lezen is niet iedereen positief over dit toestel.
De fabrikant maar eens gebeld,
Deze spreekt inderdaad van een projectketel met een bepaalde prijs/kwaliteit verhouding. (Netjes uitgedrukt)
Hij heeft per mail al een samenvatting van alle punten gekregen en krijgt daarnaast per post het pak facturen van de monteur.
Ik ben erg benieuwd of zij dit netjes af kunnen handelen zodat Radson niet verder Rampson wordt.
Word vervolgd.
Deze spreekt inderdaad van een projectketel met een bepaalde prijs/kwaliteit verhouding. (Netjes uitgedrukt)
Hij heeft per mail al een samenvatting van alle punten gekregen en krijgt daarnaast per post het pak facturen van de monteur.
Ik ben erg benieuwd of zij dit netjes af kunnen handelen zodat Radson niet verder Rampson wordt.
Word vervolgd.
Waarom noem je jezelf dan blauwe bengel, dit zegt al genoeg over ATAG. En daarbij, is ATAG niet bijna failliet. nu nog wachten op mijnheer tramelant ( vaillant )persoonlijk zou ik Atag adviseren maar zoals ook op dit forum te lezen is niet iedereen positief over dit toestel.
God zij dank heeft bosch de radson kraan dichtgedraaid !! Welke radson je ook hebt,de multicom,maxicom,nox 2510/2560/3560 tis allemaal bagger . Triest dat hij het al na 6 jaar begeeft,maar gelukkig voor jou heb je 10 jaar garantie op de wisselaar ?!!
dus bosch bellen en vervangen die hap !!
(hadden ze maar niet zo dom moeten wezen om radson in te lijfen)
p.s. atag blauwe engel ( in vaktermen de zwarte engel) wordt ook nog al geplaagd door lekke warmtewisselaars.............dus ook niet echt een geweldige keus
Beste keus op dit moment (toestel waar ik het minst voor hoef op te draven bij klanten) Vaillant VHR solide
dus bosch bellen en vervangen die hap !!
(hadden ze maar niet zo dom moeten wezen om radson in te lijfen)
p.s. atag blauwe engel ( in vaktermen de zwarte engel) wordt ook nog al geplaagd door lekke warmtewisselaars.............dus ook niet echt een geweldige keus
Beste keus op dit moment (toestel waar ik het minst voor hoef op te draven bij klanten) Vaillant VHR solide
bij het loeien van het toestel, misschien al eens gedacht om hem co2 na te stellen?????
waterhoeveelheid goed ingesteld, geen waterbesparend zeefjes in de douchkoppen??
waterhoeveelheid goed ingesteld, geen waterbesparend zeefjes in de douchkoppen??
Gewoon de Remeha Quinta of Avanta.
Worden nog in Nederland door een Nederlandse fabrikant gemaakt.
Hoor je eigenlijk niet veel ellende over
Niet failliet, geen lijken in de kast én geen bekende fabrikant, maar wel een goede kwaliteit.
Worden nog in Nederland door een Nederlandse fabrikant gemaakt.
Hoor je eigenlijk niet veel ellende over
Niet failliet, geen lijken in de kast én geen bekende fabrikant, maar wel een goede kwaliteit.
Reactie gehad van Bosch Radson.
En niet alleen een reactie, maar super service.
Vandaag zijn ze geweest om de wisselaar te vervangen en de kachel 100% te maken. (zonder een factuur te sturen!)
Het forse bedrag aan onderhoud tot heden doet wel zeer, maar hoe Bosch er mee omgaat maakt veel goed.
Nu maar eens praten met het installatieburo over alles wat hij er aan gedaan heeft.
Word vervolgd.
En niet alleen een reactie, maar super service.
Vandaag zijn ze geweest om de wisselaar te vervangen en de kachel 100% te maken. (zonder een factuur te sturen!)
Het forse bedrag aan onderhoud tot heden doet wel zeer, maar hoe Bosch er mee omgaat maakt veel goed.
Nu maar eens praten met het installatieburo over alles wat hij er aan gedaan heeft.
Word vervolgd.
Ook ik heb zeer slechte ervaringen met mijn Radsonketel (maxicom).
Na krap 3 jaar al de ventilator moeten laten vervangen, en nu na 4,5 jaar blijkt de waterschakelaar en het gasregelblok stuk te zijn wat door lekage de binnenisolatie weggeteerd heeft en er een roestbak van gemaakt heeft!
Wel een goede reactie van Bosch, na ter plaatste te zijn geweest is in samenspraak met de installateur besloten de ketel te maken tegen de helft van de arbeidskosten (en s'middags was er al een monteur van Bosch).
Wel buitengewoon triest dat de installateur ondanks onze zelfs herhaalde afspraak (zelfs zelf terug gebeld: "...hoe zit het dan met de onderdelen?....") voor alleen de halve arbeidskosten de zaak te maken, hij nu als een struikrover uit de bosjes springt, gewapent met een gepeperde rekening waarop staan: de bovengenoemde onderdelen!
Na een telefoontje hierover wimpelde hij me af met een smoesje om het er nog eens met Bosch over te hebben blablabla, en dat ik maar ff moest wachten met betalen blablabla...(hij kan de boom in!)
Kan iemand mij adviseren of ik nog verder geld moet steken in dit apparaat (de isolatie zou vervangen moeten worden volgens eerder genoemde installateur), of het nu beter kan uit zingen en dan op zoek naar iets beters?
Na krap 3 jaar al de ventilator moeten laten vervangen, en nu na 4,5 jaar blijkt de waterschakelaar en het gasregelblok stuk te zijn wat door lekage de binnenisolatie weggeteerd heeft en er een roestbak van gemaakt heeft!
Wel een goede reactie van Bosch, na ter plaatste te zijn geweest is in samenspraak met de installateur besloten de ketel te maken tegen de helft van de arbeidskosten (en s'middags was er al een monteur van Bosch).
Wel buitengewoon triest dat de installateur ondanks onze zelfs herhaalde afspraak (zelfs zelf terug gebeld: "...hoe zit het dan met de onderdelen?....") voor alleen de halve arbeidskosten de zaak te maken, hij nu als een struikrover uit de bosjes springt, gewapent met een gepeperde rekening waarop staan: de bovengenoemde onderdelen!
Na een telefoontje hierover wimpelde hij me af met een smoesje om het er nog eens met Bosch over te hebben blablabla, en dat ik maar ff moest wachten met betalen blablabla...(hij kan de boom in!)
Kan iemand mij adviseren of ik nog verder geld moet steken in dit apparaat (de isolatie zou vervangen moeten worden volgens eerder genoemde installateur), of het nu beter kan uit zingen en dan op zoek naar iets beters?
Ja komt vaker voor ja,ventilator,s--en branders(ivm Fluittoon),
3 jaar wel erg snel om er vanaf te zien,ik zou het er nog een keer op wagen..
3 jaar wel erg snel om er vanaf te zien,ik zou het er nog een keer op wagen..
Ik heb een Radson Maxicom en deze floot telkens bij aanvang van ontsteken. Ketel is 6 jaar.
Heb instalateur gebeld deze heeft eerst een onderhoud uitgevoerd (45,-). Week later weer co2 bijgesteld. Weer week later vetilator vervangen (220,-). Later nog een rekening van het voorlaatste bezoek: 50,-, niet betaald want fluit zat er nog in. Bosch gebeld om met instalateur te praten voor een goed advies. Vermoedelijk was de warmte wisselaar verstopt, dit wist Bosch eigenlijk zeker. Doorspuiten is Bosch klusje en zou +/- 80,- kosten.
Na onderling overleg tussen Bosch en installateur adviseerde laatst genoemde mij een afspraak te maken met Bosch voor doorspuiten wisselaar.
Monteur van Bosch kwam, mijn vrouw zou thuis blijven.
Ik kom nu thuis en zie dat de gehele elektronica inclusief bedieningspaneel is vervangen + brander (ze hadden de spullen achter gelaten). Ik ben erg benieuwd (bezorgd) wat dit nu weer gaat kosten.
Voorlopig 265,- kwijt aan monteur van installatiebedrijf, nu de factuur van Bosch maar afwachten.
Wie kan ik nu het beste aanspreken en wat voor rechten heb ik eigenlijk? Installatiebedrijf omdat zij de feitelijke klacht niet hadden opgelost of Bosch omdat zij zowat de hele ketel hebben vervangen zonder prijsoverleg met mijn vrouw?
Wie kan mij adviseren?
Heb instalateur gebeld deze heeft eerst een onderhoud uitgevoerd (45,-). Week later weer co2 bijgesteld. Weer week later vetilator vervangen (220,-). Later nog een rekening van het voorlaatste bezoek: 50,-, niet betaald want fluit zat er nog in. Bosch gebeld om met instalateur te praten voor een goed advies. Vermoedelijk was de warmte wisselaar verstopt, dit wist Bosch eigenlijk zeker. Doorspuiten is Bosch klusje en zou +/- 80,- kosten.
Na onderling overleg tussen Bosch en installateur adviseerde laatst genoemde mij een afspraak te maken met Bosch voor doorspuiten wisselaar.
Ik kom nu thuis en zie dat de gehele elektronica inclusief bedieningspaneel is vervangen + brander (ze hadden de spullen achter gelaten). Ik ben erg benieuwd (bezorgd) wat dit nu weer gaat kosten.
Voorlopig 265,- kwijt aan monteur van installatiebedrijf, nu de factuur van Bosch maar afwachten.
Wie kan ik nu het beste aanspreken en wat voor rechten heb ik eigenlijk? Installatiebedrijf omdat zij de feitelijke klacht niet hadden opgelost of Bosch omdat zij zowat de hele ketel hebben vervangen zonder prijsoverleg met mijn vrouw?
Wie kan mij adviseren?
Ik heb een Radson Maxicom en deze floot telkens bij aanvang van ontsteken. Ketel is 6 jaar.
Wie kan mij adviseren?
Wie kan mij adviseren?
Hey Mulder.ceejee,
heb jij al nieuws ivm het fluitend geluid? Mijn Radson Top2000 doet net hetzelfde. Reparateur is langs geweest en heeft gezien dat brander gebarsten is. Uiteraard wijt hij dit aan "onvoldoende onderhoud". De ketel staat hier nu 4 jaar, en is idd nog niet onderhouden geweest, maar is het dan normaal dat de brander nu al stuk is???
Kostprijs van een nieuwe brander: ruim €600,00.
Groetjes,
Stijn
heb jij al nieuws ivm het fluitend geluid? Mijn Radson Top2000 doet net hetzelfde. Reparateur is langs geweest en heeft gezien dat brander gebarsten is. Uiteraard wijt hij dit aan "onvoldoende onderhoud". De ketel staat hier nu 4 jaar, en is idd nog niet onderhouden geweest, maar is het dan normaal dat de brander nu al stuk is???
Kostprijs van een nieuwe brander: ruim €600,00.
Groetjes,
Stijn
prijs voor de brander lijkt me wel erg hoog, de kosten voor de brander moet volgens mij liggen tussen de 75 en de 180 euro, afhankelijk welk soort brander erin zit. evt met voorrijkosten en plaasten ervan zou je op 300 euro uit kunnen komen.