LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tegelzetter herstelt schade niet
Tegelzetter herstelt schade niet
In april van dit jaar heb ik een tegelzetter mijn badkamer laten betegelen. Via via was ik aan hem gekomen en hij deed deze klus zwart. Een tijdje na de oplevering merkte ik dat er een tegel gebarsten was. Kan gebeuren. Ik vroeg hem dit te herstellen en dat was geen probleem. 2 keer kwam hij niet opdagen, 3e keer eindelijk wel. Bij het vervangen sneuvelden er helaas weer 4 tegels. Er braken randjes en hoekjes af. Hij gaf aan dat hij dit een andere keer komt herstellen. Deze klus is echter groter dan de vorige omdat nu ook de douchewand en de kitrand eruit moeten.
Na meerdere pogingen is het nog altijd niet gelukt om hem hier te laten komen. Hij komt terugbelafspraken niet na of neemt simpelweg niet op. En als het gelukt is iets af te spreken belt hij een dag van te voren af.
Mijn geduld is nu echt op maar ik weet niet wat ik kan doen, omdat ik niets op papier heb.
Ik overweeg nu om de schade te laten herstellen en de kosten hiervan op hem te verhalen. Kan dat? Of zijn er andere mogelijkheden ondanks dat deze klus 'zwart' is?
Groet,
Giel
Na meerdere pogingen is het nog altijd niet gelukt om hem hier te laten komen. Hij komt terugbelafspraken niet na of neemt simpelweg niet op. En als het gelukt is iets af te spreken belt hij een dag van te voren af.
Mijn geduld is nu echt op maar ik weet niet wat ik kan doen, omdat ik niets op papier heb.
Ik overweeg nu om de schade te laten herstellen en de kosten hiervan op hem te verhalen. Kan dat? Of zijn er andere mogelijkheden ondanks dat deze klus 'zwart' is?
Groet,
Giel
-
Re: Tegelzetter herstelt schade niet
goedkoop is duurkoop.
heb je niet meer klussen, die nog gedaan moeten worden.
vraag hem langs te komen om een offerte maken te voor een nieuwe klus en/of hij gelijk nog even zijn resterend werk van de vorige laat opknappen.
de nieuwe klus gewoon niet uit laten voeren.
heb je niet meer klussen, die nog gedaan moeten worden.
vraag hem langs te komen om een offerte maken te voor een nieuwe klus en/of hij gelijk nog even zijn resterend werk van de vorige laat opknappen.
de nieuwe klus gewoon niet uit laten voeren.
mcandrews
Een derde partij op zijn kosten inschakelen heeft geen zin. Hij zal gewoon ontkennen dat hij de klus gedaan heeft. Zo zie je maar: goedkoop is vaak duurkoop.
Maxiem.
Een derde partij op zijn kosten inschakelen heeft geen zin. Hij zal gewoon ontkennen dat hij de klus gedaan heeft. Zo zie je maar: goedkoop is vaak duurkoop.
Maxiem.
Als hij bedrijf matig ook actief is zoek dan ze rekening nr op maak het btw bedrag over zet bij de mededeling rest bedrag
einde werkzaamheden stuur twee briefen aangetekend met een tussen tijd van ca twee weken waar je hem in gebreken stel leg het dan voor aan je rechtsbijstand.
einde werkzaamheden stuur twee briefen aangetekend met een tussen tijd van ca twee weken waar je hem in gebreken stel leg het dan voor aan je rechtsbijstand.
Ik weet niet of ik u goed begrijp. De opdracht is al volledig betaald. Het gaat hier om werkzaamheden als service. En daarbij heeft hij schade gemaakt.
U doet alleen maar een betaling, die betaling is de 19% BTW, dus u maakt van het 'zwarte' werk wit werk.mcandrews schreef:Ik weet niet of ik u goed begrijp. De opdracht is al volledig betaald. Het gaat hier om werkzaamheden als service. En daarbij heeft hij schade gemaakt.
U doet alleen maar een betaling, die betaling is de 19% BTW, dus u maakt van het 'zwarte' werk wit werk. [/quote]
Klop je maak het zwarte wit dan heb je tevens een betaling bewijs niet over maken met telebankieren maar gewoon op het postkantoor anders stort hij het retour
Klop je maak het zwarte wit dan heb je tevens een betaling bewijs niet over maken met telebankieren maar gewoon op het postkantoor anders stort hij het retour
Hmm.. Bedankt voor de tips, maar het klinkt voor mij wel als niet zonder risico. Als het me vervolgens niets oplevert met die brief dan heeft het me nog eens 200,- gekost. Wat kan er gebeuren na die brief?
-
**** CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
wat ik al eerde aangaf per brief in gebreken stellen en een termijn wanneer het opgelost moet zijn geef hij daar twee keer toe geen gehoor aan je rechtsbijstand inschakelen
-
Wat ik me afvraag, je vraagt een beunheus om de badkamer te laten maken, dit scheelt een hoop in de centjes maar verwacht wel dezelfde service als bij een bedrijf?
Tja, tis niet netjes wat de beunhaas heeft gemaakt maar wanneer je voor een dubbeltje.......
Tja, tis niet netjes wat de beunhaas heeft gemaakt maar wanneer je voor een dubbeltje.......
Ik vind het ook niet netjes wat die beunhaas gedaan heeft, maar ik vind het ook niet netjes dat beunhazen in de vijver van ondernemers aan het vissen zijn.
Maar aangezien je particulier bent, sta je wel sterk.
Gewoon ontkennen dat je wist dat hij een beunhaas was, weet jij veel dat hij de BTW niet afgedragen heeft......
Gewoon ontkennen dat je wist dat hij een beunhaas was, weet jij veel dat hij de BTW niet afgedragen heeft......
-
**** CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De afnemer (consument) zoekt de beunhaas......het gaat helaas (uitzonderingen daargelaten) nooit andersom en dus de beunhaas zit niet te vissen maar wordt bevist!!!!bumke schreef:Ik vind het ook niet netjes wat die beunhaas gedaan heeft, maar ik vind het ook niet netjes dat beunhazen in de vijver van ondernemers aan het vissen zijn.
En dan het ergste.....gewoon ontkennen dat je wist dat het een beunhaas was em zo je recht te halen. Het wordt steeds gekker......en asocialer
Beide zijn asociaal, zowel de opdrachtgever als de beunhaas, maar de vraag was wat de opdrachtgever tegen de beunhaas kon doen.
Die vraag heb ik beantwoord.
Voor de duidelijkheid, ik ben ondernemer en heb de verantwoordelijkheid naar mijn personeel toe, en doe ook nooit iets in het zwart.
Mocht ik iets in het zwart doen, dus niets op papier en er zouden problemen zijn die ik niet oplos, zal de klant altijd beroep doen op: "ik wist niet dat hij in het zwart werkte"
En als ik in het zwart een karwei zou maken, zou ik ook niets op papier zetten, maar ik trek waarschijnlijk wel aan het kortste eind.
Ongetwijfeld heeft iemand me zien werken, of heb ik er een praatje mee gemaakt tijdens het werk.
Voor de duidelijkheid, ik ben ondernemer en heb de verantwoordelijkheid naar mijn personeel toe, en doe ook nooit iets in het zwart.
Mocht ik iets in het zwart doen, dus niets op papier en er zouden problemen zijn die ik niet oplos, zal de klant altijd beroep doen op: "ik wist niet dat hij in het zwart werkte"
En als ik in het zwart een karwei zou maken, zou ik ook niets op papier zetten, maar ik trek waarschijnlijk wel aan het kortste eind.
Ongetwijfeld heeft iemand me zien werken, of heb ik er een praatje mee gemaakt tijdens het werk.
bumke schreef:Beide zijn asociaal, zowel de opdrachtgever als de beunhaas, maar de vraag was wat de opdrachtgever tegen de beunhaas kon doen.
Hier gaat het allemaal niet. Maar stel dat jij iets zonder bon doet vervalt dan
ook je kwaliteit en garantie? Bij mij niet het enige wat er gebeurt is dat de consument geen belasting betaald en de ondernemer het contant in zijn zak
stop