Sinds twee weken maakt mijn Blauwe Engel een toeterend geluid tijdens een van de fasen. Vooral 's morgens, wat erop zou kunnen duiden dat het aan het koud zijn van het apparaat ligt, horen we dit geluid. Bij verwijdering van de kap, was duidelijk hoorbaar dat het geluid komt uit de aanzuigpijp van de blower. Door de trompetvorm ervan onstaat het type geluid. Het lijkt mij dat het geluid stamt uit de unit waarop de gasklep wordt bediend. De electrische spoel van de gasklep is overigens opvallend heet. Heter dat zijn omgeving. Dit lijkt mij ook niet goed. Of het samenhangt met de klacht is mij niet duidelijk.
De ketel functioneert overigens uitstekend.
Kent iemand dit probleem, en vooral: kan het kwaad.
Mijn buurman had vanuit zijn bed het geluid ook gehoord, maar dacht dat er een roerdomp op het dak zat.
Willem van Londen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] toeterende blauwe engel
Re: toeterende blauwe engel
Mercwilly > Je gaslucht verhouding staat verkeerd ! .
Juist als de ketel koud is zoals s'morgens dan laat hij dit nu al horen
vanaf nu zal het alleen maar erger worden,en het lost niet vanzelf op !.
Het wordt dus tijd voor de installateur,en vooral niet zelf aan prutsen,er kan namelijk ook wat aan de hand zijn met je brander.
Maar eerst goed af laten stellen is een pre .
Dit laatste doe je met een rookgas-analyser,daar u die niet heeft raadt
ik u met klem aan een installateur te waarschuwen
Juist als de ketel koud is zoals s'morgens dan laat hij dit nu al horen
vanaf nu zal het alleen maar erger worden,en het lost niet vanzelf op !.
Het wordt dus tijd voor de installateur,en vooral niet zelf aan prutsen,er kan namelijk ook wat aan de hand zijn met je brander.
Maar eerst goed af laten stellen is een pre .
Dit laatste doe je met een rookgas-analyser,daar u die niet heeft raadt
ik u met klem aan een installateur te waarschuwen
Stook je op aardgas op propaangas?
Gr marco
Gr marco
gaslucht verhouding afstellen of misschien is de brandwer gescheurd succes